پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۹ق.ظ
::آخرین مطلب 11 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

افتتاح نخستین گلخانه تولید نشا تمام اتوماتیک جنوب فارس در لارستان

با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و فرماندار ویژه لارستان؛ اولین گلخانه تولید نشا تمام اتوماتیک جنوب فارس در لارستان افتتاح شد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط…

با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و فرماندار ویژه لارستان؛ اولین گلخانه تولید نشا تمام اتوماتیک جنوب فارس در لارستان افتتاح شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان؛ بمناسبت دهه فجر، با حضورجلیل حسنی معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، مهندس کشاورز معاون وزیر جهاد کشاورزی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید علی اصغر موسوی فرزند برومند حضرت آیت الله سید مجتبی موسوی لاری(ره)، مهندس اسفندیاری و مهندس مهاجر مشاورین وزیر، احسان طاهری معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری، مهندس قاسمی معاون سازمان و رئیس جهاد کشاورزی لارستان، شهرداران شهرهای خور و لطیفی و قشرهای مختلف مردم، اولین گلخانه تولید نشا تمام اتوماتیک جنوب استان فارس در لارستان افتتاح و به بهره برداری رسید.

زهره روایی متقاضی و کارشناس این طرح در سخنانی با اشاره به اینکه این اولین گلخانه نشا تمام اتوماتیک در جنوب فارس است، اظهار داشت: این گلخانه جز معدود گلخانه‌های ایران است و صرفه‌جویی بی‌نظیری در مصرف آب دارد.

وی با بیان اینکه در این گلخانه تلفات نشا به حداقل می‌رسد، بیان کرد: بهترین گلخانه‌داران در این مجموعه همکاری دارند و هزینه تولید نشا در این گلخانه بسیار پایین است.

روایی محصولات نشاء این گلخانه را بادمجان، فلفل، طالبی، هندوانه، گوجه،خیار، گل و گیاهان دارویی برشمرد و گفت: این گلخانه مطابق با استاندارد و امکانات روز دنیا طراحی و اجرا شده است.

روایی تصریح کرد:  این گلخانه با ۵۳۴۰ مترمربع زیر بنا و ۲ هکتاز مساحت زمین، با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی برای اولین بار در جنوب فارس راه‌اندازی شده است و برای بیش از ۱۵ نفر اشتغالزایی دارد.

متقاضی و کارشناس این طرح  اظهار داشت: ظرفیت تولید نشاء در این گلخانه، ۱۰ میلیون نشاء در سال و ظرفیت تولید در هر دوره ۳ میلیون عدد نشاء است.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲:۵۹ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین