جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۲۶ب.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

از اساتید نمونه دانشگاه علمی کاربردی لارستان تجلیل شد

در مراسمی با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان؛ از اساتید نمونه دانشگاه علمی کاربردی لارستان تجلیل شد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری…

در مراسمی با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان؛ از اساتید نمونه دانشگاه علمی کاربردی لارستان تجلیل شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان؛ جلیل حسنی در جمع اساتید دانشگاه علمی کاربردی لارستان در سالن جهانگردی شهر لار در سخنانی ضمن تبریک هفته معلم و روز استاد در سخنانی اظهار داشت: شکل‌گیری مردم سالاری دینی که از بطن مردم برخاسته است، نتیجه تلاش همه معلمین، اساتید، دانشمندان و کسانی است که در مدارس، دانشگاه‌ها و در حوزه‌های علمیه درس خوانده اند، فارغ‌التحصیل شده‌اند و صاحب نظر و اهل علم و تلاش بوده اند.

وی تصریح کرد: همه می‌دانیم که در بعد از پیروزی انقلاب گروه اصلی که در تثبیت و پایداری بحث مردم‌سالاری نقش مهمی داشتند، کسانی بودند که از دانشگاه و حوزه ها برخاستند. وقتی مجلس تشکیل و قانون اساسی تصویب شد و در ادامه نظام جمهوری شکل گرفت، ماه حصل آن تفکر جمعی از دانشگاهیان و حوزویان بود.

فرماندار ویژه لارستان بیان کرد: اساتید دانشگاهها و حوزه ها نقش اساسی و محوری و نقش مولدی در موضوعات اساسی کشور دارند، بنابراین این پیوند و این تاثیر پذیری قشر دانشگاه بر شکل‌گیری و تثبیت و تداوم نظام مردم سالاری نقش مهم و بسزایی است.

حسنی تاکید کرد: امروزه کشور ما با محدودیت‌های خاصی مواجه است و قشری که می‌تواند بهترین تأثیرگذاری را داشته باشد و نظام اجرایی و مدیریتی را در عرصه های مختلف حمایت کند و راه و روش جدیدی برای برون رفت از این وضعیت فعلی ارائه کند، باز قشر دانشگاهی هست، چراکه شکل گیری، تثبیت و پیشرفت جامعه بشری و به خصوص جامعه امروزی ما در همه ابعاد می‌تواند مدیون فعالیت‌های علمی و همه جانبه اساتید دانشگاهی است و امروز این نقش می‌تواند نقش منحصر به فرد برای خودش داشته باشد.

 وی اظهار کرد: وضعیتی که ما امروز بعضا از نظر اقتصادی و ناهنجاری‌های اجتماعی و از نظر کم و کاستی های اجرایی و غیره با آن روبرو هستیم، فکر می‌کنم اساتید دانشگاه ها اگر بتوانند با فهم مشترکی بین خود و مسئولین، این نواقص، نارسایی‌ها و معضلات همه جانبه که گریبانگیر جامعه است را ساماندهی کنند و با یک مدیریت متمرکز درسطح ملی، استانی و شهرستانی ارائه راهکار بدهند، قطعا می‌توانند روزنه ای را برای برون رفت از این وضعیت ایجاد کنند.

حسنی با تاکید بر اینکه ما واقعاً در شهرستان لارستان نیازمند همکاری، همدلی، همراهی و تبادل افکار و پیوند مستحکمی از نظر مدیریتی و اجرایی و آن بُعد علمی، آکادمیک دردانشگاه‌ها هستیم؛ تصریح کرد:  شاید مسئولی به دلیل آن حجم کاری که دارد نتواند تمام ضعف ها و کاستی های شهرستان را متوجه شود، اما اساتید دانشگاه‌ها و کسانی که کار علمی و پژوهشی می‌کنند بهتر می توانند در محیط دانشگاه و یا در خارج از دانشگاه، ضعف‌ها و کاستی‌ها را تشخیص بدهند و به مسئولین راهکار ارائه نمایند و این تبادل نظر می تواند از آسیب ها بکاهد، ضعف‌ها را برطرف و نقاط قوت را تقویت کند.

نماینده عالی دولت در لارستان اذعان داشت: ما نیاز داریم به همراهی کسانی که صاحب نظر هستند و اگر بتوانیم تلفیقی بین تجربیات کسانی که در عرضه مدیریتی و اجرایی کار می‌کنند و اساتید دانشگاه‌ها در این شهرستان ایجاد کنیم، مطمئنا این خطه روند رو به پیشرفت و توسعه به خود خواهد گرفت.

معاون استاندار تاکید کرد: در دانشگاه ها بایستی اتاق فکر شکل بگیرد و در خصوص موضوعات مختلف بخصوص در بحث رونق تولید و اشتغال جلسات تخصصی خود را با مسئولین شهرستان برگزار نمایند، چون موضوعات تولید و اشتغال از اولویت‌های اساسی امروز جامعه ماست و اگر بتوانیم با حداقل درآمدها و منابع مالی که در شهرستان وجود دارد با کارآفرینان و سرمایه‌گذاران بنشینیم  ومباحث مشورتی داشته باشیم، خدمت قابل شایانی را به شهرستان کرده ایم و این خود باعث می شود که در سال جاری بتوانیم اشتغال و تولید را در شهرستان رونق ببخشیم.

حسنی اضافه کرد: پیشرفت و توسعه همه جانبه مدیون اقدامات، تفکر و اندیشه و تحقیقات علمی و پژوهشی اساتید دانشگاه ها هستیم و انشالله بتوانیم با تولید علم نیازهای جامعه را دانش بنیان کنیم و از این وضعیت خارج کنیم و بتوانیم راهی را در پیش بگیریم که در راستای اقتصاد مقاومتی، رونق تولید، درون‌زا کردن اقتصاد حرکت کنیم.

وی در پایان سخنانش از اساتید وصاحب‌نظران دانشگاه ها خواست که به کمک دستگاه های اجرایی بیایند و نقطه نظرات، پیشنهادها و راهکارهای خود را در خصوص بهتر شدن وضعیت خدمات‌رسانی به کل منطقه ارائه نمایند.

 پیش از این نیز صفا فرجام رئیس دانشگاه علمی کاربردی لارستان نیز به ایراد سخن پرداخت.

 در پایان از جمعی از اساتید نمونه این دانشگاه با لوح سپاس و هدایایی به رسم یادبود تجلیل شد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۶:۲۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین