جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۲۲ب.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

زارع: استادان باید از مرحله دانش به پژوهش برسند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان عنوان کرد: استادان دانشگاه باید از مرحله دانش به پژوهش و از پژوهش به بینش برسند. به گزارش میلاد لارستان به نقل از آنا، مهدی…

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان عنوان کرد: استادان دانشگاه باید از مرحله دانش به پژوهش و از پژوهش به بینش برسند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از آنا، مهدی زارع در سمینار علمی با موضوع ناگفته‌های قلب و عروق با سخنرانی محمدجواد معتمد، فوق تخصص قلب و عروق اظهار کرد: امیدواریم  بتوانیم در هفته پژوهش گام‌های استواری در امر تحقیق و مطالعه برداریم و علم بدون پژوهش فقط در حد یک سری اطلاعات و برنامه‌ها آگاهی‌های پراکنده  است و اگر این دو مقوله باهم پیوند نخورد، جامعه به سمت پیشرفت  هدایت نمی‌شود.

وی ادامه داد: در دنیایی که مشخصه آن  انفجار اطلاعات است اگر پژوهش، محور نباشد، بسیاری از علوم  می‌توانند ما را گمراه کند و این پژوهش است که رفتار ما را به نحوی صحیح شکل داده و در راستایی مشخص،  هدفمند می‌کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان ابراز کرد: با پژوهش‌محوری می‌توان داده‌های علمی را در جهت تحول جوامع انسانی برنامه‌ریزی کرد و بستری مناسب را برای پیشرفت به وجود آورد.

زارع با اشاره به این موضوع که برون‌دادهای تحقیقاتی باید در اختیار صنعت باشد، گفت: امروزه حلقه مفقوده ارتباط مراکز دانشگاهی با صنعت همین موضوع است و باید با کاربردی کردن علوم دانشگاهی در چارچوب مقوله پژوهشی، آن را برای صنعت آماده کرد تا فرآیند تحول در جامعه شکل گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان، مشکلات و کم‌کاری‌های علمی و فرهنگی در جامعه را به دلیل بی‌توجهی به تحقیقات پژوهش دانست و یادآور شد: اگر نگرش پژوهشی در  جامعه حاکم نباشد، بسیاری از راهکارهای که ارائه می‌شود خود منجر به مشکلات اجتماعی و ساختاری خواهد شد و کشور را با مشکل مواجه  خواهد کرد. وی خاطرنشان کرد: هفته پژوهش فرصت مناسبی است تا از  استادان بخواهیم  که در مرحله دانش باقی نمانند و از دانش به پژوهش و از پژوهش به بینش برسند تا فرایند توسعه و پیشرفت در جامعه شکل گیرد.

معتمد هم در این نشست با بررسی مشکلات قلبی به تاریخچه تولید برخی از داروهای قلبی و عروقی اشاره کرد و ضمن سخنانی گفت: برای دستیابی به یک زندگی سالم نیازمند آن هستیم که با فعالیت‌های منظم ورزشی خود را از انواع بیماری‌های قلبی دور کنیم.  وی خطاب به دانشجویان گفت: دانشجو باید روحیه کنجکاوی داشته باشد و با تحقیق و مطالعه، علوم را فراگیرد.

در ادامه مراسم از سه کتاب تألیف شده توسط استادان  این واحد دانشگاهی رونمایی شد و از  پژوهشگران برتر قدردانی شد.

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۷:۳۰ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین