جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۴۸ب.ظ
::آخرین مطلب 22 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

جعفرپور: طرح حیات شبانه اجرا شود؛ ولی با لحاظ مسائل فرهنگی و امنیتی

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن موافقت مشروط با طرح حیات شبانه، خواستار بررسی دقیق ابعاد فرهنگی و امنیتی در اجرای آن شد. به گزارش میلادلارستان به نقل از خانه ملت…

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن موافقت مشروط با طرح حیات شبانه، خواستار بررسی دقیق ابعاد فرهنگی و امنیتی در اجرای آن شد. به گزارش میلادلارستان به نقل از خانه ملت جمشید جعفرپور درباره ایده “حیات شبانه” ضمن اعلام تلویحی نظر مثبت خود با اجرای این طرح گفت: تصمیم‌گیری درباره اجرا یا عدم اجرای طرح حیات شبانه نیازمند بررسی‌های دقیق و کارشناسی در ابعاد فرهنگی، امنیتی و مهندسی است.

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی به مزایای بالقوه اجرای صحیح این طرح اشاره کرد و توضیح داد: کاهش حجم ترافیک و تجمع در مراکز پرتردد، ایجاد فرصت‌های نو برای اشتغال‌زایی، فراهم‌آمدن شرایط جهت اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری در سطح شهر، کمک به توسعه گردشگری درون‌شهری و افزایش امنیت شهری در ساعات پس از نیمه‌شب از جمله مزایای بالقوه این طرح هستند که در صورت برنامه‌ریزی و مدیریت درست آن تحقق پیدا خواهند کرد.

وی در پاسخ به انتقاد از ابهامات و نقاط اشکال موجود در این ایده تأکید کرد: به همان اندازه که اجرای این طرح از مزایای بالقوه برخوردار است، عدم مدیریت دقیق و رهاسازی فضاهای تحت پوشش حیات شبانه می‌تواند آسیب‌‌های فراوانی به همراه داشته باشد. جعفرپور ادامه داد: به طور مثال اجرای این طرح در نواحی مجاور مناطق مسکونی باعث سلب آسایش ساکنان شده و به همین دلیل می‌بایست به برخی نقاط تجاری محدود شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: لازم است که تعامل درستی میان نهادهای فرهنگی و انتظامی ذی‌ربط در این زمینه صورت گرفته و طرح مذکور ضمن رعایت تمامی جوانب و الزامات به مسیر درست خود هدایت شود.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۷:۵۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین