دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۳۸ق.ظ
::آخرین مطلب 7 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

برگزاری جلسه طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا در لارستان

به گزارش ميلاد لارستان به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لارستان، جلسه ای پیرامون طرح بسیج ملی کنترل فشار خون با حضور  دکتر محمدحسین…

به گزارش ميلاد لارستان به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لارستان، جلسه ای پیرامون طرح بسیج ملی کنترل فشار خون با حضور  دکتر محمدحسین کریمی ، معاون سیاسی فرماندار، معاون بهداشتی دانشکده، رئیس هلال احمر لارستان، رئیس تامین اجتماعی و تنی چند از مدیران دانشکده و مسئولان سازمان های مردم نهاد در فرمانداری برگزار گردید.

در این جلسه کریمی گفت : چنانچه پیشگیری صورت بگیرد، هزینه هایی که باید از جیب مردم یا بیت المال خرج درمان شود، از بین رفته و یا به حداقل می رسد كه یکی از طرح های وزارت در راستای پیشگیری از خطرات جانی برای مردم در جامعه اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا است و افراد بالای ۳۰ سال و تمام زنان باردار و بیماران کلیوی بدون در نظر گرفتن محدودیت سنی مشمول این طرح هستند.

این طرح همچون سرشماری یک طرح ملی است و انتظار می رود تا نهادهای مختلف و همه آحاد مردم با شرکت در این طرح کمک کنند تا یک آمار بومی و دقیق حاصل شده و از وقوع خطرات دیگر جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: برای دقت در این موضوع همه دستگاه های ثبت فشار خون در ایستگاه ها از یک مدل و نوع هستند و علاوه بر ایستگاه ها، این امکان برای افرادی که نمی توانند به پایگاه های مراجعه کنند فراهم شده تا در خود اظهاری فشار خون خود را در سامانه ثبت کنند.

سجاد شرفی مدیر واحد بیماری های غیر واگیر نیز در این جلسه گفت: در لارستان تاکنون بیش از ۷ هزار نفر در طرح پزشک خانواده از لحاظ فشار خون بالا شناسایی شدند  و این برنامه با ۷ کارگروه و توسط شخص وزیر در حال پیگیری است. در لارستان، رئیس دانشکده علوم پزشکی به عنوان رئیس ستاد اجرایی طرح و معاون بهداشتی وی  نيز به عنوان دبیر ستاد معرفی شده اند.

در لار علاوه بر مراکز، خانه های بهداشت و پایگاه های بهداشتی و همچنین پزشک خانواده، سه پایگاه دیگر که یکي از آن ها بیمارستان و دو پایگاه دیگر به صورت سیار در شهرقدیم و شهرجدید لار فعالیت می کنند.

ضمنا معاون سیاسی امنیتی فرماندار، فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان، رئیس جمعیت هلال احمر، مسئولان سمن ها و رئیس تامین اجتماعی ضمن مطرح کردن پرسش هایی پیرامون این طرح همکاری خود را با دانشکده و ستاد اجرایی طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا اعلام کردند.

س – ۲۱۰

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین