شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۶ب.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 12

افتتاح ساختمان حوزه علمیه خواهران زهرای اطهر(س) لارستان

طی آئینی با حضور مسئولان حوزه علمیه خواهران زهرای اطهر(س) لارستان افتتاح شد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان؛ جلیل حسنی…

طی آئینی با حضور مسئولان حوزه علمیه خواهران زهرای اطهر(س) لارستان افتتاح شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان؛ جلیل حسنی در مراسم افتتاح حوزه علمیّه خواهران زهرای اطهر(س) لارستان با بیان اینکه امنیت، آرامش و نظم و انضباط اجتماعی در زندگی انسان ها تأثیر گذار است؛ اظهار داشت:  ما نبایستی در مقوله امنیت بی توجه باشیم.

وی ادامه داد: انسان ها زمانی که از امنیت برخوردار هستند،  قدرآن را نمی دانند، اما وقتی که ناامنی دامن گیر جامعه ای می شود مثل کشورهای همسایه همچون عراق، سوریه، افغانستان و غیره، دیگر می دانیم چقدر امنیت خوب است.

فرماندار ویژه لارستان خاطر نشان کرد: امیدواریم به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و به برکت خون مقدس شهداء و همیاری و همکاری مردم و با انسجام و وحدت و همیاری بیشتر،  امنیت کشور عزیزمان ایران، بهتر از گذشته و ساماندهی سایر ابعاد اجتماعی زندگی مان در سایه سار ولایت برقرار باشد.

وی با بیان اینکه وجود حوزه علیمه خواهران در این شهرستان می تواند مفید و تأثیرگذار باشد؛ گفت: احداث این گونه مراکز، کار بسیار خداپسندانه ای است که خیرین بزرگوار هم در این کار مهم سهیم بوده اند.

فرماندار ویژه لارستان افزود: خدا را شکر این مرکز از نظر سخت افزاری و نرم افزاری در سطح بالایی قرار دارد و در ادامه نیز این مرکز بایستی با  افزایش کیفی آموزش های علوم انسانی، قرآنی، مذهبی و فقهی و غیره، بتواند تمامی ابعاد زندگی ما را تحت تأثیر آیات و احکام اسلامی قرار دهد.

حسنی گفت: سلامت و پویایی حوزه های علمیه، سلامت اداری و هنجارمند شدن فعالت های اجتماعی را در پی دارد،البته پویا بودن از این جهت که نقش آفرینی حوزه های علمیه در تمامی ابعاد اجتماعی و سیستم مدیریتی و اجتماعی ظهور و بروز پیدا کند و مطالب جدیدی را ارائه دهند و دیگر اینکه تمامی اقدامات در حوزه فعالیت های اجتماعی و مدیریتی باید قاعده مند و قانونمند باشد.

 معاون استاندار فارس تصریح کرد: در این خصوص تنها مکانی که می تواند این مسیر را با حمایت مردم ایجاد کند، حوزه های علمیّه است که یقیناً این مهم باید پویا و تأثیرگذار و نقش آفرین در جامعه و متناسب با نیازهای جامعه جوابگوی نسل جدید و نسل های آینده و جوابگوی علوم و حیطه مدیریتی و از نظر جهت دهی تأثیرگذار بر افکار عمومی جامعه باشد تا  انشاء الله ابعاد زندگی ما را هم تحت تاثیر قرار دهد.

 وی در پایان سخنانش افزود: امیدواریم این مراکز معنوی بتواند متناسب با شأن و منشور حاکمیت اسلامی برنامه های خودش را به پیش ببرد، که مطمئناً این مراکز یکی از مراکز توسعه و نشر احکام اسلامی در شهرستان و بهتر از گذشته خواهد شد و در کنار دیگر ۱۴ مراکز آموزش عالی که در شهرستان داریم، در جهت رشد علمی و مذهبی افراد جامعه گام بردارد.

پیش از این نیز حجت الاسلام و المسلمین سید مختار موسوی امام جمعه لار، بلوری رئیس اداره تبلیغات اسلامی و مسئول حوزه علمیه خواهران زهرای اطهر (ع) لارستان نیز به ایراد سخن پرداختند.

گفتنی است ساختمان حوزه علمیه خواهران زهرای اطهر لارستان در زمینی به مساحت ۲۶۶۷ متر مربع، با زیربنای ۱۷۷۶ متر مربع در ۳ طبقه و با هزینه ای بالغ بر ۱۳ میلیارد ریال ساخته شده است.

این حوزه دارای  ۸ کلاس درس، خوابگاه ، کتابخانه، آشپزخانه، نمازخانه، سالن چند منظوره و غیره می باشد.

اضافه می گردد که از شروع راه اندازی این حوزه، بیش از ۱۵۰ نفر در سطح ۲ فارغ التحصیل شده اند و هم اکنون نیز بیش از ۸۰ طلاب خواهر مشغول به تحصیل هستند.

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۹:۲۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین