چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۳ب.ظ
::آخرین مطلب 10 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

درخواست عمومی برای تصمیم گیری عادلانه درخصوص جغرافیای سیاسی لارستان

در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر لار، عده ای از نمازگزاران در یک مطالبه عمومی خواهان تصمیم گیری منطقی و عادلانه مسئولان کشوری درخصوص جغرافیای سیاسی شهرستان…

در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر لار، عده ای از نمازگزاران در یک مطالبه عمومی خواهان تصمیم گیری منطقی و عادلانه مسئولان کشوری درخصوص جغرافیای سیاسی شهرستان لارستان شدند.

به گزارش میلاد لارستان نمازجمعه این هفته شهر لار در ۱۴ دی ماه ۹۷، دارای یک حاشیه قدیمی بود که سالهاست دامن شهرستان لارستان را گرفته و پس از هر چند سالی سر از خاک بیرون می زند و باعث نگرانی و تشویش خاطر عامه مردم می شود و تا زمانی که یک تصمیم منطقی، عادلانه و معقول در این خصوص گرفته نشود، همچنان می تواند یک معضل اجتماعی را رقم بزند.

مردم در هنگام حضور در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه شهر لار با طوماری روبه رو شدند که محتوای درخواست از وزارت کشور برای ارتقاء به حق سیاسی لارستان به استان در کنار ارتقاء به حق بخش های این شهرستان بود.

این حرکت در حالی رخ داده است که طی یکی دو ماه گذشته بحث و شایعات تغییرات در تقسیمات جغرافیای سیاسی در شهرستان لارستان در فضای مجازی بالا گرفته است و همین موضوع سبب شد تا عده ای دلسوزان و معتمدین نمازگزار لارستانی پس از اقامه نمازدشمن شکن جمعه و در حضور امام جمعه لارستان و برخی از مسئولان با در دست داشتن پارچه نوشته هایی با سردادن شعارهایی همچون؛ «ما پیرو ولایتم، خواستار عدالتیم» به شکلی کاملاَ منطقی، آرام و به دور از حاشیه سازی، خواهان تصمیم گیری عاقلانه، عادلانه، منطقی و منصفانه درخصوص شایعات مطرح شده، بودند.

تجمع کنندگان در روبه روی تریبون عمومی نماز جمعه شهر لار، انتظار خود را ارتقاء همزمان لارستان به مرکز استان و همچنین تحقق ارتقاء سیاسی بخش های تابعه این شهرستان شدند.

گفتنی است؛ طی سالیان گذشته و به تدریج بخش های لامرد، خنج، گراش و مهر از حوزه جغرافیایی سیاسی لارستان منفک و به شهرستان ارتقاء یافته اند.

در متن این طومار که خطاب به وزارت کشور و استانداری فارس و به عنوان «خواسته مردم» نوشته شده آمده است:

«احتراما امضا کنندگان ذیل، شهروندان لارستان بزرگ به استحضار می رسانیم که تاکنون هرچه خواستیم و نوشتیم به شما مسئولین و مقامات محترم کشوری که اکنون شهرمان لار و لارستان بزرگ استحقاق استان شدن را دارد و تقاضا نمودیم که نسبت به ارتقای لارستان به استان اقدام گردد متاسفانه نه تنها پیگیری و اقدامی ننمودید که به دنبال آن لارستان کوچک و کوچکتر گردید. آخر این بی عدالتی ها و بی توجهی به خواسته های به حق شهرندان لارستانی تا به کی؟ تا چه وقت ما را از خواسته هایمان محروم می کنید؟

ما مردم ولایتمدار شهرستان لارستان بزرگ خواهان عدالتیم و پیروان همیشگی ولایت لذا از مقام محترم استاندار معزز فارس قاطعانه خواهانیم تا وقتی که لارستان به استان ارتقا پیدا نکند هیچ بخشی از آن به شهرستان تبدیل نگردد. در این راستا خواهان پیگیری مجد تا حصول نتیجه و اعلام آن از سوی شما مسئولین و مقامات استانی و کشوری می باشیم.»

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۱۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲:۴۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین