جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۵۱ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

نگهداری بیش از 2000 قلم از اشیاء در موزه مردم شناسی «اوز»

سرپرست امور موزه‌های میراث فرهنگی فارس گفت: موزه مردم شناسی بخش اوز شهرستان لارستان از فعال‌ترین موزه‌ها محسوب می‌شود که علاوه بر حفظ و نگهداری بیش از ۲۰۰۰ قلم از…

سرپرست امور موزه‌های میراث فرهنگی فارس گفت: موزه مردم شناسی بخش اوز شهرستان لارستان از فعال‌ترین موزه‌ها محسوب می‌شود که علاوه بر حفظ و نگهداری بیش از ۲۰۰۰ قلم از اشیاء مردم شناسی، برنامه‌های متنوعی نیزبه مناسبت‌های مختلف در محیط موزه اجرا می شود.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از ایسنا محمد مهدی نجفی گفت: بعد از هشت دهه سابقه فعالیت موزه در فارس، این نخستین بار است که شاهد تاسیس موزه توسط بخش خصوصی هستیم. نجفی اضافه کرد: در سالیان گذشته تمام موزه‌های ایجاد شده در فارس دولتی راه‌اندازی و اداره می‌شد و بیشتر این موزه‌ها نیز فاقد پروانه فعالیت بوده است.

سرپرست امور موزه‌های میراث فرهنگی فارس ادامه داد: تغییر دیدگاه افراد به مقوله اهمیت موزه ها به عنوان ثروت فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و نقش اساسی و تاثیر گذار آن در سطح منطقه ای، ملی و جهانی فرهیختگان را تشویق کرده است تا در این زمینه سرمایه گذاری کرده و اثری ماندگار از خود بجای گذارند.

نجفی خاطرنشان کرد: موزه مردم شناسی بخش اوز شهرستان لارستان از فعال‌ترین موزه‌ها محسوب می‌شود که علاوه بر حفظ و نگهداری بیش از ۲۰۰۰ قلم از اشیاء مردم شناسی، برنامه‌های متنوعی نیزبه مناسبت‌های مختلف در محیط موزه اجرا می شود.

وی خاطر نشان کرد: موزه بین المللی مطبوعات خبر جنوب به عنوان نخستین موزه رسمی بخش خصوصی فارس و خانه موزه روستائی قلات شیراز نیز به عنوان نخستین خانه موزه روستائی پروانه فعالیت دریافت کرده‌اند.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۴:۰۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین