شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۶ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

امام جمعه لارستان: نقد سالم موجب رشد می شود

امام جمعه لارستان با تأکید بر وحدت رویه و دوری از چندگروهی در جوامع اسلامی، یادآور شد: اختلافات تا زمانی که موجب نقد سالم و رفع نواقص باشد، موجب رشد…

امام جمعه لارستان با تأکید بر وحدت رویه و دوری از چندگروهی در جوامع اسلامی، یادآور شد: اختلافات تا زمانی که موجب نقد سالم و رفع نواقص باشد، موجب رشد خواهد شد و یکی از دلائل ایجاد احزاب سیاسی نظارت و نقد منصفانه است اما اگر اختلافها موجب خنثی سازی رفتارهای مثبت شد، به طور قطع دچار زیان می شویم.

به گزارش میلاد لارستان حجت الاسلام و المسلمین سیدمختار موسوی خرم در آئین عبادی سیاسی نخستین نماز جمعه شهر لار در ماه شوال ضمن انتقاد از پوشش برخی افراد اعم از بانوان و آقایان در سطح جامعه، اظهار داشت: بعضی از پوشش ها مغایر با عفت و عرف جامعه است.

وی با ابراز تأسف از هتک حرمت و تخریب ائمه بقیع در روز ۸ شوال توسط وهابیت در سال ۱۳۴۴ هجری قمری، افزود: این حرکات ریشه در تفکرات افراطی دارد و از همان ابتدای ظهور اسلام به ویژه از قرن هشتم به بعد وجود داشته است.

امام جمعه لارستان خطاب به وعاظ، خطبا، علما و روحانیون به ویژه در منطقه لارستان خواستار تبیین تفکر وهابی و پاسخ به شبهات مطرح شده از سوی این فرقه شد و تصریح کرد: می بایست در زمینه هایی مثل تبرک، توسل و شفاعت که مورد توجه خاص این فرقه و شایعه پراکنی شده است، اقدام به روشن گری برای نسل جوان کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه الهی بودن، سازش ناپذیری، دائمی بودن، تهاجمی بودن، تکلیف گرا، شکست ناپذیری، حمایت از مستضعفین، مبارزه با دشمن و غیره را مهمترین شاخصه های استکبارستیزی در اندیشه های متعالی حضرت امام خمینی(ره) برشمرد و ادامه داد: آگاهی و هوشیاربخشی در جامعه، وحدت صفوف مبارزان، ایمان، تقوا و حق خواهی را شرایط لازم برای تحقق مبارزه با استکبار است.

وی با اشاره به حرکات تأثیرگذار «شیخ زکزاکی» در کشور «نیجریه» برای ترویج مذهب تشیع، خاطر نشان کرد: در حال حاضر با مجاهدت های یکی از شاگردان امام راحل(ره) در کشور نیجریه بیش از ۱۰ میلیون نفر انسان شیعه وجود دارد.

حجت الاسلام موسوی هشدار داد: اگر خدای ناکرده بخواهیم مبانی انقلاب و نظام اسلامی را به جای اینکه برای خدا باشد مبانی جوامع سکولار و لیبرال قرار دهیم، بدانیم این در بلندمدت رو به افول خواهیم رفت.

امام جمعه لارستان با تأکید بر وحدت رویه و دوری از چندگروهی در جوامع اسلامی، یادآور شد: اختلافات تا زمانی که موجب نقد سالم و رفع نواقص باشد، موجب رشد خواهد شد و یکی از دلائل ایجاد احزاب سیاسی نظارت و نقد منصفانه است اما اگر اختلافها موجب خنثی سازی رفتارهای مثبت شد، به طور قطع شکست می خوریم.

وی با قدردانی از برگزاری مراسم های معنوی در ماه مبارک رمضان و حضور پررنگ جوانان در عرصه های مختلف، تصریح کرد: باید از شرکت حماسی و گسترده مردم لارستان در راهپیمایی روز جهانی قدس در هوایی بسیار گرم و با زبان روزه تقدیر و تشکر کرد.

حجت الاسلام موسوی همچنین از حضور چشمگیر مردم در مراسم بزرگداشت سالروز رحلت امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خردادماه در حسینیه اعظم شهر لار مورد تقدیر قرار داد و افزود: ۵ شوال مصادف با سالروز رحلت آیت الله سیدعبدالحسین نجفی لاری(ره) است که این روز را هم گرامی می داریم.

امام جمعه لارستان در پایان ۱۹ خردادماه سالروز رحلت آیت الله سیدعبدالعلی آیت اللهی(ره) امام جمعه فقید شهر لار را گرامی داشت.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۷:۳۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین