جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۱۶ب.ظ
::آخرین مطلب 5 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

مجموعه “باران” یکی از مولفه های رونقِ شهر لار+تصاویر

چند مولفه اصلی وجود دارد که سبب رشد و رونق و ارتقاء هر چه بهتر و بیشتر یک شهر نسبت به باقی شهرها می گردد. خوشبختانه لارستان که از جمله…

چند مولفه اصلی وجود دارد که سبب رشد و رونق و ارتقاء هر چه بهتر و بیشتر یک شهر نسبت به باقی شهرها می گردد. خوشبختانه لارستان که از جمله شهرهای کهن، دارای پیشینه تاریخی غنی و محیط زیست و جغرافیایی مخصوص است، این مولفه‌ها را به شکل یک استعداد یا پتانسیل در خود دارد، اما در کنار اینها *رونق اقتصادی* یک شهر تاثیر بسزایی در رشد سریع و رونق شهری دارد، که شامل؛ احداث ساختمان‌های تجاری، تفریحی و رفاهی و خدماتی می‌گردد.

با توجه به اینکه ارتقاء *کیفیت محیط زندگی* در شهرها از دل مشغولی های مسئولین و مدیران شهری است، در شهر لار می بینیم که علاوه بر مدیران شهری برخی از شهروندان نیز سرمایه و اموال خود را دلسوزانه و  بدون هدف صرفا سوددهی و برای ارتقاء سطح شهری در راستای احداث این گونه امکانات وارد عرصه ساخت و ساز می کنند.

این قشر از افراد با حرکت خود نشان داده اند که در شهر لار نه تنها مسئولین بلکه شهروندان نیز دغدغه آبادانی هرچه بیشتر و بهتر شهر و دیار خود را دارند. بنابراین لازم و ضروری است که در مسیر اجرای چنین پروژه هایی تمام نهادها و اداره های مرتبط با ساخت و ساز و حتی عموم مردم نهایت همکاری و همیاری را با آنها داشته باشند تا نه تنها سبب دلسردی شان نشده بلکه سبب تشویق و رونق و افزایش هرچه بیشتر این گونه حرکت‌ها باشیم.

مجموعه باران یکی از این اماکن شهری است که با بالاترین کیفیت تجهیزات به تازگی در شهر لار افتتاح شده است و یکی از برترین رستوران های استان فارس محسوب می‌شود.

این رستوران در ۵ طبقه ساخته شده، طبقه همکف شامل؛سالن vip، طبقه دوم سالن رستوران کلاسیک، طبقه سوم سالن فست فود و طبقه چهارم سالن کافی شاپ است. زیر زمین این ساختمان نیز شامل پارکینگ، سردخانه و انبار است. در کل این ساختمان حدود ۱۲۵۰ متر زیربنا دارد. برای ساخت و تجهیز کامل این مجموعه مبلغ ۱۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

در باب ظرفیت هر طبقه از این رستوران نیز باید گفت: در طبقه vip با ۸۵ نفر ظرفیت، رستوران کلاسیک ۱۲۰ نفر، فست‌فود ۱۲۰ نفر، و کافی شاپ ۱۰۰ نفر، خدمات دهی انجام می شود.

در زمینه امکانات، وسایل و تجهیزات این رستوران از قاشق و چنگال گرفته تا لامپ های روشنایی، همه و همه با برنامه‌ریزی و طبق آخرین مدلهای کیفیت و زیبایی، مناسب با چنین مکانی انتخاب شده است.

در سالن vip که از تمام طبقات سرو می شود دارای صندلی و مبلمان خاص است. میزهای این سالن در وهله اول به عنوان میز ناهار خوری است بعد به وسیله اهرمی که دارد و کشیده می‌شود تبدیل به میز راحتی و مبلمان می‌گردد. برای کافی شاپ که یک محل شاد است از صندلی ها و تجهیزات با رنگ شاد و قرمز استفاده شده است، سالن فست فود نیز از رنگ شاد، و سالن رستوران از صندلی‌های با رنگ قهوه ای استفاده شده است.

شایان ذکر است که این ساختمان مجهز به سیستم هوشمند است و از راه دور و از طریق موبایل می توان کلیه سیستم روشنایی داخلی و بیرونی ساختمان را کنترل کرد.

اسپیلت ها‌ و کولر های این ساختمان متناسب با درجه هوا به صورت اتومات وارد مدار شده و روشن یا خاموش می شوند.

از دیگر امتیازات سیستم هوشمند این مجموعه این است که بر روی همه میزهای غذاخوری یک شاسی قرار دارد که در صورت نیاز با فشار دادن این شاسی با توجه به اینکه هر میز شماره مخصوص به خود را دارد ساعت مچی که بر روی دست مهمانداران است زنگ خورده و آنها سر میز حاضر می شوند.

از آنجایی که رستوران کلا با غذا سر و کار دارد و احتمال دارد که بوی غذا وارد فضا شود این رستوران در کلیه طبقات مجهز به سیستم هواساز است، دستگاه اصلی بر روی پشت بام نصب شده و در طبقات کانال کشی گردیده تا هوای تازه و مطبوع وارد ساختمان شود و بوی غذا را از بین ببرد.

سیستم اعلام حریق این مکان نیز هوشمند است به محض اینکه کوچکترین حریق در گوشه و کنار این ساختمان ایجاد شود تمام طبقات زنگ خورده و آژیر می‌زند.

سیستم خدمات دهی این رستوران در سه وعده غذایی انجام می‌ شود؛ از ساعت ۷:۳۰ الی ۱۰ صبح صبحانه در کافی شاپ سرو می شود.‌ ساعت ۱۲ الی ۱۶:۳۰ ناهار در سالن رستوران کلاسیک و vip سرو می‌شود و در نوبت شام تا ساعت ۱:۳۰ بامداد خدمات دهی انجام می شود.

مشتریان برای رزور کل سالن جهت مجالس فقط از سالن vip و رستوران می توانند استفاده کنند.

یکی از ویژگی های عالی این ساختمان نورپردازی خاص و زیبا در فضای درونی و بیرونی است.

همچنین نمای خاص بیرونی که شامل یک تراس زیبا با پله های مخصوص است و مشتریان از این فضا نیز می توانند استفاده کنند. در قفسه های کوچکی که در هر طبقه قرار دارد کتابهایی برای مطالعه و همچنین وسایل هایی برای بازی هوشمند در دسترس عموم قرار دارد، این مجموعه نه تنها فقط رستوران بلکه محل تفریح برای عموم مردم است. در جلو در ورودی ساختمان نیز صندلی هایی قرار داده شده تا عابرین و کسانی که جلو ساختمان هستند استفاده کنند.

خوشبختانه‌ در این مجموعه ۳۲ نفر مشغول به کار هستند که بیشتر آنها طبق هماهنگی هایی که با نهادهای مربوطه ایجاد شده (زنان خودسرپرست) هستند، زیرا این قشر از جامعه نیز در زمینه شغلی نیاز به حمایت دارند. برای تمام پرسنل خوابگاه با تمام تجهیزات اولیه زندگی فراهم شده، طبق قانون کار حقوق دریافت می کنند و سه وعده غذایی آنها رایگان است.

آقای اسمال بیگی صاحب این رستوران خود یکی از مهندسین با تجربه و بنام در زمینه ساخت و ساز است که از انگیره خود نسبت به احداث چنین پروژه ای وجود یک رستوران عالی، مجهز و آبرومندانه در شهر خویش می داند که علارغم اینکه می توانسته این سرمایه را در شهری دیگر با سودآوری بیشتر و سریع تر به کار ببرد جهت آبادانی و رونق شهر لار این مکان را احداث کرده است.

بنابراین قطعا به حمایت مسئولین و مردم نیاز است تا امثال این پروژه ها نیز افزایش یافته و پس از احداث نیز موفق و پر رونق باشند.

خبرنگار: سحرطاهری

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۸:۳۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

5 Responses to “مجموعه “باران” یکی از مولفه های رونقِ شهر لار+تصاویر”

  1. ناشناس گفت:

    آدرس محل مذکور اعلام نشده

  2. یک دهه شصتی گفت:

    چه تبلغ قشنگی

  3. ناشناس گفت:

    تبلیغ زیبایی بود
    ولی ما کم رستوران آبرومند نداریم در لار

  4. بهار گفت:

    واقعا عالیه

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین