سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۲۷ب.ظ
::آخرین مطلب 10 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 7

مراسم ختم حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی در  لارستان برگزار شد

با حضور فرماندار ویژه لارستان؛ مراسم ختم حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی در مسجد فضل الله خانی لارستان برگزار شد. به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری…

با حضور فرماندار ویژه لارستان؛ مراسم ختم حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی در مسجد فضل الله خانی لارستان برگزار شد. به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان؛ مراسم ختم آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور جلیل حسنی معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، حضرت حجت الاسلام و المسلمین سید مختار موسوی امام جمعه ی لارستان، علی اصغر علیپور و احسان طاهری معاونین سیاسی و برنامه‌ریزی فرمانداری، مسئولان، روحانیون، نیروهای نظامی و انتظامی و اقشار مختلف مردم در مسجد فضل الله خانی شهر لار برگزار شد.

در این مراسم که از سوی دفتر امام جمعه و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لارستان برگزار شد؛ مداحان به نوحه خوانی پرداخته و ضمن تبیین خدمات و فضایل این عالم فقید از خداوند برای وی طلب آمرزش کردند.

در ادامه حضرت حجت الاسلام والمسلمین رضوی اردکانی امام جمعه موقت شیراز نیز در خصوص ویژگی‌های شخصیتی حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی به ایراد سخن پرداخت.آیت‌الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی در سال ۱۳۲۷ در شهر نجف اشرف و در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد و دروس حوزوی خود را پیش اساتیدی همچون امام خمینی (ره)، آیت‌الله سید ابوالقاسم خویی و آیت‌الله سید محمدباقر صدر گذراند و تنها شخصی بود که از آیت‌الله صدر اجازه اجتهاد کتبی دریافت کرد.
ایشان ۱۰ سال در رأس دستگاه قضایی، ۲۴ سال عضو شورای نگهبان بود و ۱۴ ماه ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام را برعهده داشت. عضویت در مجلس خبرگان رهبری نیز از دیگر سمت‌های ایشان طی سال‌های گذشته بود.

آیت الله هاشمی شاهرودی پس از سال ها مجاهدت و خدمات به نظام و انقلاب، پس از تحمل یک دوره بیماری ساعت ۲۲ دوشنبه شب در سن ۷۰ سالگی در بیمارستان خاتم الانبیاء تهران دیده از جهان فروبست و به دیدار حق شتافت.

پیکر رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از قرائت نماز میت توسط رهبر انقلاب و تشییع در تهران ، برای خاکسپاری به قم منتقل و در حرم حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۰۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین