پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۳۴ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

معلم نمونه لارستانی: بهتر است به تلاش دانش آموز اهمیت داد، نه به نمره هر دانش آموز

در آستانه ۱۲ اردیبهشت ماه مصادف با سالروز شهادت علامه شهید مرتضی مطهری و روز معلم، مصاحبه ای با تعدادی از معلمان و فرهنگیان شاغل در معاونت اداره کل آموزش…

در آستانه ۱۲ اردیبهشت ماه مصادف با سالروز شهادت علامه شهید مرتضی مطهری و روز معلم، مصاحبه ای با تعدادی از معلمان و فرهنگیان شاغل در معاونت اداره کل آموزش و پرورش لارستان گرفته شده است. در این مصاحبه گفت و گویی با وحیده جمالزاده را با هم می خوانیم:

میلاد لارستان: لطفاَ خودتان را معرفی کنید:

وحیده جمالزاده هستم ۳۰ ساله. دوره تربیت معلم ازدانشگاه شهید باهنر شیراز راگذرانده ام. کارشناسی ارشد برنامه ریزی درسی ازدانشگاه اصفهان دارم. ۱۰ سال کنار دانش اموزان در عرصه تعلیم وتربیت فعالیت مستمر دارم. تجربه کاری خود را از مدارس روستا کسب کرده ام. علاوه بر تدریس در آموزش وپرورش به عنوان مدرس به مدت ۲سال با جهاد دانشگاهی همکاری داشته ام .

میلاد لارستان: چرا شغل معلمی را انتخاب کرده اید؟

از روی علاقه ی زیادی که به بچه ها واین حرفه داشته ام موجب انتخاب این شغل شده است .

میلاد لارستان: به نظر شما انسان نمونه چه انسانی است؟

انسان نمونه ازدید من انسانی است که متواضع وفروتن باشد واخلاق نیکویی داشته باشد .

میلاد لارستان: فعالیت های خاصی که داشتید و منجر به نمونه شدن شما شد؟

ارائه ی بیش از ۵مقاله در ژورنال داخلی وخارجی _کسب بیش از ۱۵ رتبه های برتر شهرستانی واستانی در جشنواره های حوزه های آموزشی وپرورشی و ورزشی _مدرس کشوری برنامه ملی شهاب وسرگروه پیش دبستانی _مدرس میانی دروس فارسی وهدیه آسمانی _گذراندن بیش از ۱۰۰۰ ساعت دوره ضمن خدمت عمومی وتخصصی

میلاد لارستان: معلمی از دیدگاه شما یعنی چه؟

معلم :نبض عشق وحیات جامعه است وشغلی است مقدس

میلاد لارستان:خلاقیت چه رابطه ای با معلمی دارد؟

حس تنوع طلبی انسان ازیک طرف وبه روز شدن هر لحظه از محیط اطراف ازطرف دیگر وجود خلاقیت در یک انسان رالازم می دارد . معلم خلاق معلمی است که به سوالات عجیب وغریب دانش آموزان اهمیت داده واحساس امنیت را در آنان به وجود می آورد ویادگیری رامتنوع می سازد.روحیه انتقاد پذیری دارد واز اندیشه های نو استقبال می کند وبه تفاوت های فردی دانش آموزان و ویژگی های منحصربفرد هر کدام معتقد است . انگیزه ی بالایی برای یادگیری خود ویاددهی به دانش آموزان دارد.وقتی معلمی خلاق باشد پرسش های گوناگون را می شنود وروز خوب را زمانی میداند که با انواع پرسش ها روبه روشده است واشتباه کردن راجزئی از یادگیری تلقی می کند .

میلاد لارستان: شیرین ترین و تلخ ترین خاطرات دوران معلمی شما:

تمام لحظات درکنار بچه هابودن وعشق وپاکی درنگاه آنها دیدن برایم شیرین است ‌. وقتی دانش اموزی باهربار شکست ناامید می شود ولی با تزریق اعتمادبه نفس وشوق وامید ازجانب من ازنوشروع میکند بسیار برایم لذت بخش وشیرین است
تلخ ترین : افتادن درسیلاب در سال اول معلمی

میلاد لارستان: مدرسه ایده آل از دیدگاه شما:

مدرسه ای که مهارت های زندگی (مسولیت پذیری ،کارگروهی ،قدرت تصمیم گیری ،مدیریت استرس ،همکاری وابتکار )بیاموزد. بهتر است به تلاش دانش آموز اهمیت دهد،نه به نمره وپیشرفت هردانش آموز راباخود اومقایسه کند نه بافرد دیگری. استعداد دانش آموزان راکشف کند ودرهمان زمینه از دانش اموزان کاربخواهد وبرهمان اساس اوراتشویق کند .

میلاد لارستان: دانش آموزان دیروز و امروز را چطور ارزیابی می کنید؟

ازدید من ،باتوجه به پیشرفت تکنولوژی و به روز شدن امکانات تفاوت هایی دارند .ازدید من دانش آموزان دیروز به سوالات پاسخ کلیشه ای می دادند ولی دانش اموزان امروز نطرات متعددی (واگرا ) دارند وبه نتیجه مطلوب ومشخصی می رسند (همگرا ) . دانش آموزان امروز ساکت نیستند واز ابتدا درگیر موضوع اند وابراز عقیده می کنند.دانش آموزان دیروز حس مشارکت وتقسیم کار خوبی داشتند وبیشترین بازی وسرگرمی آنها گروهی بود .

میلاد لارستان: نحوه ایجاد تعادل با دانش اموزان با سطح هوش متفاوت:

معلمان به خوبی ازاین حقیقت اگاهند که کلاس پراز دانش آموزانی است که بایکدیگر در روش های متفاوت فرق دارند ومعلم باید تفاوت های فردی میان دانش آموزان راخیلی جدی بگیرد .آگاهی از هوش های چندگانه ،معلمان رابر می انگیزد تاروشهای متفاوتی برای کمک به همه دانش آموزان کلاسش بیابند.

میلاد لارستان: با کلماتی که گفته می شود، جمله تکمیلی را بگویید:

پدر :کسی که نمی توانم رازیاد در چشمش دیدیم ولی هرگز از زبانش نشنیدیم .قهرمان زندگی من

مادر : زیباترین شعر خدا
مدرسه :مکانی مقدس برای تعلیم وتربیت
دانش آموز : پاک وصادق
همکار: تبادل تجربه
تخته سیاه : لوح زیبای ارتباط
مشق شب : پل ارتباطی بین یاددهنده ویادگیرنده (در راستای مهارت محور )باشد
تنبیه :منفورترین خاطره در ذهن دانش آموز

میلاد لارستان: سخن پایانی:

با آرزوی موفیقت وسلامتی برای همه ی عزیزان در عرصه تعلیم وتربیت . ممنون از پدرومادر عزیزم برای دعای خیرشان وتشکر از همسر مهربانم به خاطر دلگرمی ها ومشوق بودن ها وتکیه گاه محکم واستوارش

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “معلم نمونه لارستانی: بهتر است به تلاش دانش آموز اهمیت داد، نه به نمره هر دانش آموز”

  1. ناشناس گفت:

    عاشقتونم خانم جمال زاده هانیه محمدی نیا هستم معلم کلاس اولم بودین عمادده دانش اموزسال۸۸ والان مثل خودتون معلمم

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین