یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۴:۴۹ب.ظ
::آخرین مطلب 15 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

فرماندار ویژه لارستان در همایش مدیریت و الگوی مصرف آب در خانه، ویژه بانوان خانه دار و شاغل: مشارکت جدی خانواده ها در مصرف بهینه آب و سایر مایحتاج زندگی، مهم است

به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان؛ جلیل حسنی در کارگاه آموزشی مدیریت و الگوی مصرف آب در خانه ویژه بانوان خانه دار…

به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان؛ جلیل حسنی در کارگاه آموزشی مدیریت و الگوی مصرف آب در خانه ویژه بانوان خانه دار و شاغل شهرستان که در محل تالار غدیر شهر لار برگزار شد؛ مشارکت جدی خانواده ها در مصرف بهینه آب و سایر مایحتاج زندگی را مهم دانست و افزود: یکی از نیازهای اساسی و یکی از الزامات جامعه کنونی ما که باید به آن تمرکز کنیم و به نسل های آینده هم انتقال دهیم، تا با مشکلات عدیده ای مواجه نشوند، بحث صرفه جویی در مصرف آب است که برای این موضوع بایستی تغییر نگرش را لحاظ کرده و همه نسبت به فرهنگ مصرف بهینه آب، بازنگری و برنامه ریزی نماییم، چرا که آب یکی از حیاتی ترین و ضروری ترین نیازهای بشری است.

وی با بیان اینکه اولویت زندگی همه ما آب است و آب یک مایه حیاتی است؛ اظهار داشت: در این خصوص مشکل جدّی و اساسی داریم، پیش از آنکه مشکلات به محدودیت منابعبرگردد، به نحوه نگرش، فکر و به ساختارهای فرهنگی که در تمامی ابعاد اجتماعی ما حاکم است، برمی گردد.

فرماندار ویژه لارستان تصریح کرد: همه خانواده ها بایستی نسبت به صرفه جویی آب اقدام نمایند تا بچه ها و فرزندان آنها هم الگو بگیرند و از هدر رفت بی رویه آب جلوگیری کنند.

حسنی ادامه داد: البته فرهنگ استفاده صحیح از آب در شهرستان لارستان توسط مردم با فرهنگ این منطقه رعایت شده است، اما بایستی بیشتر برای حفظ این مایه حیاتی تلاش کرد و نبایستی از آن غافل شد و هر لحظه به این مایة حیاتی فکر کرد و نگذاریم که بی رویه هدر رود.

وی با اشاره به اینکه چندین سال است که این منطقه دچار خشکسالی شده است و در عمل به این نتیجه رسیده اند که نبود آب یکی از مشکلات اساسی است؛ گفت: از قدیم الایام این منطقه دچار کم آبی بوده است. اما فرهنگ درست مصرف کردن مردم این خطه به حمدا… باعث شده است که با قطعی آب کمتر مواجه شویم و بایستی در روستاها هم این فرهنگ استفاده بهینه از آب هم مورد توجه ویژه باشد و همه صرفه جویی کنند.

معاون استاندار فارس خاطر نشان کرد: البته اگر مردم درست از این آب حیاتی استفاده نکنند، مسلماً شهرستان با کمبود جدی آب مواجه خواهد شد و مشکلات اساسی به بار خواهد آمد.

فرماندار ویژه لارستان، افزود: احساس مشکل در شهرستان باعث شده است که هم زیر ساخت های مربوط به تأمین آب تقویت شود و هم تغییر نگرش و فرهنگ مصرف آب در مردم ایجاد گردد و این مهم یکی از ویژگی ها و شاخص های اصلی این خطه است که می تواند در بقیه ابعاد زندگی ما هم تأثیر بگذارد.

 وی در ادامه خاطر نشان کرد: در مدیریت خانواده و در مدیریت مصرف، خانمها نقش اول را دارند و تأثیرگذاری جدّی دارند، بنابراین بایستی خانم ها مدیریت کنند و نگذارند یک قطره آب هم بی رویه هدر رود.

حسنی تصریح کرد: متأسفانه ساختار فرهنگی کشور و نوع نگرش ما به زندگی و جامعه و مصرف و تولید، دچار مشکل است و کسانی می توانند این تحول را ایجاد کنند و مدیریت نمایند که در منزل نقش مدیریتی دارند.

فرماندار ویژه لارستان، خطاب به بانوان خانه دار و شاغل در ادارات شهرستان افزود: شماها بعنوان مدیران عرصه اجتماعی،آموزشی، پرورشی و هم ادارات  شهرستان، مسیر اصلی فرهنگ سازی در جامعه و خانواده را مهیا سازید.

وی در پایان سخنانش با بیان اینکه کار فرهنگی کاری زمان بری است، اما دیگر در کشور ما بیش از حد تدریجی، فرسایشی و طولانی شده است؛تاکید کرد: اگر همه ما از همین امروز تصمیم بگیریم که در مصرف آب، برق، انرژی و سایر نیازهای زندگی و غیره صرفه جویی نماییم و یا هدر رفت و دورریز نداشته باشیم و در عمل هم آن رانشان دهیم، یقیناً فرزندان آینده جامعه ما نیز از همین نگرش برخوردار خواهند بود و در راستای توسعه کشور حرکت خواهند کرد.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۶ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین