شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۱ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

درمان اورژانسی سکته مغزی «ایسکمیک» بدون خون‌ریزی در لارستان

به گزارش میلادلارستان به نقل از تسنیم،حمیدرضا ایزدی، رئیس بیمارستان امام رضا (ع) ، با بیان اینکه داروی rtpa چند سالی است که در بیمارستان‌ دانشگاه‌ های مادر مانند تهران…

به گزارش میلادلارستان به نقل از تسنیم،حمیدرضا ایزدی، رئیس بیمارستان امام رضا (ع) ، با بیان اینکه داروی rtpa چند سالی است که در بیمارستان‌ دانشگاه‌ های مادر مانند تهران و شیراز استفاده می‌شود، اظهار داشت: از حدود ده ماه پیش با اجرای طرحی به نام ۷۲۴  از جانب وزارت، قرار شد متخصصان مغز و اعصاب هر هفت روز هفته و هر ۲۴ ساعت روز در دسترس باشند تا در صورت مراجعه بیمار سکته مغزی در زمان مشخص خود بتوانند اقدامات درمانی را انجام دهند.

رئیس بیمارستان امام رضا (ع) لار، که خود مسئولیت طرح ۷۲۴ را بر عهده دارد، با اشاره به بیمار مراجعه‌کننده به بیمارستان لار، تصریح کرد: این بیمار در زمان طلایی خود به بیمارستان مراجعه کرده و در پی تماس اتفاقات با بنده، امور سی تی اسکن و آزمایش‌ها انجام شد و پس از طی این مراحل از داروی مورد نظر برای درمان استفاده کردیم.

ایزدی، با بیان اینکه بیمار دچار لکنت زبان شده بود، افزود: پس از درمان با داروی مذکور، مشکل لکنت زبان بیمار برطرف شد و هیچ گونه خون‌ ریزی نیز رخ نداد و باید در ادامه منتظر انجام توان بخشی‌ها و فیزیوتراپی ها برای تقویت اندام‌ها بود.

وی با بیان اینکه زمان طلایی مراجعه بیمار سکته مغزی حدود سه ساعت است گفت: بیمار در صورت مشاهده علائم این سکته مانند لکنت و عدم توانایی تکلم، ضعف در اندام‌ها و یا فلج صورت باید به اورژانس مراجعه کند تا اقدامات تشخیصی انجام شود.

ایزدی، با اشاره به راه ‌های مختلف استفاده از این دارو تصریح کرد: نخستین سطح استفاده از این دارو به صورت تزریق وریدی است که چنانچه بیمار زود به ورژانس مراجعه کرده باشد معمولا از این روش استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه چنان چه تاخیر بیشتری در مراجعه به بیمارستان رخ دهد نحوه استفاده از دارو متفاوت است افزود: در سطح بعدی احتیاج به مراکزی است که فوق تخصص آنژیوگرافی حضور داشته باشد تا دارو به همان رگ لخته دار تزریق شود که هم اکنون این امکان در لارستان وجود ندارد و امیدواریم به زودی زمینه‌های آن فراهم ‌شود.

رئیس بیمارستان امام رضا (ع) لار، با بیان اینکه هر دارویی در کنار فوائد خود عوارضی دارد خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این دارو در واقع لخته‌ها را حل می‌کند، احتمال خون‌ریزی در فرد بیمار با احتمال ۵ تا ۶ درصد وجود دارد، در حالی که شانس تاثیرگذاری دارو حدود ۳۰ درصد است.

وی سکته مغزی را پس از سرطان دومین عامل مرگ و میر و ناتوانی دانست و گفت: دوره‌های آموزشی برای کارکنان مربوطه برگذار شده و تنها لازم است مردم از این موضوع اطلاع یابند که این امکان در بیمارستان لار وجود دارد و باید آن را جدی گرفت.

رئیس بیمارستان امام رضا (ع) لار، با بیان اینکه متوسط سن سکته مغزی به ۵۰ سال رسیده است گفت: انسان در سن ۵۰ سال هنوز فعالیت‌های اجتماعی خود را دارد و لازم است که مردم با آگاهی نسبت به این خطر هوشیارانه عمل کنند و بیمارستان این ظرفیت را به زودی کسب می‌کند تا بیمارانی با این شرایط در نقاط خارج از شهر لار را نیز با آموزش اورژانس هوایی در این مورد و انتقال بیمار به لار مورد مداوا قرار دهد.

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۹:۱۵ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین