جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۳ق.ظ
::آخرین مطلب 42 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

انتقاد امام جمعه از بی مسئول ماندن سازمان تبلیغات لارستان/تاکید بر توسعه راههای زمینی و هوایی

امام جمعه لارستان از بی مسئول ماندن سازمان تبلیغات لارستان برای مدت طولانی انتقاد کرد و گفت: در مورد مسئله راه زمینی و هوایی برای توسعه لارستان باید توسط مسئولین…

امام جمعه لارستان از بی مسئول ماندن سازمان تبلیغات لارستان برای مدت طولانی انتقاد کرد و گفت: در مورد مسئله راه زمینی و هوایی برای توسعه لارستان باید توسط مسئولین پیگیری و به مردم گزارش داده شود.

به گزارش میلاد لارستان حجت الاسلام و المسلمین سیدمختار موسوی خرم در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر لار با بیان اینکه ۳۱ خردادماه ۱۳۶۰ شهادت شهید چمران در منقه دهلاویه است که یاد ایشان را گرامی می داریم، اظهار داشت: دکتر چمران مصداق یک  نیروی جهادی و انقلابی بود و ما اگر بخواهیم به آرمان های انقلاب اسلامی دست یابیم باید مانند چنین شخصیت هایی را پرورش دهیم و تقویت کنیم.

وی با گرامیداشت یکم تیرماه سالروز تاسیس سازمان تبلیغات انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی(ره) در سال ۱۳۶۰، افزود: سازمان تبلیغات نهاد دینی و مهم است که متاسفانه مدت زیادی است در لارستان از نعمت وجود مسئول محروم است و با وجود اینکه پیگیری های تلفنی و حضوری هم صورت گرفته اما این اتفاق مهم رخ نداده و از مسئولین انتظار می رود هر چه زودتر برای تعیین مسوول ایت نهاد گام بردارند.

امام جمعه لارستان با اشاره به اینکه در هفته پیشرو هفته قوه قضاییه و روز اصناف نیز در پیش داریم که این روزها را نیز گرامی میداریم، تصریح کرد: در هفته گذشته و پس از دیدار رهبر معظم انقلاب و نخست وزیر ژاپن و سخنان قاطع ایشان، روزنامه واشنگتن پست در مورد این دیدار نوشت که صدای رهبر ایران را نمیتوانستیم شفاف تر از از روز پنجشنبه بشنویم. این استاد حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: در صدای رهبر ایران می توان بازتاب جمله امام خمینی(ره) که آمریکا هیچ غلطی نمیتواند کند را بشنویم.

حجت الاسلام موسوی با تاکید بر اینکه اعتماد به نفس قابل توجه ایران به خود موضوعی است که هرگونه تقابل را بسیار خطرناک می کند، یادآور شد: این تحلیل و نگاه دشمنان به اقدامات رهبر معظم انقلاب است و  در واقع دشمن خود نسبت به اقتدار و قدرت ایران اقرار می کند. وی  قوه قضاییه را بعنوان یکی از آرمانهای نظام اسلامی و حکومت دینی و همچنین از اهداف پیامبران برای تحقق عدالت اجتماعی و دینی و جامعه دانست و ادامه داد: امام راحل با شعار تحقق عدالت و مبارزه با تبعیض و فساد پا به میدان گذاشت و مردم مظلوم و زجر کشیده با شنیدن این شعارها پا به عرصه گذاشتند و انقلاب را رقم زدند.

این مسوول با تاکید بر اینکه آنقدر عدالت با اهمیت است که رهبر معظم انقلاب اسلامی دهه چهارم انقلاب را دهه عدالت و پیشرفت نامیدند و در بیانیه گام دوم خود یکی از بخش های بسیار مهم را مسئله عدالت بیان کردند، تصریح کرد: باید در عرصه های مختلف اجتماعی و قضایی و سایر موضوعات این عدالت محقق شود.

موسوی با اذعان به اینکه انسانها از اول تاریخ تا امروز و از امروز تا آخر دنیا عدالت را دوست داشته و به دنبال آن بخواهند بود، گفت: عدالت دارای زیرساخت ها و الزاماتی است که برای تحقق آن مورد نیاز است. امام جمعه لارستان با برشمردن الزامات تحقق عدالت، یادآور شد: تبیین قوانین عادلانه و ساطع شده از قوانین اسلام در جامعه، ایجاد ساختارهای عادلانه و اصلاح ساختارهای معافی عدالت و پیشرفت از جمله این موارد است. 

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی باید اگر مواردی وجود دارد که ممکن است حقی ضایع شود، آن را اصلاح نماید، افزود: نقش آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه در پرورش این افراد نقش بسیار با اهمیت است و حوزه های علمیه ما باید متناسب با دهه پنجم انقلاب بازبینی و به روزرسانی شوند. امام جمعه لارستان با بیان اینکه آگاهی دادن به مردم و عدم بی تفاوتی مردم، از دیگر الزامات تحقق عدالت در جامعه است؛ عنوان کرد: در واقع اگر مردم در جایی دیدند بی عدالتی رخ داده باید این اتفاق را به مراجع امر اطلاع دهند.

وی گفتمان سازی عدالت در جامعه را  از دیگر الزامات تحقق عدالت در جامعه دانست و اذعان داشت: باید واقعیت های عدالت را در جامعه بیان و روشن سازی کرد. حجت الاسلام موسوی انسان های ضعیف و منفعت مدار نمیتوانند به گسترش عدالت کمک نمایند، تاکید کرد: باید افرادی را انتخاب کرد که روحیه ایستادگی در مقابل فساد را داشته باشند. امام جمعه لارستان با بیان اینکه باید عدالت را در کنار دیگر ارزش ها در جامعه گسترش داد، تصریح کرد: توقع ما از مسئولین این است که در مقابله با رفتارهای هنجارشکنانه جامعه مانند کشف حجاب مقابله و برخورد قاطع نمایند و بدانند ملت تمام قد از آنها حمایت خواهد کرد.

وی با اشاره به سرنگونی پهپاد آمریکا توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در هفته گذشته، آن را نشان از اقتدار صریح و قدرت ایران در مقابله با استکبار جهانی دانست و بیان کرد: در واقع اگر استکبار جهانی از خطوط قرمزی که انقلاب اسلامی معین کرده است، عبور نمایند با پاسخ قاطع ایران مواجه خواهند شد.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه در خطبه های سه سال و چندماهه گذشته تقریبا یک سوم خطبه های نماز جمعه با موضوع مشکلات مردم لارستان بوده است، یادآور شد: یکی از مشکلات مردم لارستان در حوزه حمل و نقل زمینی و هوایی است که جهت توسعه یک شهرستان زیرساخت آن باید مهیا شود و به صرف اینکه یک عنوانی را در جایی نصب کردیم موجب پیشرفت نخواهد شد و باید حتما آن زیرساخت مهیا تا لارستان به جایگاه واقعی خود برسد.

امام جمعه لارستان یکی از لوازم مهم زیرساختی را راه زمینی برشمرد و ادامه داد: مسیر جهرم به لارستان با وجود اینکه یک جاده ملی است اما در شان مردم لارستان نیست و دارای مشکلات فراوانی است که فقط یک لاین رفت و یک لاین برگشت دارد و جاده ای تنگ و پرخطر را رقم زده است و به همین دلیل مسئولین منطقه باید پیگیر این مسئله باشند و آن  را به سرانجام برسانند. حجت الاسلام موسوی با تاکید بر ایجاد اشتغال و توسعه راههای هوایی در لارستان، تصریح کرد: امروز در فرودگاه لارستان فقط دو پرواز در هفته به تهران وجود دارد و اگر تاجری بخواهد برای سرمایه گذاری به لار بیاید یا به تهران برود به حمل و نقل هوایی شهرستان نگاه می کند که ایا به راحتی می تواند سفر کند یا خیر. امام جمعه لارستان اضافه کرد: در مورد مسئله راه زمینی و هوایی برای توسعه لارستان باید توسط مسئولین پیگیری و به مردم گزارش داده شود.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین