سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۲۸ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

لارستان بدلیل فاصله زیاد با مرکز استان، نیازمند حضور پزشکان متخصص است

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان تاکید کرد: بدلیل فاصله زیاد با مرکز استان، نیازمند پزشکان متخصص در رشته های مختلف هستیم. به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط…

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان تاکید کرد: بدلیل فاصله زیاد با مرکز استان، نیازمند پزشکان متخصص در رشته های مختلف هستیم.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان؛ جلیل حسنی در جمع پزشکان متخصص جدید الورود دانشکده علوم پزشکی این شهرستان گفت: لارستان یکی از بزرگترین شهرستان های استان فارس است که از قدمت زیادی برخورداراست و شهرستانی است که مردمانش با فرهنگ غنی، نوع دوست و با پشتوانه مذهبی و دینی قوی هستند.

وی نوع فرهنگی که حاکم بر تمام معادلات اجتماعی این شهرستان است را پر اهمیت دانست و تصریح کرد: این فرهنگ غنی، جذابیت خاصی برای کسانی ایجاد می کند که می خواهند در این خطه خدمت کنند و مشارکت مردم در تمامی عرصه های اجتماعی،  اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و حتی عرصه های امنیتی از موضوعاتی است که به عینه مشهود است.

فرماندار ویژه لارستان افزود: وقتی این شهرستان را با مناطق دیگر مقایسه می کنیم، متوجه این موضوع می شویم که لارستان از نظر امنیتی از جایگاه بالایی برخوردار است.

حسنی ادامه داد: به همان اندازه که سلامتی افراد جامعه از لحاظ بهداشت و درمان مهم است، یقیناً امنیت هم به همان نسبت در جامعه تأثیرگذار و دارای اهمیت ویژه است و در کل بسترها و زمینه های امنیتی در لارستان فراهم است که این مهم در کمتر شهرستانی در استان و یا در کشور دیده می شود.

معاون استاندار فارس افزود: این امنیت خود خواسته، درون زا و داوطلبانه است که فقط مسئولین امنیتی و سیاسی شهرستان ایجاد نکرده اند؛ بلکه این امنیت پایدار در لارستان مبتنی بر شعور، فرهنگ، درایت و اعتقادات مردم است.

وی اظهار داشت: وقتی به سابقه ی دیرینه این شهرستان که اولین خاستگاه حکومت اسلامی است؛ می نگریم، می بینیم که این منطقه، تاریخ آن دیرینه و پرافتخار است و یکی از ان افتخارات آن این است که افرادی در این شهرستان حضور دارند که مازاد  اقتصادی مال خودشان را برای رفاه خودشان هزینه نمی کنند، بلکه می آیند در زادگاه، روستا و شهر خودشان و در مناطقی که نیازمند هستند و به تناسب آن نیازی که دارند فعالیت خیر خواهانه می کنند، کما اینکه در شهرستان قسمتی از زیر ساخت ها ناشی از فعالیت های همین خیرین است که در حوزه های مختلف هزینه کرده اند.

فرماندار ویژه لارستان تاکید کرد: علی رغم ناملایمات جوی در لارستان، اما نوع فعالیت هایی که در شهرستان اجرا می گردد، انسان محور بوده است  و لارستان از جمله شهرستان هایی است که رونق و توسعه آن مبتنی بر نیروی انسانی توانمند، با همت و نیکوکار و نیک اندیش است.

حسنی با بیان اینکه این شهرستان بسیاری از معادلات و مشکلات  اجتماعی آن با مشارکت خود مردم حل و فصل می شود؛ افزود: مسئولین و یا پزشکانی که می خواهند در این شهرستان خدمت کنند اگر درکارشان صداقت لازم داشته باشند، مردم این منطقه بهترین پشتوانه آنان خواهند بود و از آن جهت پیوستگی فرهنگی هم که با مهمانان  ایجاد می کنند و آن حس مهمان نوازی که در وجودشان است، نیز جذابیت خاصی به این موضوع  افزوده می شود.

نماینده عالی دولت در لارستان در خاتمه با تاکید بر اینکه سلامت یکی از اولویت ها و شاخص های اصلی زندگی اجتماعی است، خطاب به متخصصین جدیدالورود افزود: یقین دارم که شما پزشکان بعد از مدتی که فعالیت کردید علاقه مندی تان به تداوم خدمت در شهرستان  بزرگ لارستان بیشتر و بیشتر خواهد شد.

 پیش از این نیز دکتر کریمی رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان و تنی چند از پزشکان متخصص نیز به ایراد سخن پرداختند.

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۵:۳۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

2 Responses to “لارستان بدلیل فاصله زیاد با مرکز استان، نیازمند حضور پزشکان متخصص است”

  1. مهران گفت:

    خيرين بي ريا در حال ساخت بهترين ساختمانها و خريد تجهيزات پزشکي هستند اما متاسفانه از لحاظ متخصص و دکتر، مسوولين محترم تلاش چشمگيري نشان نداده اند ،مثلا ساختمان درمانگاه خليل ازاد با اينهمه تشکيلات و اتاق و تخت ،.ساختمان درمانگاه رهگذر و حتي بيمارستان ، جاي خالي بسياري از پزشکان متخصص حس ميشود .درمانگاه خير ساز پشت پمپ بنزين بين دو شهر هم به حال خود رها شده است

  2. اوزی گفت:

    مردمان خیر. ونیکوکار منطقه. سنگ. تمام می گذارند. مثلا در شهر اوز فردی خیر در حال ساخت. یک بیمارستان ۱۰۰. تختخوابی است. اما. مسولین. علو پزشکی. برای. گرفت. مواغقت. اصولی. ان. از. وزارتخانه بهداشت. تا کنون. اقدامی. نکرده. اند. ومتاسفانه. بسیار. کند ونامهربانه. رفتار میکنند. که. شایسته. رفتار. با. خیران. ونیکوکاران. نیست

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین