جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۶ق.ظ
::آخرین مطلب 35 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 5

بودجه جشنواره ملی کارآفرینی از کجا تامین شد؟!

همان گونه که در خبرها آمده بود نخستین جشنواره ی ملی جوان کارآفرینی وگردشگری لارستان هفته گذشته با حضور معاون وزیر ورزش و جوانان در لار گشایش یافت.  همایشی که…

همان گونه که در خبرها آمده بود نخستین جشنواره ی ملی جوان کارآفرینی وگردشگری لارستان هفته گذشته با حضور معاون وزیر ورزش و جوانان در لار گشایش یافت.  همایشی که با دعوت از کارآفرینان سراسر کشور و با حضورشان در لارستان همراه بود. به منظور آگاهی بیشتر از این جشنواره و خروجی های آن میلاد لارستان در مصاحیه ای با محسن منتظری دبیر موسسه بیکران هستی و دبیر اجرایی جشنواره به گفتگو نشست. سوال در خصوص مسائل مختلف و برنامه های برگزار شده سه روزه جشنواره و نیز نحوه تامین بودجه از جمله مواردی بود که مورد بحث قرار گرفت.

وی در این خصوص اظهار داشت: نخستین جشنواره ی ملی جوان کارآفرینی وگردشگری لارستان به همت وزارت ورزش وجوانان و به پیشنهاد و طراحی مؤسسه مردم نهاد بیکران هستی  با همکاری تعدادی ازمسئولین ومردم همیشه همراه شهرمان برگزارگردید و تعداد ۵۰ نفر از استان های مختلف کشور به نمایندگی از کارآفرینان استان خود در برنامه شرکت کردند.

   

منتظری گفت: روز دوشنبه ۱۳ اسفند بعدازظهر، همه ی کارآفرینان استانهای مختلف کشور به همراهی مسئولین اداره کل ورزش وجوانان فارس، به شهر لار وارد شده و بعد ازیک استراحت کوتاه، ازموزه ی حضرت آیت الله آیت اللهی، دهنشیر قنبربیگی، مسجدچهاربرکه و بازارقیصریه  بازدید نموده و نماز را در مسجدفضل الله خانی اقامه کردند و سپس به موزه سنگ آسانا رفتند.  پس از یک گشت دو ساعته در شهر و خرید سوغاتی به هتل جهانگردی که محل اسکان آنها بود برگشتند. در این بازدیدها ابوذر سوری کارشناس گردشگری به سوالات بازدید کنندگان پاسخ داد.

دبیر اجرایی جشنواره اظهار داشت:  سه شنبه باحضور دکتر تندگویان معاون وزیر ورزش وجوانان،‌ مدیرکل و مسئولین ورزشی استان،طاهری معاون عمرانی فرماندار ویژه لارستان،شهردار لار،‌ رئیس و اعضای شورا ،خانواده ی خیّر و نماینده ی دفترامام جمعه و جمعی از مسئولین و معتمدین،رصدخانه بزرگ لارستان افتتاح گردید  و قبل از آن نیز دقایقی مسئولان ازخانه ی جوان که دراستادیوم تختی درحال احداث هست بازدید نمودند.

منتظری اظهار داشت:‌صبح سه شنبه و در ادامه افتتاح رصدخانه همایش کارآفرینی وگردشگری درتالار وحدت آغاز شده و  و عصرهمان روز نیز باهمکاری مرکز رشد واحدهای فناورلارستان،کارگاه آموزشی تشکیل شد.

 

شب هنگام نیز بازدید  از رصدخانه واقع درتپه ی مشرف به دارالرحمه مورد توجه میهمانان قرار گرفت. روز چهارشنبه نیز بازدید  از گنبدهای نمکی منطقه ی گردشگری کرمستج در دستور کار قرار گرفته و  دکترعلی نخبه الفقهایی برای کارآفرینان،توضیحات مفصلی را در این خصوص ارائه نمود. وی از برگزاری دومین کارگاه آموزشی کارآفرینی توسط استاد دکتر مَودّت واستاد پوست فروش از جهاد دانشگاهی استان فارس اشاره نموده و افزود: بعد از برگزاری کارگاه با حضور مسئولان شهرستان  از کارآفرینان و اساتید و مسئولین ورزشی استانی و دبیران جشنواره و عوامل اجرایی، با اهدای تندیس، تقدیر شد.

نکته جالب توجه این جشنواره  تنوع صنایع غذایی لارستان بود که با تصمیم تیم اجرایی جشنواره،پـذیـرایـی مـیان وعـده های این کارآفرینـان درطول این سه روز با شیرینی های متنوع لاری انجام شد ازجمله:*  *تـفتـو،چـُوَلـو،قـَتـلَمـه* *دلبـرو،،خُـرمـابریز،مـسقطی *لقـمه ای،گنـدم بـرشـته،* *وشــامـی لـاری، شـلشـلو* *ونـیـنـَنی* که بسیار موردتوجه آنان قرا گرفت.

نکته پایانی که منتظری بر آن تاکید نمود این که این جشنواره ملی با مصوبه وزارت ورزش و جوانان به پیشنهاد دبیر موسسه بیکران هستی و حمایت همه جانبه معاونت جوانان استان فارس به لارستان اختصاص یافت و بودجه آن نیز کاملا توسط وزارتخانه تامین گردید.

با پیشنهاد مهندس تندگویان معاون وزیر ورزش در هنگام برگزاری این همایش،‌به موجب اجرای موفق این جشنواره و افتتاح رصدخانه بزرگ لارستان دبیرخانه دائمی خیرین حوزه جوانان در لارستان با بودجه سالیانه این وزارتخانه دایر خواهد شد. همچنین قول کمک به تکمیل فاز دوم رصدخانه بزرگ لارستان از جمله دستاوردهای سفر ایشان بوده است.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۸:۱۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین