شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۰۰ق.ظ
::آخرین مطلب 56 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

موزه «تجار و بازرگانان اوز» راه اندازی می‌شود

مديركل ميراث فرهنگي ،صنايع دستي و گردشگري فارس موافقت كلي خود را با تأسيس و راه اندازي موزه تخصصي ” تجار و بازرگانان اوز “ اعلام کرد. به گزارش میلاد…

مديركل ميراث فرهنگي ،صنايع دستي و گردشگري فارس موافقت كلي خود را با تأسيس و راه اندازي موزه تخصصي ” تجار و بازرگانان اوز “ اعلام کرد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از اوز امروز طي  مذاكراتي كه با مهندس نجفي رئيس اداره امور موزه هاي استان فارس انجام شده و اسناد و مدارك و اشياي تجار اوز را از نزديك ملاحظه کرد، با تأسيس اين موزه تحصصي  موافقت شد. كارهاي اداري اين موزه در حال انجام است و ان شاءالله پس از طي مراحل قانوني موزه افتتاح مي گردد  فعلا اسناد و  اشياء  را در موزه مردم شناسي اوز نگهداري مي شود و در صورت يافتن مكاني مناسب، به آنجا منتقل مي گردد.

در اين موزه اسناد تاريخي، وسايل توزين ، تنديس و تصاوير تجار اوز، شجره نامه خانواده هاي  اوز، ابزار و لوازم دفتري و حسابداريو اقلام تجارتخانه ها نگهداري مي گردد .يك قسمت عمده از اين موزه به كتب دست نويس كه تا كنون به موزه اهدا ء شده است تعلق دارد. موزه از كليه همشهريان عزيز تقاضا مي شود كتب دست نويس ، مكاتبات ، اسناد،  مدارك ، تصاوير و نيز شجره نامه هاي خود را براي نگهداري در اين موزه  در اختيار ما قرار دهند .

علاوه بر قران هاي قديمي نوشته شده در اوز با قدمت نزديك به۲/۵   قرن وكتب خطي ،تاكنون بيش از پانصد دست نوشته تجار اوزي و پاكت نامه هاي  آنان از هند و كويت و …به دست ما رسيده است كه سعي مي كنيم آوازه تجار اوز و خوشنامي آنان را در يك مجموعه زيبا به نمايش بگذاريم . در صورتي كه يكي از خيرين اوز مكان مناسبي در اختيار ما قرار دهند در امر صدور مجوز تسريع مي گردد .

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۳ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین