جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۱ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 18

توسعه باید متوازن باشد و گرنه باعث ایجاد ناهنجاری می شود

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان تاکید کرد: در کنار آموزش های عالی نباید از آموزش های اولیه غفلت کنیم و نهضت سواد آموزی متولی این موضوع است. به گزارش…

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان تاکید کرد: در کنار آموزش های عالی نباید از آموزش های اولیه غفلت کنیم و نهضت سواد آموزی متولی این موضوع است.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان؛ جلیل حسنی در مراسم تجلیل از اصحاب نهضت سواد آموزی؛ که به مناسبت ۷ دی سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی به فرمان حضرت امام خمینی(ره) در سالن شورای اسلامی شهر لار برگزار شد؛ گفت: آموزشیاران نهضت سوادآموزی، افرادی هستند که در سخت‌ترین وضعیت و با کمترین حقوق و با رفتن به دورترین مناطق روستایی و عشایری انجام وظیفه می کنند و کاری را انجام می دهند که در درازمدت منشا تحول و تغییر است.

وی با تاکید بر اینکه آموزش زیربنای توسعه، پیشرفت و بالندگی انسان ها می شود؛ تصریح کرد: اگر آموزشیاران در راستای آموزش مردم و افرادی که از تحصیل عقب مانده اند، گام بر ندارند، یقینا تعارضاتی را به دنبال خواهد داشت و ممکن است فاصله ای از نظر فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و غیره بین افراد جامعه پیش بیاید و هیچ وقت این فاصله کم نخواهد شد.

معاون استاندار فارس گفت: یقین می دانیم که یکی از مشخصه های اصلی توسعه این است که آحاد جامعه از نظر فرهنگی، آموزشی، سیاسی، اقتصادی و غیره بطور یکسان از فرصت ها برخوردار شوند تا توسعه هماهنگ و همه جانبه شود.

حسنی اظهار داشت: جامعه ای که یک گروه آن، از نظر علمی پیشرفت داشته باشد و یک گروه از نظر اقتصادی رشد کنند، اما  گروهی بی سواد و یا فقیر باشند، آن جامعه ممکن است از نظر فرهنگی و اجتماعی عقب مانده باشد و باعث ایجاد فاصله های طبقاتی شود.

فرماندار ویژه لارستان اذعان داشت: هنر در این است که جامعه همه جانبه رشد و توسعه یابد و زیربنای همه اینها آموزش است و مسیر منشا تحول و تغییر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: با مشکلات آموزشیاران آشنا هستیم و امیدواریم به زودی مشکلات این قشر زحمتکش جامعه حل شود.

حسنی در پایان اظهار امیدواری کرد: انتظار است که گسترش آموزش در حوزه سواد آموزی بیشتر شود و تعداد بیسوادان جامعه روز به روز کمترشود و همه آحاد جامعه باسواد شوند تا جایگاه مان در استان برتر باشد.

پیش از این دکتر مهدی اسماعیلی مدیر آموزش و پرورش لارستان نیز به ایراد سخن پرداخت.

همچنین دو نفر از آموزش دهندگان به نمایندگی از سایر همکاران خود، مطالبات و مشکلات صنفی خود را به اطلاع شورای سوادآموزی شهرستان رساندند.

 در پایان از آموزش دهندگان دوره های مختلف سواد آموزی تجلیل به عمل آمد.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۰۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین