چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۱۰ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

اطلاعیه سازمان جهاد کشاورزی فارس در خصوص هجوم ملخ ها به منطقه

سازمان جهاد کشاروزی فارس اعلام کرد: محدودیت منابع و امکانات دولتی سبب عدم کنترل کامل ملخ در مناطق آلوده شده و ممکن است آفت به مزارع و باغ‌های استان فارس…

سازمان جهاد کشاروزی فارس اعلام کرد: محدودیت منابع و امکانات دولتی سبب عدم کنترل کامل ملخ در مناطق آلوده شده و ممکن است آفت به مزارع و باغ‌های استان فارس آسیب وارد کند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری تسنیم، سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در اطلاعیه‌ای از تشکل‌های بخش کشاورزی درخواست کرد برای مبارزه با هجوم ملخ دریایی به استان فارس و کنترل کامل این آفت با تمام امکانات وارد عمل شوند. در متن این اطلاعیه آمده است

همانگونه که مستحضرید هجوم ملخ دریایی به استان‌های جنوبی کشور و ۷ شهرستان همجوار استان فارس با استان‌های بوشهر و هرمزگان از نیمه اول بهمن سال ۹۷ آغاز و تاکنون ادامه داشته است. عملیات مبارزه علیه آفت در بیش از ۵۵۰۰ هکتار از مناطق آلوده به آفت در شهرستان‌های جنوبی استان با همت و تلاش جهاد کشاورزی شهرستان‌ها، حمایت فرمانداران و دستگاه‌های مرتبط در هر شهرستان و حمایت فنی و اعتباری سازمان جهاد کشاورزی استان انجام شده است.

خوشبختانه تاکنون خسارتی به باغ‌ها و مزارع استان وارد نشده است اما در چند روز اخیر ملخ بالدار با جمعیت فوق‌العاده زیاد به استان هجوم آورده و در مناطق صعب‌العبور و در حجم انبوه به ویژه در شهرستان‌های ممسنی، گراش و کازرون استقرار پیدا کرده است.

محدودیت منابع و امکانات دولتی و مبارزه با این آفت صرفا با تکیه بر امکانات و منابع دولتی سبب شده که نتیجه دلخواه کنترل کامل ملخ در مناطق آلوده و کانون‌کوبی (به منظور جلوگیری از استقرار آفت) حاصل نشود.

ممکن است آفت به مزارع و باغ‌های استان آسیب وارد کند لذا از تشکل‌های کشاورزی، نظام صنفی کشاورزی و خانه کشاورز استان انتظار می‌رود که در شرایط حاضر که اوج طغیان آفت است از تمام توان خود در تهیه امکانات مورد نیاز از جمله تهیه سمپاش، تراکتور، تانکر سمپاش و نیروی کارگر جهت مبارزه با آفت، این سازمان را یاری کنند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۷:۳۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین