یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۰۴ب.ظ
::آخرین مطلب 21 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

مشارکت ۳۷ پزشک و ۴۰ مراقب سلامت در برنامه پزشک خانواده مجموعه علوم پزشکی لارستان

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت معاونت بهداشت دانشکده گفت: ۳۷ پزشک و ۴۰ مراقب سلامت در برنامه پزشک خانواده مجموعه تحت پوشش علوم پزشکی لارستان مشارکت دارند. به گزارش…

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت معاونت بهداشت دانشکده گفت: ۳۷ پزشک و ۴۰ مراقب سلامت در برنامه پزشک خانواده مجموعه تحت پوشش علوم پزشکی لارستان مشارکت دارند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از وبدا لارستان، حامد هاشمی اظهار کرد: سلامتی به عنوان یک حق شناخته شده در قانون اساسی کشور بوده و بر این مساله نیز تاکید شده لذا پزشک خانواده به عنوان یک طرح ارزشمند که می تواند ضامن سلامت خانواده در جمهوری اسلامی ایران باشد، مطرح شده است.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تلاش های زیادی برای استقرار یک نظام سلامت مطلوب که بتواند به تمامی نیازهای جامعه پاسخ دهد، انجام شده که مهمترین این تلاش ها استقرار شبکه بهداشت و درمان کشور بوده و پیشرفت چشمگیری را در ارائه خدمات سلامت ایجاد کرده است.

هاشمی ضمن اشاره به این مطلب که با وجود تمام تلاش ها ی انجام شده، باز هم توجه به همه ابعاد سلامتی بسیار دشوار بوده افزود: در راستای مشکلات موجود در حیطه نظام سلامت طرح پزشک خانواده با هدف ریشه یابی علل بیماری در روش و محیط زندگی و نیز تشخیص و درمان به موقع همراه با کاهش پرداخت مستقیم از جیب مردم در”برنامه پزشک خانواده ” که منجر به عدالت در سلامت و رضایت مردم و ارائه کنندگان خدمات سلامتی می شود، طرح ریزی شد. این برنامه از وظایف دولت بوده و برای تمام مردم شریف ایران از تکالیف مهم ما در بخش سلامت است.

حامد هاشمی تصریح کرد :تحول نظام سلامت از درمان محوری به سمت سلامت محوری، ارتقاء سلامت خانواده و جلوگیری از ابتلای بیماران تحت پوشش به بیماری های پیچیده و سخت از اهداف برنامه پزشک خانواده است.

وی تصریح کرد : در این طرح پزشکان خانواده که شامل پزشکان عمومی ، متخصص عفونی، اطفال و اجتماعی هستند که جمعیت ۳۰۰۰ نفری (شامل تمام افراد ساکن در مناطق شهری اعم از ایرانی یا اتباع ، دارای بیمه یا فاقد بیمه) را تحت پوشش قرار داده و کلیه خدمات بهداشتی و درمانی را به این جمعیت ارائه می‌کنند.

مدیر گروه توسعه شبکه و ارتقا معاونت بهداشتی خاطر نشان کرد :در این برنامه پزشک خانواده به عنوان متولی سلامت هر منطقه افراد زیر پوشش خود را در صورت نیاز به پزشکان متخصص و فوق متخصص ارجاع و بازخوراند آن را پیگیری خواهند کرد. در برنامه پزشک خانواده سطح اول خدمات با کمترین هزینه و بیشتر خدمات سطح دوم در قالب پوشش بیمه ای ارائه می شود. چیدمان خاص واحدهای تامین کننده خدمات و مراقبت های سلامت برای آنکه دسترسی مردم به مجموعه¬ی خدمات تا جایی که ممکن است سهل و سریع ، عادلانه ، با کمترین هزینه و با بیشترین کیفیت است.

وی در پایان تصریح کرد: در لارستان نیز همزمان با اجرای برنامه پزشک خانواده شهری در استان فارس ، از تیر ماه ۱۳۹۱ برنامه در سطح شهر لار ، اوز و خنج ( ۹۴۰۰۰ نفر جمعیت ) اجرایی گردیده است. در حال حاضر ۳۷ پزشک و ۴۰ مراقب سلامت در برنامه در بخش خصوصی و دولتی فعالیت می‌کنند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۶:۱۵ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “مشارکت ۳۷ پزشک و ۴۰ مراقب سلامت در برنامه پزشک خانواده مجموعه علوم پزشکی لارستان”

  1. کارمند علوم پزشکی. لارستان گفت:

    طرح پزشک خانواده در ایران تنها. در استان. فارس. و مازندران. اجرا شده است و وزارت بهداشت تا کنون نتوانسته است که آنرا به سایر. استانها تعمیم بدهد علت آن هم نتیجه نه چندان جالب آنست به قرار معلوم شاید این طرح. در این دو استان هم. لغو شود

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین