پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۷ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

مجلس ترحیم امام جمعه خنج در حوزه علمیه لارستان+تصاویر

مجلس بزرگ داشت و ترحیم حجت‌الاسلام و المسلمین رضا صفایی امام جمعه اهل تشیع خنج در حوزه علمیه لارستان برگزار شد. به گزارش میلاد لارستان، پنجشنبه ۱۵ آذرماه این مجلس…

مجلس بزرگ داشت و ترحیم حجت‌الاسلام و المسلمین رضا صفایی امام جمعه اهل تشیع خنج در حوزه علمیه لارستان برگزار شد.

به گزارش میلاد لارستان، پنجشنبه ۱۵ آذرماه این مجلس با حضور علمای اهل تشیع و تسنن و اقشار مختلف لارستان، خنج، گراش، معاونین فرماندار، ریاست شورای شهر، مدیران حوزه های علمیه و معتمدین سراسر منطقه لارستان و شهرستان لارستان در تجلیل از مقام علم و علما برگزار شد.

در این مراسم حاج سید حسن صدیقی دبیر مجتمع دینی خنج با برشمردن ویژگی های شخصیتی آن مرحوم اظهار داشت: حدود ۱۰ سال که در خنج در خدمتشان بودیم، انسانی بسیار وارسته، متین و سلیم النفس و صبوری و صعه صدر جزو خصوصیات بارز ایشان بود.

وی افزود: در این مدت مدیدی که باهم بودیم در تمام برنامه ها و محافل متفاوت در کردار و رفتار شان چیزی که خلاف تقلید باشد ندیدیم. دبیر مجتمع دینی شهرستان خنج با بیان اینکه حجت الاسلام صفایی فردی دگرپذیر بود و از هر قشر و فرقه و هر سن دیگران را می پذیرفت، تصریح کرد: این صفات ارزشمند را به عنوان شهادت بر می‌شمارم زیرا نبی اکرم (ص) می فرمایند؛ یقیناً گواهی انسان ها درباره خوب و بد ما در سرنوشت آن جهان ما موثر خواهد بود.

این عالم دینی با اشاره به اینکه دگر پذیری یک میراث  گرانبها است که از بزرگانی همچون حضرت آیت الله آیت الهی،  سید مجتبی موسوی لاری، سید عبدالرزاق ابونجمی، سید محمد فقیهی و دیگر علمای اهل تسنن و تشیع به ارث برده ایم، خاطر نشان کرد: دگر پذیری به معنای برابری و وحدت و همدلی است و ما به عنوان دعوتگران دین که در آینده باید سرنوشت این جامعه و این ملت را به خوبی رقم بزنیم اگر دگرپذیر نباشیم و دیگران را باور نداشته باشیم نه در نزد خدای خود و نه در خلق جایگاهی نخواهیم داشت.

وی اضافه کرد: این مجلس که امروز برگزار شده است شاهد و گواهی است بر‌ اینکه ما این میراث گذشتگان مان را به خوبی فهمیده و قدر دانسته ایم.‌

خبرنگار ؛ سحر طاهری

عکاس: محمد پاسیار

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۳:۲۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین