پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۵ق.ظ
::آخرین مطلب 15 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

کوچ پاییزه عشایر قشقایی به شهرستان خنج آغاز شد

کوچ طوایف و تیره های ایل قشقایی از مناطق سردسیر استان های فارس، چهارمحال و بختیاری و اصفهان به شهرستان گرمسیری خنج در جنوب فارس آغاز شد. به گزارش میلاد…

کوچ طوایف و تیره های ایل قشقایی از مناطق سردسیر استان های فارس، چهارمحال و بختیاری و اصفهان به شهرستان گرمسیری خنج در جنوب فارس آغاز شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از ایرنا، مسئول اداره امورعشایر شهرستان خنج گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ خانوار از طوایف و تیره های ایل قشقایی با ۳۵۰ هزار راس دام فصول پاییز وزمستان ر را در خنج می گذرانند.

حسن عراض پور افزود:با آغاز فصل پاییز ونزدیک شدن دوره سرما کوچ تدریجی هزاران خانوار از عشایر ایل قشقایی از سرحدات شمال فارس شامل آباده، اقلید، بخش بیضای سپیدان و استان های اصفهان و چهار محال و بختیاری به خنج آغاز شده و تا نیمه دوم آبان ادامه دارد.

وی بیان کرد: عشایر اغلب مسیر طولانی ییلاق تا قشلاق را پیاده وعده ای هم با ماشین طی می کنند

عراض پور اضافه کرد: شهرستان خنج با ۵۸۰ هزار هکتار مرتع یکی از بزرگترین مناطق قشلاقی جنوب فارس است.

این عشایر تا اوایل فصل بهار در شهرستان خنج باقی می مانند و از نیمه دوم فروردین ماه کوچ بهاره خود را به مناطق ییلاقی آغاز می کنند.

رئیس اداره امور عشایر خنج گفت: این اداره طی ۶ ماه فصول سرد سال با بهره گیری از ۴ دستگاه تانکر آبرسانی به مناطق دور دست، آب نوشیدنی و بهداشتی عشایر و دام آنان را تامین می کند و همچنین تامین آذوقه، علوفه دام و کارهای مورد نیاز وهمچنین مرمت ایل راه ها را نیز به عهده دارد.

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۰ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین