جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۳ق.ظ
::آخرین مطلب 11 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

جعفرپور: جمهوری اسلامی ایران از مستقل‌ترین کشورهای جهان است

نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه پس از گذشت ۴۰ سال از عمر انقلاب اسلامی دستاوردهای بسیار بزرگی شامل حال کشور شده گفت: فارغ از مشکلاتی که…

نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه پس از گذشت ۴۰ سال از عمر انقلاب اسلامی دستاوردهای بسیار بزرگی شامل حال کشور شده گفت: فارغ از مشکلاتی که به‌واسطه دشمنی‌ها با جمهوری اسلامی پدیدارشده ، در حوزه مسائل سیاسی و بین‌المللی نه‌فقط رشد سریع ،بلکه جهش‌های بزرگ داشتیم که جمهوری اسلامی ایران را به‌عنوان یکی از قدرتمندترین کشورهای منطقه معرفی می‌کند.

به گزارش میلاد لارستان جمشید جعفرپور در گفتگو با جام جم آنلاین اظهار داشت: اگر برگشتی به ۴۰ سال پیش ، یعنی قبل از انقلاب داشته باشیم می‌بینیم که مقررات سیاسی و تصمیمات اساسی کشور، توسط مجلس و دولت ایران گرفته نمی‌شد و سفارتخانه‌های خارجی بودند که سیاست‌های خود را به ما دیکته می‌کردند به‌عبارت‌دیگر تصمیم‌ها در پایتخت‌های دیگر کشورها گرفته می‌شد و در ایران اجرایی می‌شد.

جعفر پور بابیان اینکه ایران پس از انقلاب کشور مستقلی است و هیچ‌گونه نفوذ خارجی معنایی ندارد گفت: قبل از انقلاب از ایران خواسته می‌شد در دیگر کشورها به‌عنوان ژندارم منطقه دخالت کند اما اکنون حوزه نفوذ ایران در خاورمیانه و منطقه به دلیل اقتدار کشور گسترش‌یافته است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تلاش‌های فرهنگی کشور در حوزه کتاب سینما و تئاتر را قابل‌تقدیر دانست و افزود: از ۵۷ مسائل فرهنگ اسلام ، ارزش‌ها و عدالت اسلامی شکل گرفت و در مناسبات اقتصادی و سیاسی به‌عنوان یک اولویت در نظر گرفته شد.

وی تأکید کرد:جمهوری اسلامی ایران توانسته در جشنواره‌های بین‌المللی حاضر شود و جایزه‌های خوبی را برای کشور به ارمغان بیاورد ،برگزاری جشنواره‌های تخصصی هنری رشد چشمگیری داشته و سینمای ایران به‌عنوان الگو و سینمای پاک شناخته می‌شود و در بالاترین رده‌های داوری هنرمندان ایرانی قرار دارند.

جعفر پور افزود: در حوزه کتاب به‌شدت میزان کتاب‌خوانی مردم از ابتدای انقلاب افزایش پیداکرده و با رشد انتشارات در کشور مواجه هستیم براین مبنا معلومات و اطلاعات مردم نیز بالا رفته و گسترش پیداکرده و اطلاعات فرهنگی و دینی عمیق شده‌ است.

وی تأکید کرد: تفاوت سال ۵۷ با سال ۹۷ بسیار متفاوت است و جا دارد از موفقیت‌های بزرگ کشور یاد کنیم.

نماینده مردم لارستان گفت:در حوزه علم پیشرفت‌های بسیار بزرگی داشتیم بطور یکه در بخش بهداشت و درمان جز کشورهای پیشرفته محسوب می‌شویم و در حوزه مسائل پژوهشی و فناوری با جهش علمی توانستیم به تکنولوژیکی پرتاب ماهواره به فضا دست‌یابیم.

وی افزود :دراستانه چهل‌سالگی انقلاب می‌توانیم با قاطعیت اعلام کنیم رشد چشمگیری داشتیم وبه شاخص‌های جهانی دست‌یافتیم ، اما باید ضعف‌ها و آسیب‌ها را بشناسیم و در این بازشناسی به چارچوب اهداف اولیه انقلاب برگردیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: ما راه بسیار طولانی را طی کردیم و به‌هیچ‌وجه ناامید نیستیم اما دشمن به‌عنوان راهبرد اصلی خود به دنبال این است که ملت ایران را ناامید از راهی که رفته بنماید.

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۵:۰۹ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین