پنج شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۴ق.ظ
::آخرین مطلب 38 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 13

تأکید شورای شهرستان لارستان بر لزوم آمادگی در برابر سیل احتمالی

اعضای شورای اسلامی شهرستان لارستان بر لزوم آمادگی همه مدیران شهری و روستایی در برابر سیل احتمالی تأکید کردند. به گزارش میلاد لارستان، نخستین نشست علنی شورای اسلامی شهرستان لارستان…

اعضای شورای اسلامی شهرستان لارستان بر لزوم آمادگی همه مدیران شهری و روستایی در برابر سیل احتمالی تأکید کردند.

به گزارش میلاد لارستان، نخستین نشست علنی شورای اسلامی شهرستان لارستان در سال ۹۸، پنج‌شنبه ۲۲ فروردین در سالن جلسات شورا و با حضور ۱۲ عضو این شورای فرادست برگزار شد.

عبدالرحیم مقیمی رییس شورای شهرستان در ابتدای نشست، پس از تبریک سال نو و اعیاد پربرکت شعبانیه، برای اعضا و شوراهای بخش و شهر در خدمت‌رسانی به مردم آرزوی موفقیت بیشتر کرد.

وی با اشاره به جلسه‌ی قبلِ شورا که در استانداری فارس تشکیل شد، بر پیگیری همه اعضا برای محقق شدن خواسته‌های مطرح شده تأکید کرد.

مقیمی به حوادث اخیر در چند استان کشور بر اثر بارش و سیل هم اشاره کرد و با ستایش همدلی و کمک‌رسانی مردم، نیروی نظامی و مسئولان، خاطرنشان کرد: اگر برخی اقدامات پیشگیرانه را انجام ندهیم، احتمال رخداد سیل و خسارت به مردم منطقه ما نیز وجود دارد.

رییس شورا افزود: شوراها بر شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و دیگر مسئولان بخش‌ها فشار بیاورند تا با کارهایی همچون پاکسازی مسیل ها و رعایت اصول مهندسی و آبخیزداری، جلو خسارت‌های احتمالی را بگیرند.

در ادامه جلسه، چند عضو دیگر شورا هم برخی مسائل و معضلات مناطق خود را بیان کرده و نسبت به بی‌توجهی بعضی مسئولان گلایه کردند.

نوروزی نماینده شورای بخش بیرم نیز در سخنانی، ضمن انتقاد شدید از شیوه مدیریت کلان شهرستان و بی‌توجهی بعضی مدیران نسبت به خواسته‌های شوراها، تأکید کرد: لازم است شورای شهرستان با فرماندار و نماینده مردم در مجلس اتمام حجت کنند که نحوه تعامل مدیران شهرستان با شوراها بهتر شود.

نایب رییس پیشین شورای شهرستان لارستان با بیان اینکه حدود ۸۰ درصد مسئولان ادارات لارستان غیربومی هستند، تصریح کرد: متاسفانه خیلی از مدیران بومی هم کارآیی چندانی ندارند و از سوی دیگر شوراها را به حساب نمی‌آورند.

در این جلسه، تعدادی از اعضا گزارش کوتاهی از فعالیت‌های شوراهای بخش و شهر در ایام نوروز را ارائه کردند.

همچنین پیرامون افزایش فعالیت کمیسیون های شورا و بهره‌گیری از ایده‌های نو و جوانان تحصیلکرده در زمینه‌های گوناگون پیشنهادهایی ارائه شد.

در جلسه هجدهم شورای اسلامی شهرستان لارستان، مهندس فرزاد قناعت پور مشاور علمی و فناوری شورا نیز حضور داشت و در پایان نشست مطالبی بیان کرد.

وی در بخشی از سخنانش، خواستار حمایت ویژه شورای شهرستان از بعضی مدیران فعال و جوان شد و اظهار داشت: بسیاری از نیروهای جوان و خوشفکر لارستان پشتیبانی از سوی جامعه و دوستان خود ندارند و این تنهایی است که باعث می‌شود نتوانند در پستهای مدیریتی وارد شوند.

سرپرست مرکز رشد واحد‌های فناور لارستان در پایان با اشاره به پیش‌بینی‌های جهانی مبنی بر شرایط سخت اقتصادی در سال جاری، از همه شوراها و فعالان اقتصادی و اجتماعی خواست تا در فعالیت‌های کارآفرینیِ دانش‌بنیان وارد شوند و از این راه، کسب‌وکارهای کوچک و متوسط را در کل کشور رونق بخشند.

گفتنی است به دلیل همزمانی جلسه علنی شورای شهرستان با سفر وزیر بهداشت به منطقه و افتتاح طرحهای بهداشتی درمانی، به درخواست بعضی اعضا، زمان برگزاری جلسه از صبح به بعدازظهر تغییر کرد.

انتهای پیام/ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱:۰۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین