شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۸ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

تنها و بهترین راهکار اداره جامعه،مدیریت نشات گرفته از مشارکت مردم است

به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان؛ جلیل حسنی در مراسم انتخابات شورای دانش آموزی در مدرسه نمونه شهید فراست شهر لار با…

به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان؛ جلیل حسنی در مراسم انتخابات شورای دانش آموزی در مدرسه نمونه شهید فراست شهر لار با بیان اینکه یقیناً آیندة درخشان  این کشور به دست دانش آموزان امروزی رقم خواهد خورد، گفت: انتخابات شورای دانش آموزی تمرینی برای مردم سالاری دینی در سطح ملی است که دانش آموزان با عشق، تلاش، پویایی و با نشاط در این تمرین سرنوشت ساز شرکت کنند.

وی ادامه داد: آنچه که امروز در انتخابات شورای دانش آموزی اتفاق می افتد، الگو و نمونه ای از مردم سالاری دینی در کشور است که ما به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی سعی کرده ایم که نگرش مردم سالاری و این تمرین دموکراسی را در همه لایه های اجتماعی، در تمامی سنین و در تمامی جایگاهی که تمرکز جمعیتی داریم،پیاده کنیم که نمونه آن در کشور مشاهده می کنیم.

فرماندار لارستان، یادآور شد: در دوران قبل از انقلاب اقدامات و تصمیمات خود محوری و تک محوری بود، ولی در به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، این فضا برای ما ایجاد شده است که بعد از ۴۰ سال می توانیم این ادعا را داشته باشیم که مردم نقش اساسی و محوری در تعیین سرنوشت خودشان را در تمامی ابعاد مختلف اجتماعی دارند.

 وی ادامه داد: یقین داریم که همین طور است، چرا که اگر ما از نظر شرعی و یا از نظر اعتقادی و دینی به پشتوانه موضوع اشاره کنیم، آیة صریح قرآن ما را سفارش کرده است که موارد را با مشورت دیگران انجام بدهیم.

حسنی تصریح کرد: در کشور ما قانون اساسی وجود دارد که همه موارد را بصورت روشن و شفاف و قانونی برای ما تشریح کرده است و در تمامی لایه های اجتماعی نظرات مردم لحاظ می شود و باز هم عرض می کنیم که در قبل از انقلاب به دلیل خود محوری و استبدادی که در کشور حاکم بود، مردم نقشی نداشتند.

نماینده عالی دولت در لارستان، تاکید کرد: از نظر دینی، اعتقادی، عقلی، قانونی و از هر منظری که به این موضوع نگاه کنیم، می بینیم که بحث انتخابات یک بحث جدّی است،چرا که مردم در سرنوشت خودشان مشارکت فعالی دارند و بسیار ایده آل و برنامه ی خوبی است که این مهم را از دوران دانش آموزی شروع می شود.

فرماندار لارستان، اظهار داشت: اگر در رفتار ما علی رغم اینکه ۴۰ سال از قبل انقلاب گذشته است، هنوز رگه هایی از خود محوری وجود دارد، به دلیل این است که در دوران دانش آموزی چنین فضایی برای ما ایجاد نشده بود که حرف خودمان را بزنیم، انتخاباتی برگزار شود و مطالبات خود را بخواهیم و یا  به وضعیت موجود انتقاد سازنده داشته باشیم.

معاون استاندار فارس، اضافه کرد: امروز دانش آموزان در کنار مربیان و معلمین خود یک فضای پویا، با نشاط و پرشور در مدارس ایجاد کرده اند که وقتی دانش آموزان در آینده مسئولیتی به آنها محول شد به نظرات دیگران هم توجه ویژه ای داشته باشند.

وی خطاب به دانش آموزان تاکید کرد: برگزاری انتخابات دانش آموزی تمرین خوبی است، اما باید در کنار این انتخابات و تبلیغاتی که کاندیداها دارند، رفتار و اخلاقشان هم مبتنی بر قانون و قاعده مند باشد و احترام رقبا داشته باشند و خود را فقط نمایان کنند و بر علیه رقیب خود صحبت نکنند و ملاک را قانون قرار بدهند.

حسنی، در خاتمه ادامه داد: کاندیداها به همدیگر احترام بگذارند و در چارچوب اعتقادی و قانونی در کنار هم این تمرین مردم سالاری و دموکراسی را در مدارس انجام و توجه به ارزشهای دینی و اسلامی نیز مورد توجه قراردهند.

 پیش از این نیز، حجت الاسلام والمسلمین سید مختار موسوی امام جمعه لارستان، مهدی اسماعیلی معاون اداره کل و مدیریت آموزش و پرورش شهرستان، حسین جلال پور مدیر مدرسه نمونه شهید فراست، نرجس اشرفی نماینده دانش آموزان لارستانی در مجلس شورای دانش آموزی کشور و بیمون نژاد یکی از اعضای شورای دانش آموزی سال گذشته به ایراد سخن پرداختند.

در ادامه نیز کار برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی در این مدرسه آغاز و دانش آموزان هر کدام جداگانه به صورت الکترونیکی به منتخبین خود رای دادند.

یادآور می شود که انتخابات شورای دانش آموزی، همزمان با سراسر کشور در بیش از۲۰۰ مدرسه این شهرستان برگزار و هر مدرسه ۷ نفر و در کل بیش از ۱۴۰۰ نفراعضاء شورای دانش آموزی توسط خود دانش آموزان در کل مدارس شهرستان انتخاب می شوند.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۶ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین