یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۲۸ق.ظ
::آخرین مطلب 6 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 22

برداشتی آزاد از تصویر زیبای راهپیمایی ۲۲ بهمن ۹۷ لارستان و یک پیام…

در نگاه اول شاید این تصویر فقط یک عکس زیبا از راهپیمایی ۲۲ بهمن به نظر برسد اما وقتی کمی به عکس خیره میشوم و با تاملی بیشتر به تصویر…

در نگاه اول شاید این تصویر فقط یک عکس زیبا از راهپیمایی ۲۲ بهمن به نظر برسد اما وقتی کمی به عکس خیره میشوم و با تاملی بیشتر به تصویر می نگریم می توان دریافت که در این تصویر نادیده های بسیاری نهفته است که باید دید و درس گرفت و به کار برد.

جمعیتی انبوه که زیر باران به حرکت در آمده اند و در این مسیر برای یک هدف ایستاده اند و بارش باران ، خیس شدن یا کثیف شدن لباسشان مانع حرکت و ایستادگی در راه رسیدن به هدفشان نمی باشد .در این حرکت و استقامت و ایستادگی تعدادی از افراد چتر بر سر دارند که ایستادن را برایشان آسان تر میکند اما تعداد زیادی از افراد که بدون چتر شخصی می باشند توسط افرادی که چتر دارند مورد حمایت قرار گرفته و این در حالی است که اگر دقیق بنگریم خواهیم دید که در زیر هر چتر علاوه بر صاحب آن ، سه یا چهار نفر دیگر نیز قرار گرفته اند و از خیس شدن آن ها جلوگیری میگردد.

این دقیقا همان اصلی است که سال های سال است در لارستان و جای جای ایران عزیزمان جریان دارد تا جایی که دوبیتی زیبای استاد عبدالرضا مفتوحی،شاعر خوب شهرمان نیز اشاره به همین موضوع دارد که:

بوسه خواهم زد به خاک زادگاهم بارها
عشق دارد زندگی درشهر آب انبارها

خاکِ خَیِر خیز دارد خطّه ی پهناورش
مانده بر جا از وجود خَیِرین آثار ها

این اصل مهم که زبان از بیان تقدیر و سپاس در خصوصش قاصر می باشد وهمدلی ، همیاری و وحدت را نیز به همراه دارد در کنار وجود رهبری حکیم و فرزانه رمز موفقیت و ماندگاری این نظام ولایی و انقلابی می باشد.

اما از یک سو در عصری که آن صفا و صمیمیت های گذشته کمی رنگ باخته و حتی پیشرفت تکنولوژی و تسهیل ارتباطات هم نتوانسته صفا و صمیمیت گذشته را برگرداند و در مواردی خود ، باعث تنهایی شده و از سوی دیگر با توجه به شرایط حال حاضر کشور و اتحاد دشمنان قسم خورده ی جمهوری اسلامی و ملت مقاوم ایران که برای به هم زدن این اتحاد و همدلی از هیچ تلاشی فروگذار نبوده و نیستند نیاز به این اتحاد و همدلی بیش از پیش احساس می شود!

لارستان و ایرانمان مثل گذشته و بیش از هر زمانی دیگر نیازمند بزرگ مردانی است که  ملت در زیر چتر همت و تلاششان بوده  و در راه رسیدن به قله و حرکت به سمت هدف که راهی پر پیچ و خم است  تمام توانشان را در راه خدمت به ملت بگذارند… 

این ملت چهل سالگی انقلابش را نیز جشن گرفت؛‌ عده ای می گفتند باران و برف که سهل است اگر سنگ هم از آسمان می بارید در۲۲ بهمن می آمدیم و آمدیم… اما اما … ای مسئول مملکت،‌ای مسئول شهرستان،‌ای مسئول استان .. .این ملت به عشق وطن و رهبرش آمد… تو هم به عشق این ملت و رهبرت خدمت صادقانه،‌خستگی ناپذیر و جهادی خود را از او دریغ نکن… این ملت از شما گله ها دارد… نگرانی اش را برطرف ساز…. یاعلی(ع) …

#فی البداهه…

یادداشت:‌ رضا حیدری/

با کمی تلخیص

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۷:۵۶ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین