پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۵ق.ظ
::آخرین مطلب 8 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

وظایف شورای زکات روستاهای جویم تشریح شد

جلسه شورای زکات روستاهای بخش جویم در محل بخشداری تشکیل گردید. به گزارش میلاد لارستان جلسه شورای زکات روستاهای بخش جویم با حضور امام جمعه،بخشدار،ریاست اداره کمیته امداد امام خمینی(ع)،مسئول…

جلسه شورای زکات روستاهای بخش جویم در محل بخشداری تشکیل گردید. به گزارش میلاد لارستان جلسه شورای زکات روستاهای بخش جویم با حضور امام جمعه،بخشدار،ریاست اداره کمیته امداد امام خمینی(ع)،مسئول نمایندگی سازمان تبلیغات اسلامی،مسئول اداره جهاد کشاورزی بخش، دهیاران و شوراهای اسلامی بخش در محل سالن جلسات بخشداری جویم برگزار گردید .

در ابتدای جلسه شفیعی بخشدار جویم به طور مختصر در خصوص زکات و اهمیت آن مطالبی مطرح نمود و پس از آن حجةالاسلام احمدی امام جمعه شهر جویم بعنوان رییس شورای زکات بخش با اشاره به این فریضه مهم الهی بیان داشت: اهمیت زکات در مباحث دینی بسیار مهم است و در قرآن کریم نیز به زکات اشاره شده است و اگر فرهنگ زکات در جامعه رواج پیدا کند تاثیر بسیار مثبتی در فقرزدایی ایجاد خواهد کرد، چرا که اسلام خمس و زکات را جهت کمک به افراد نیازمند ایجاد کرده است.

سپس تقی زاده ریاست اداره کمیته امداد بخش جویم نیز افزود: تبیین فرهنگ زکات در روستاها امری است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد چرا که زکات یک امر واجب دینی است و اگر شورای زکات در روستاها تشکیل گردد خروجی خوبی خواهد داشت،پس بایستی اعضای شورای زکات در روستاها جهت هدفمند نمودن و تجمیع زکات،تلاش و تصمیم گیری نمایند.

مسئول اداره کمیته امداد امام خمینی(ره) بخش جویم در پایان وظایف شورای زکات را شامل فرهنگ سازی-شناسایی افراد توانمند کشاورز و دامدار-شناسایی فقرا-تهیه بانک اطلاعاتی نیازهای روستا-تعیین راهکارهای جذب زکات-اعلام گزارش زکات جمع آوری شده به دبیر شورای زکات و تصمیم گیری در هزینه کرد زکات را  تشریح نمود. وی همچنین اظهار داشت:زکات جمع آوری شده در زمینه امور فقرا، تامین جهیزیه، کمک به درمان، پرداخت کمک هزینه به دانشجویان و دانش آموزان نیازمند، احداث مسکن مددجویی و سایر حوزه ها در امور محرومین جامعه استفاده می شود.

 

خبرنگار_آرزو جهان پیما

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۱۶ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین