جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۱۹ب.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

آنچه ما را تهدید می کند فتنه ها و خطرهای درونی است

امام جمعه موقت شهر اوز با اشاره به اینکه این تجربه به ما آموخت و قرآن نیز بر آن مهر صحت زده است که نقشه های دشمن خارجی قطعا کارساز…

امام جمعه موقت شهر اوز با اشاره به اینکه این تجربه به ما آموخت و قرآن نیز بر آن مهر صحت زده است که نقشه های دشمن خارجی قطعا کارساز نخواهد بود، تأکید کرد: آنچه ما را تهدید می کند فتنه ها و خطر های درونی است، که این فتنه ها و خطر های درونی را باید شناسایی کنیم.

به گزارش میلاد لارستان شیخ صالح انصاری در ششمين دوره همايش علماء و روحانيون اهل سنت استان فارس با حضور آيت الله دژكام نماينده ولي فقيه در استان فارس و امام جمعه شيراز در سالن اجتماعات شهید امامی فرمانداری ویژه لارستان برگزار شد، در سخنانی با بیان اینکه برای اینکه انسان بتواند به وظایف خود عمل کند باید خیر و شر را باهم بشناسد باید به زندگی و جامعه خویش نظری عمیق داشته باشد، اظهار داشت:  باید نعمت‌های و مواهب خداوندی را بشناسد و فتنه ها خطر ها و آفت ها را به دقت شناسایی کند .

وی با اشاره به اینکه اکنون که ما رویدادهای چهل سال ارزشمند انقلاب اسلامی را مورد ارزیابی قرار می دهیم می توانیم اینگونه شرح حال کنیم که برای رسیدن به ساحل امن و امان ناچار بر آن بودیم که به دریا بزنیم، افزود: دشمن با همه فتنه ها و نقشه‌های شوم خود سعی بر آن داشت با مواج و طوفانی کردن آن دریا همه را در آن غرق کند اما ما امیدوار حرکت کردیم و امیدوار به راهمان ادامه دادیم و به لطف الهی به کشتی در آمدیم.

امام جمعه موقت شهر اوز بیان کرد: به کشتی اخوت و انسجام در آمدیم، به کشتی وحدت برادری در بین مذاهب و اقوام اسلامی ایران، آن هم با وجود ناخدای خردمند و حکیم مانند مقام معظم رهبری درآمدیم.

شیخ انصاری با اشاره به اینکه این تجربه به ما آموخت و قرآن نیز بر آن مهر صحت زده است که نقشه های دشمن خارجی قطعا کارساز نخواهد بود، تأکید کرد: آنچه ما را تهدید می کند فتنه ها و خطر های درونی است، که این فتنه ها و خطر های درونی را باید شناسایی کنیم.

این عالم دینی با تأکید بر اینکه دشمن قطعاً نخواهد توانست به آن آرزوهایش دست پیدا کند مگر اینکه من نوعی از درون این کشتی بخواهم دست حمایت و همکاری به دشمن بدهم و من کاری انجام دهم که دشمن توانایی انجام آن را نداشته، تصریح کرد: به همین دلیل قرآن کریم در سوره انفال آیه ۵۳ به این مطلب اشاره می کند که( نعمت ها و مواهب الهی تنها در زمانی از انسان سلب می گردد که آدمی خودش بستر سلب آن را فراهم کند) آن من هستم که نعمت‌ها را از خود سلب می نمایم.

وی ادامه داد: پروردگار اشاره دارد به ملت های گذشته و اقوام و ملل که از نعمت ها و  مواهب عظیمی برخوردار بوده اند اما دیری نگذشت که از همه آن نعمت ها محروم گشته اند و چه کسی آنها را محروم کرد؟ دستان نامبارک نامحرمان داخلی، خود انسان است که سبب می گردد از نعمت هایش محروم شود.

مدرس علوم دینی امام شافعی اوز با بیان اینکه چه دلیلی باعث می‌شد که من انسان سبب باطل شدن آن همه نعمت و موهبت گردم؟ یادآور شد: قرآن کریم در سوره نحل آیه ۱۱۲ جواب می‌دهد؛(کفران نعمت سبب می گردد که آدمی از آن نعمت ها محروم شود،) بعد از آن همه امنیت دچار وحشت و اضطراب شود و بعد از آن همه نعمت دچار قحطی شود.

شیخ انصاری با تأکید بر اینکه باید خطرها را شناخت، افزود: قرآن در سوره آل عمران آیه ۱۰۳  اشاره به یک نعمت عظیم دارد که سر اقتدار و امنیت ماست. که آن (همان اخوت برادری و برابری وحدت و یکپارچگی و باهم بودن دلهای ماست)

وی با اشاره به اینکه با تمام تفاوت هایی که بینمان بوده به لطف الهی دچار تقابل نگشته ایم، اضافه کرد: به تعبیر قرآن کریم با همه تفاوت ها از مذهبی گرفته تا قومی اینها همه سبب تعارف بین ما شد که همدیگر را بشناسیم و نهایتا سبب تعاون ما شد که از این راه آرزوهای ما تحقق پیدا می کند و نقشه نیز دشمنان نقش بر آب می شود.

خبرنگار: سحر طاهری

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۳ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین