پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۰۰ب.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

دومین شماره مجله ادبی «چامه» به مدیریت «صادق رحمانی» منتشر شد

دومین شماره مجله ادبی «چامه» به مدیریت صادق رحمانی، شاعر و نویسنده شناخته شده گراشی با تصویری از جوانی احمدرضا احمدی منتشر شد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از…

دومین شماره مجله ادبی «چامه» به مدیریت صادق رحمانی، شاعر و نویسنده شناخته شده گراشی با تصویری از جوانی احمدرضا احمدی منتشر شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از گریشنا، دوماهنامه‌ی ادبی «چامه» در شماره دوم، آبان و آذر ۱۳۹۷، باز هم مجموعه‌ای خواندنی از شعر، داستان و گپ را برای علاقه‌مندان به ادبیات گرد آورده است. در این شماره شعرهایی از احمدرضا احمدی، مجتبی تونه‌ای، محمدسعید میرزایی، لیلا کردبچه، رضا حنوند، حسنا محمدزاده، فضل‌الله صبحی مهتدی، بهروز قزلباش، محمد حسینی باغنگانی، سریا داودی حموله، و چند ترانه از مجموعه‌های تلویزیونی معروف جمع شده است. در بخش ترجمه نیز محمدالامین الکرخی شعرهای احمدی را به عربی ترجمه کرده است.

علاقه‌مندان به داستان نیز می‌توانند داستان‌هایی از هاروکی موراکامی، زکریا تامر، رویا جعفری، محمد خضیر، یاروسلاو هاشک، علی شبابی، لیلا بابایی فلاح، را بخوانند. در کنار اینها، داستان‌های تصویری جذاب کامبیز درم‌بخش نیز منتشر شده است.

گفتگوهای این شماره نیز برای برای هر علاقه‌مند ادبیاتی جذاب است: گفتگوی رادیویی با احمدرضا احمدی، یکی از بزرگ‌ترین شاعر معاصر؛ گپ‌وگفتی منتشرنشده با عمران صلاحی، یکی از بزرگ‌ترین طنزپردازان معاصر؛ و گپی با دکتر عبدالمجید ارفعی، استاد مسلم زبانشناسی و زبان‌های باستانی؛ و مصاحبه دکتر مهدخت معین. در بخش یادداشت‌های ادبی نیز چند نویسنده در مورد «شعر، داستان؛ شهر، روستا» مطالب کوتاهی نوشته‌اند. بخش دوم سفرنامه موسی بیدج به مسکو را نیز در کنار چند خبر ادبی در بخش آخر خواهید خواند.

چند تن از نویسندگان گراشی نیز در این شماره مطالبی دارند: دو داستان کوتاه از حوریه رحمانیان با نقدهایی از محمد خواجه‌پور و راحله بهادر، و کارگاه ترجمه شعر مسعود غفوری که به آقا شهید علی، شاعر کشمیری ساکن آمریکا، اختصاص دارد.

محمدصادق رحمانیان، صاحب امتیاز و مدیر دو ماهنامه‌ی ادبی «چامه»، را خیلی‌ها با نام شاعری‌اش صادق رحمانی می‌شناسند. او در یادداشتی به منزله سرآغاز شماره دوم، از پیشینه‌ی دوستی خودش با قیصر امین‌پور، یکی از بزرگ‌ترین شاعران معاصر ایران، نوشته است.

صادق رحمانی، مدیر چامه، برای شماره‌ی آینده این نشریه نیز برنامه دارد: «از ابتدا قصد داشتیم در هر فصل، یک شماره چامه را به ویژه‌نامه‌ی اختصاص دهیم. شماره بعد، ویژه‌نامه سه‌گانی (شعر کوتاه ایرانی) را منتشر خواهیم کرد. موضوع شماره بعد را نیز «برف، باران، زمستان» انتخاب کرده‌ایم.»

فایل الکترونیکی (پی‌دی‌اف) شماره دوم «چامه» نیز به صورت اینترنتی منتشر شده است. می‌توانید آن را از اینجا دریافت کنید.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲:۵۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین