شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۱ق.ظ
::آخرین مطلب 38 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 11

رونمایی از کتاب همیار شهردار در شهر خور

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان تاکید کرد: حفاظت و پاکیزگی شهر و روستا، مشارکت جدی همه مردم را می طلبد. به گزارش روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه…

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان تاکید کرد: حفاظت و پاکیزگی شهر و روستا، مشارکت جدی همه مردم را می طلبد.

به گزارش روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان؛ جلیل حسنی  در مراسم رونمایی از کتاب همیار شهردار در شهر خور لارستان در سخنانی با بیان اینکه برای ساختن یک شهر خوب و زیبا بایستی همه مردم مشارکت جدی داشته باشند تا یک شهری زنده، پویا و با نشاط و در خور شان مردم داشته باشیم؛ اظهار داشت: اجرای همیار شهردار در شهر خور،کار بسیار جالب و خوبی است، چرا که این مهم می تواند ذهنیت و نگرش دانش آموزان و نوع تلقی که از شهردار و شهرداری دارند در ذهنشان این گونه مجسم کنند که ما نمی توانیم از یک شهر زیست پذیری که بتواند همه ابعاد اجتماعی جامعه را در بر بگیرد، برخوردار بشویم.

 وی تصریح کرد: اگر شهروندان و همه دانش آموزان، کوچک و بزرگ و زن و مرد تلاش کنند و شهر را پاکیزه نگه دارند، مطمئنا شهر به سمت پیشرفت و توسعه حرکت می کند، اما اگر در این خصوص خود را مسئول ندانیم، شهردار و شورای شهر با کمی اعتباری که در اختیار دارند، نمی توانند جوابگوی این همه مشکلات مبلمان شهری باشند.

فرماندار ویژه لارستان ادامه داد: فرهنگ سازی و این که نگرش نسل جوان و نسل آینده را تغییر بدهیم، مبتنی بر این موضوع است که  که باید فرهنگ شهری رعایت بشود و از ناهنجاری هایی که در جامعه رواج دارد، بپرهیزیم و همه در کنار شهردار و شورای شهر باشیم که خدا را شکر، در لارستان خیرین و معتمدین و قشرهای مختلف مردم مشارکت خوبی دارند و همیاری و همکاری می کنند که امیدواریم این همکاری بهتر از گذشته شود و این میسر نخواهد شد مگر با تغییر نگرش فرهنگ خودمان نسبت به مسائل شهری.

حسنی افزود: همانطور که همه ما در منزل احساس مسئولین می کنیم و نظم و انضباط و پاکیزگی را در محل زیست خود در اولویت قرار می دهیم، در شهر هم بایستی همین گونه باشد، چرا که شهر هم یک خانواده بزرگی است و متعلق به همه است و می طلبد که همه ماها آن موضوعاتی را که در منزل رعایت می کنیم در شهر و روستای خود نیز مورد توجه قرار بدهیم.

 معاون استاندار فارس مردمان شهر خور را مردمانی با فرهنگ، با شعور و نوع دوست دانست و خطاب به آنها تاکید کرد: همه در کنار شهرداری و شورای شهر باشید و به آنها کمک کنید تا شهری زیبا داشته باشید.

وی ادامه داد: دانش آموزان نیز بایستی از هم اکنون با مسائل اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و غیره آشنا شوند و خودشان را آماده کنند تا در آینده بتوانند مدیری مدبر، توانمند و پر تلاش برای اداره مملکت و بخصوص مسائل شهری باشند.

حسنی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: مطمئنا یکی از موضوعات پیچیده و مدیریت استراتژیک جامعه ما در آینده مسائل شهری و شهرداری است که به نسبت بزرگی و یا کوچکی آن باید از وجود عزیزان دانش آموز استفاده کنیم و آنها را آماده کنیم، برای اینکه در قالب همین برنامه هایی همچون شعر و داستان که از سوی شهرداری و شورای شهر طراحی و تدوین کرده اند، که البته برنامه خوبی هم هست، در قالب های هنری دیگر هم بتوانیم هنجارهای شهری و اجتماعی را به نسل آینده منتقل کنیم.

 فرماندار ویژه لارستان در خاتمه با اشاره به اینکه همیشه سخنرانی هم جواب نمی دهد، اما در قالب های هنری همچون تئاتر، موسیقی، فیلم، شعر، نقاشی و خطاطی و غیره بهتر می توان فرهنگ را به نسل جوان نهادینه کرد؛ تصریح کرد:یکی از مشکلات امروز ما این است که نتوانسته ایم خودمان را با علم جدید و با علم نوین و با مسائل مختلف شهری و شهرسازی و حتی ایده هایی که فرزندان ما دارند همراه کنیم، اما اگر این همراهی و انتقال معلومات و علم جدید توسط کسانی که با مردم ارتباط دارند، ایجاد شود، یقیناً آیندگان زندگی راحت تری خواهند داشت.

پیش از این نیز مهندس حلیمی شهردار خور، قانع رئیس شورای شهر خور و اسماعیلی مدیر آموزش و پرورش لارستان هم به ایراد سخن پرداختند.

در پایان از کتاب «همیار شهردار» رونمایی شد. در این کتاب اشعار شاعر حسن همیشه بهار در موضوعات مختلف گنجانده شده است.

اضافه می گردد که در این مراسم همچنین علی اصغر علی پور معاون سیاسی فرمانداری، علی پیروز بخشدار مرکزی،  دانش امام جمعه خور و جمعی از خیرین، معتمدین و مدیران و دانش آموزان مدارس شهر خورحضور داشتند.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۹:۳۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین