یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۹ق.ظ
::آخرین مطلب 7 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

هفته اول دي ماه 1388 -شماره 592 (از احد تا كربلا)

هلال محرم يادآور خاطره غم‌آلود تاريخ صدر اول اسلام و آغازگر قيام نگين‌هاي روشن بر تارك درخشان انسانيت براي همه اعصار و قرون است.عاشورا قيام مسلحانه گروهي اندك در برابر…

هلال محرم يادآور خاطره غم‌آلود تاريخ صدر اول اسلام و آغازگر قيام نگين‌هاي روشن بر تارك درخشان انسانيت براي همه اعصار و قرون است.
عاشورا قيام مسلحانه گروهي اندك در برابر لشكر انبوه نبود كه اگر چنين بود در تندباد حوادث دفن مي‌شد و به تاريخ هم نمي‌رسيد.
عاشورا خروش جمعي قدرت طلب حكومت خواه عليه نظام غاصب و حق‌ستيز اموي نيز محسوب نمي شد زيرا حاميان پسر رسول خدا هيچ يك نه تشنگان حكومت بودند نه عاشقان قدرت.
عاشورا قيام ارزش‌ها براي نابودي ضد ارزش‌ها شورش انسانيت عليه درنده‌خويي و در يك كلمه فرياد حق عليه باطل بود.
عاشورا فرياد بيداران عليه خفتگان در بستر مذلت و فرياد راست قامتان عليه كژانديشان بود.
تاريخ تحولات انساني چگونه به نمايش مي‌آيد؟
هر از چند صباحي آفريننده روزگار با گشايش نمايش گاهي، حقيقت انسان را عرضه مي‌كند تا كالاي فريب شناخته شود و فريب كار، توان عرض اندام نيابد.
در اينجا بيداري انسانهاست كه ظلمت را از صحنه مي‌راند و نور را مستقر مي‌سازد كه اگر چنين نكنند و بيدار آفرين نگردند عاشوراها زاده مي‌شود و حسين‌ها به مسلخ كشيده مي‌شوند و يزيدها جان مي‌گيرند و ابوسفيان‌ها قدّاره مي‌بندند و فرعون‌ها عربده مي‌كشند و نمرودها خداستيزي پيشه مي‌نمايند و خسروها پيام پيام‌آوران را مي‌درند و…
فاصله احد تا عاشورا كمتر از ۶۰ سال است غفلت را تماشا كنيد كاري كه ابوسفيان در احد مرتكب شد به فاصله كمتر از ۶۰ سال فرزند زاده او يزيد همان اعمال را با كيفيتي گسترده‌تر و هولناك‌تر به منصه ظهور رساند.
در احد ۷۰ تن از اصحاب رسول خدا(ص) از جمله حمزه سيدالشهدا عموي گرامي پيامبر به شهادت رسيدند و ابوسفيان فرياد «اعلُ هُبَل اُعل هبل» سر داد و همراه هند جگرخوار از اجساد شهداي بدر گردن‌بند ساخت و جگر بهترين انسانها را دندان زد و مشركين و كفار مكه در پي دفن اسلام و مسلمين برآمدند.
در عاشوراي ۶۱ ، ۷۲ تن از بهترين انسانهاي روي زمين در ركاب بهترين فرماندهان و جانشين رسول خدا به شهادت رسيد و فرماندهان باند اموي با نو كردن نعل اسب‌ها، پيكر ياران امام را زير سم ستوران گرفتند، سرهاي آنها را منزل به منزل گرداندند و يزيد عربده‌كشان مست از باده پيروزي و حتي مست از شراب، سروده ابن زبعري را مي‌خواند كه:
لَيْتَ اشياخي بِبَدرٍ شَهدوا
جَزَعَ الخزرجُ من وَقع الاسَلَ
اي كاش پيران قبيله من كه در بدر كشته شدند مي‌ديدند كه چگونه قبيله خزرع در برابر نيزه‌ها به زاري افتاده‌اند.
جدش ابوسفيان در احد از بت هبل حمايت تام نمود و كنيه خود را به اسلام آشكار ساخت و بعدها هم كه ظاهراً مسلمان شد از اسلاميت طرفي نيست و خلف ناخلفش نيز همين انديشه را پيشه ساخت در حالي كه خيزرانش را بر چهره و لبان تنها باقيمانده آل عبا مي‌زد بي اعتقادي خود به اسلام و قرآن و نبوت بيان مي‌كند كه:
لَعِبَت هاشمُ بالملك فَلا
خَيرٌ جاءَ ولا وَحيُ نَزَل
خاندان‌ هاشم با حكومت بازي كردند وگرنه نه خبري از آسمان آمد و نه وحي نازل شد.
بيان مطلب تنها براي ذكر مظلوميت خاندان رسول خدا نبود زيرا همانطور كه در احد رسول خدا به ابوسفيان پاسخ داد در جريان عاشورا پيامبر انقلاب حسين، عالمه غير معلمه زينب كبري (س) پاسخ دندان شكن خويش را به يزيد حوالت داد.
اما تحليل وقايع براي بيداري و آگاهي در اين مورد است كه عاشورا را زنده نگه داريم تا ديگر يزيديان جرأت عاشوراسازي نداشته باشند.
مدير مسئول

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۱ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین