جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۷ق.ظ
::آخرین مطلب 12 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

سالانه ۵۵ تن میوه کُنار از باغ‌های لارستان برداشت می شود

مسئول باغبانی جهاد کشاورزی لارستان با بیان اینکه سالانه ۵۵ تن میوه کُنار از باغ‌های لارستان برداشت می شود گفت: از آغاز عملیات پیوند باغ‌های کُنار در اردیبهشت ماه خبر…

مسئول باغبانی جهاد کشاورزی لارستان با بیان اینکه سالانه ۵۵ تن میوه کُنار از باغ‌های لارستان برداشت می شود گفت: از آغاز عملیات پیوند باغ‌های کُنار در اردیبهشت ماه خبر داد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان مجتبی ضیافت با اشاره به آغاز عملیات پیوند زنی در باغ‌های کنار لارستان در اردیبهشت ماه اظهار کرد: ارقام کریکت بال شامل بمبائی، هندی و موریتانی به عنوان پیوندک و ارقام وحشی به عنوان پایه استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه بذر کنار وحشی به طور معمول در باغ کاشته شده و پس از یک تا ۲ سال بر روی آن‌ها پیوند زده می‌شود، تصریح کرد: این عمل موجب تکثیر گونه‌های بازارپسند و تسریع در میوه دهی گیاه می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه شهرستان لارستان ۷ هکتار باغ کنار مثمر دارد، اضافه کرد: سالانه ۵۵ تن میوه کنار از باغ‌های این شهرستان تولید و به بازار عرضه می‌شود.

گفتنی است، گیاه کنار سرشار از مواد قندی، ویتامین‌ها، مواد معدنی و پروتئین است و از برگ آن که سدر نامیده می‌شود نیز برای شستشوی سر استفاده می‌ شود.

استفاده از برگ و سرشاخه برای تولید علوفه دام، تولید عسل کنار، آبمیوه، شکلات، پودر میوه، شربت، شیره میوه، مربای میوه، چیپس میوه از دیگر مصارف کنار است.

علاوه بر این کاشت درخت کنار در جهت بیابان زدایی و جلوگیری از فرسایش خاک در زمین‌های شیبدار از اهمیت بسزایی برخوردار است.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۹:۲۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین