شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۳۹ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

استقبال کشاورزان از طرح‌های آبیاری نوین در گراش

طرح آبیاری نوین در بیش از ۶۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان گراش اجرا می‌شود. به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، جوکار مدیر جهاد کشاورزی…

طرح آبیاری نوین در بیش از ۶۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان گراش اجرا می‌شود.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، جوکار مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش گفت: تاکنون در حدود ۳۶۰ هکتار از اراضی خرد کشاورزی شهرستان و ۲۸۲ هکتار از اراضی پایاب سد و چاه‌های منطقه گزدان سیستم آبیاری تحت فشار اجرا شده است.

جوکار افزود: در سال گذشته، طرح آبیاری در ۶۴۲ هکتار از مزارع شهرستان با جذب اعتبار دولتی ۶۱ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده و تحویل بهره برداران شد.

توسلی مسئول آب و خاک شهرستان گراش گفت: طرح‌های آبیاری تحت فشار در اراضی خرد کشاورزی و اراضی پایاب سد، قنوات و بند‌های خاکی نیز همچنان در حال اجراست

وی با اشاره به اینکه راندمان آبیاری در بخش کشاورزی به روش سنتی حدود ۴۰ درصد است، گفت: اجرای سامانه‌های نوین آبیاری برای استفاده بهینه از منابع آب موجود و مقابله با خشکسالی و افزایش راندمان آبیاری به میزان ۹۰ درصد به کشاورزان توصیه می‌شود.

توسلی کاهش هزینه‌های آبیاری، سهولت انجام عملیات زراعی، مقابله با علف‌های هرز مزرعه، جلوگیری از فرسایش خاک و در نهایت افزایش محصول در واحد سطح را از دیگر مزایای آبیاری‌های نوین اعلام کرد.

مسئول آب و خاک شهرستان گراش گفت: کشاورزان می‌توانند برای اجرای سیستم آبیاری تحت فشار و کم فشار به مراکز جهاد کشاورزی مراجعه کرده و نسبت به تکمیل فرم تقاضا نامه و سایر مدارک مورد نیاز برای تکمیل پرونده اقدام کنند.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۹:۰۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین