پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۴۴ق.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

راه‌اندازی حوزه علمیه‌ قرآن‌محور در گراش

در راستای سیاست گسترش فعالیت‌های مؤسسه بیت‌الاحزان با همكاری امام جمعه گراش، بناست كه حوزه علمیه قرآن‌محور در شهرستان گراش راه‌اندازی شود. به گزارش میلاد لارستان به نقل از ایكنا،…

در راستای سیاست گسترش فعالیت‌های مؤسسه بیت‌الاحزان با همكاری امام جمعه گراش، بناست كه حوزه علمیه قرآن‌محور در شهرستان گراش راه‌اندازی شود.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از ایكنا، به‌منظور راه‌اندازی حوزه علمیه قرآن‌محور در گراش، حجت‌الاسلام بخشایش‌پور، امام جمعه این شهرستان در سفری یك روزه به دهستان خیر استهبان، از فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) بازدید كرد.
گپ‌و‌گفت صمیمانه با حافظان قرآن کریم ایرانی و عراقی و برگزاری جلسه با مسئول و مدیران بیت‌‌الاحزان بخشی از برنامه‌های وی بود.

وی در جمع حافظان بیت‌الاحزان، فعالیت‌های این مؤسسه مردمی را وسیع و اثرگذار دانست و افزود: برکات فعالیت‌های قرآنی و تربیت حافظان و فعالان قرآنی بیت‌الاحزان در گراش را دیده و شنیده‌ام و این بازدید نیز با همت و پیگیری امام جمعه موقت گراش که از حافظان کل قرآن کریم بیت‌الاحزان می‌باشد، صورت گرفته است.

بخشایش‌پور هدف از این بازدید را بررسی فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی بیت‌الاحزان و هم‌فکری و هم‌افزایی جهت بسط آموزه‌های قرآن کریم در شهرستان گراش عنوان کرد و گفت: درصدد هستیم با بهره‌گیری از الگوهای آموزشی و فرهنگی حوزه قرآن‌محور بیت‌الاحزان، مدرسه علمیه قرآن محور در گراش راه‌اندازی كنیم.
همچنین حسن جاسم، حافظ روشندل اهل شهر بغداد عراق نیز با اجرای برنامه حفظ قرآن پرداخت و آیات نورانی کلام وحی را با صوت زیبا و دلنشین قرائت كرد.

در این سفر یک روزه حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین بصیری، امام جمعه موقت گراش و مدیر مؤسسه مجمع‌القرآن فاطمیون اين شهرستان و حجت‌الاسلام ابوذر برفر، مدیر مدرسه علمیه باقر العلوم(علیه السلام) گراش امام جمعه این شهرستان را همراهی کردند.

بنا بر این گزارش، حجت‌الاسلام سعید بصیری و جمعی از جوانان گراشی از جمله مجتبی فردفانی، حافظ بین‌المللی کشورمان سال ۱۳۸۶ در مرکز شبانه‌روزی حفظ و تفسیر یک‌ساله کل قرآن کریم امام حسن مجتبی(علیه‌السلام) در روستای لای خرمی موفق به حفظ کل قرآن کریم شدند و سپس مؤسسه قرآنی مجمع القرآن فاطمیون گراش را راه‌اندازی کردند.

راه‌اندازی ۵ شعبه، مهد و پیش دبستانی‌های قرآن‌محور، دبیرستان غیرانتفاعی، طرح شبانه‌روزی حفظ قرآن تسنیم، مرکز شبانه‌روزی حفظ یکساله بانوان همراه با تربیت ۱۰۰ حافظ کل قرآن و بیش از ۴۰۰ حافظ اجزاء بخشی از فعالیت‌های قرآنی مجمع‌القرآن فاطمیون گراش است.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “راه‌اندازی حوزه علمیه‌ قرآن‌محور در گراش”

  1. شهروند گفت:

    کلا حوره های علمیه باید قران محور باشند

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین