جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۳۳ب.ظ
::آخرین مطلب 14 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

۳۰ درصد نقشه باستانی شناسی فارس تکمیل شد

رئیس سازمان میراث فرهنگی استان فارس از تهیه نقشه باستان‌شناسی این استان در یک برنامه ۵ ساله خبر داد و گفت: این طرح در حال حاضر پیشرفت ۳۰ درصدی داشته…

رئیس سازمان میراث فرهنگی استان فارس از تهیه نقشه باستان‌شناسی این استان در یک برنامه ۵ ساله خبر داد و گفت: این طرح در حال حاضر پیشرفت ۳۰ درصدی داشته است.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری تسنیم، مصیب امیری عصر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان فارس با بیان اینکه استان فارس دارای ۳ هزار اثر تاریخی ثبت شده و ۵ هزار اثر تاریخی شناخته شده است بنابراین تهیه نقشه باستان‌شناسی این استان یک امر ضروری و مهم است، اظهار داشت: طی یک برنامه ۵ ساله نقشه باستان شناسی استان فارس تهیه می‌شود و این طرح تاکنون ۳۰ درصد پیشرفت داشته است.

وی افزود: اطلاعات باستان‌شناسی ۸ شهرستان استان فارس به صورت کامل تهیه شده و برای ادامه این طرح و تکمیل آن در موعد مقرر به تخصیص بودجه نیاز است.

مسعود شفیعی، رئیس سازمان نقشه برداری کشور نیز در این جلسه اظهار داشت: استان فارس چهارمین استان کشور از لحاظ وسعت، جمعیت و دارای مولفه‌های مهم اقتصادی، کشاورزی، توسعه‌ای و زیرساختی است و از آنجا که زیرساخت داده‌مکانی SDI یک زیرساخت محرک توسعه است و امید است که این استان در تهیه و تکمیل این طرح پیشرو باشد.

وی با تاکید بر اینکه زیرساختی که در این سامانه ایجاد می‌شود در تصمیم‌گیری‌ها تاثیر زیادی دارد، گفت: هنوز نقشه‌های مورد نیاز تکمیل ‏جی.آی.اس برای کل کشور تهیه نشده است و در حال حاضر نیز حجم اطلاعات از چند دهه گذشته بیشترشده و سیر تصاعدی پیدا کرده است و همین موضوع لزوم استقرار سامانه SDI  را مشخص می‌کند.

رئیس سازمان نقشه‌برداری کشورگفت: تاکنون نزدیک به ۱۵۰ کشور با مفهوم SDI آشنا شدند و کشورمان باید بتواند در یک مقطع زمانی مشخص، زیرساخت SDI را تهیه کند و در اختیار بهره‌برداران آن قرار دهد.

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۹:۵۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین