پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۶ب.ظ
::آخرین مطلب 28 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1

آغاز جشن‌های هفته وحدت در جنوب فارس

برنامه‌های هفته وحدت با مراسم مولود خوانی در شهرستان خنج و دیگر مناطق جنوب فارس آغاز شد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مسلمانان اهل…

برنامه‌های هفته وحدت با مراسم مولود خوانی در شهرستان خنج و دیگر مناطق جنوب فارس آغاز شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مسلمانان اهل تسنن شهرستان خنج و دیگر مناطق جنوب فارس که از نخستین روز‌های ماه ربیع الاول با آذین بندی و چراغانی معابرعمومی، میدان ها، خیابان‌ها، مساجد و بقاع متبرکه و سردر ادارات مهیای برگزاری جشن‌های میلاد پیامبر و هفته وحدت شده بودند از شب ۱۲ ربیع الاول که به روایت اهل سنت، میلاد پیامبر اسلام است تا پاسی از شب به مولود خوانی پرداختند.

در این مراسم‌ها سخنرانان و وعاظ در منقبت ومنزلت حضرت رسول الله و هفته وحدت به سخنرانی پرداختند.

مراسم آغاز هفته وحدت در خنج با حضور اقشار مختلف مردم، روحانیون تسنن وتشیع ائمه جمعه وجماعات طلاب ومدرسین مدارس دینی، میهمانانی از شیراز، هرمزگان، بوشهر، لارستان، لامرد، گراش، اوز و دیگر مناطق جنوب فارس در قالب کاروان وحدت برگزار شد.

بعداز تلاوت قرآن، شیخ عبدالصمد ابونجمی امام جمعه اهل سنت خنج با تبریک میلاد پیامبر اسلام و امام جعفر صادق و هفته وحدت از حضور همه میهمانان و قشرهای مختلف مردم تشکر کرد و شرکت گسترده وانبوه مردم را نشانه بلوغ فکری ،عشق و علاقه آنان به حضرت محمد (ص) و خاندان عصمت وطهارت برشمرد.

وی از امام خمینی (ره) به عنوان احیاگر آیین نبوی و پرچمدار وحدت و همبستگی در جهان اسلام در عصر حاضر یاد کرد.

در نظام جمهوری اسلامی ایران در ابتکاری ماندگار از معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی از ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول هفته وحدت نامگذاری شده وامام راحل، روایات مختلف درباره روز ولادت پیامبر (ص) را به عامل وحدت بخشی میان مسلمان تبدیل کردند.

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین