پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۱۳ب.ظ
::آخرین مطلب 45 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

تجلیل از ۵۰ معلم و دانش آموز پژوهشگر برتر لارستان

از ۵۰ معلم و دانش آموز پژوهشگر برتر لارستان تقدیر شد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت اداره کل و مدیریت آموزش و پرورش لارستان به مناسبت…

از ۵۰ معلم و دانش آموز پژوهشگر برتر لارستان تقدیر شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت اداره کل و مدیریت آموزش و پرورش لارستان به مناسبت هفته پژوهش در مراسمی با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان و معاونین سیاسی و پشتیبانی وی ، معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش لارستان و معاونین، روسای دانشگاه ها و ادارات، اعضای شورای اسلامی شهر لار، مدیران،  فرهنگیان و اولیا از ۵۰ معلم و دانش آموز پژوهشگر تجلیل به عمل آمد.

مهدی اسماعیلی در سخنانی با اشاره به اهمیت پژوهش از دیدگاه اسلام تاکید کرد بیش از ۱۵۰۰ آیه در قرآن کریم حول محور تفکر و پژوهش و علم و دانش نازل شده است. وی با اذعان به اینکه در سنوات گذشته در حوزه آموزش و پرورش پرداختن به مسائل علمی و پژوهشی چندان جایگاهی نداشته و مهجور بوده گفت: خوشبختانه در چند سال اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای آموزش و پرورش در راستای کاربردی کردن علوم و تربیت انسانهای خلاق و نوآور برنامه ریزی داشته داشته و شاهد به ثمر نشستن آنها در حوزه پژوهش هستیم.

مدیر آموزش و پرورش لارستان تالیف هفت کتاب در سال گذشته توسط همکاران فرهنگی، ارایه مقالات علمی و پژوهشی در موضوعات مختلف و چاپ آنها در نشریات معتبر خارجی و داخلی و حضور در جشنواره های ملی و استانی را از افتخارات آموزش و پرورش لارستان عنوان کرد و گفت برگزاری  جشنواره خوارزمی در مقطع متوسطه و جشنواره جابربن حیان در مقطع ابتدایی گوشه ای از ساز و کاری است که وزارت آموزش و پرورش برای کاربردی کردن علوم نظری برگزار می کند و تاکید کرد باید روحیه پژوهشگری از مدرسه در دانش آموز ایجاد شود تا بتوان دانش آموزان صاحب ایده و پژوهشگر تربیت کنیم.

معاون مدیر کل آموزش و پرورش فارس خواستار آن شد که تفاهمنامه هايي علمی پژوهشی با مراکز دانشگاهی شهرستان منعقد شود و در این راستا از حمایت ویژه آموزش و پرورش در جهت تقویت پژوهشسرای دانش آموزی لارستان که در جرگه پژوهشسرا های برتر استان نیز قرار گرفته خبر داد و این بشارت نیز داد که به زودي ساختمان جدید پژوهشسرا که به همت خیر ارجمند دکتر عبدالله پور در حال ساخت است بهره برداری خواهد شد و همچنین از همراهی و حمایت های بنیاد نیک انديشان هاشمی از برنامه های آموزشی و پروژه های عمرانی آموزش و پرورش لارستان تقدیر کرد.

فرماندار ویژه لارستان نیز در سخنانی دانایی را یکی از معیارهای پیشرفت هر جامعه بر شمرد و گفت اگر دانسته ها ناشی از پژوهش و تحقیق باشد تولید علم به همراه خواهد داشت و اگر در جامعه ای تولید علم بر مصرف علم پیشی گیرد آن جامعه ای مترقی خواهد شد. جلیل حسنی پیشرفت های امروز جوامع بشری را مرهون تلاش های پژوهشگرانی دانست که در گذشته تحقیق و پژوهش کرده اند و اکنون زحمات آنها به ثمر نشسته و همه از آن بهره می برند.

معاون استاندار فارس محور همه فعالیت ها را مبتنی بر تحقیق و پژوهش دانست و گفت بحمدالله جامعه اسلامی ما با وجود محققان و پژوهشگران جوان نسبت به جوامع دیگر در وضعیت خوبی قرار دارد.

این همایش که با تلاش پژوهشسرای دانش آموزی لارستان و با اجرای چند برنامه در سالن همایش سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد با تقدیر از معلمان مولف و پژوهشگر و دانش آموزانی که سال گذشته در زمینه تحقیق و پژوهش و در جشنواره های مختلف از جمله جشنواره خوارزمی و جابر بن حیان فعالیت داشته و برگزیده شده اند پایان یافت.

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۳ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین