جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۳۲ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 6

کشته و مجروح شدن 17 نفر در مسیر جهرم-لار-بندرعباس موجب جریحه دارشدن احساسات مردم شده

امام جمعه لارستان با اشاره به اینکه وقایع و حوادث تلخ و ناگوار تصادفات جاده ای اخیر در راههای مواصلاتی لارستان، گفت: در کمتر از یک ماه در دو حادثه…

امام جمعه لارستان با اشاره به اینکه وقایع و حوادث تلخ و ناگوار تصادفات جاده ای اخیر در راههای مواصلاتی لارستان، گفت: در کمتر از یک ماه در دو حادثه دلخراش شاهد کشته شدن ۱۱ نفر و مصدومیت ۶ نفر در مسیر جهرم-لارستان-بندرعباس بوده ایم که موجب جریحه دارشدن عواطف و احساسات مردم شده است.

به گزارش میلاد لارستان، حجت الاسلام و المسلمین سیدمختار موسوی در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر لار ضمن محکوم کردن جنایت آمریکایی ها در مورد اصابت قراردادن هواپیمای مسافربری ایران با ۲۹۹ مسافر بر فراز آبهای همیشه خلیج فارس و اشاره به ساقط کردن هواپیمای بدون سرنشین کشور آمریکا توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی روزهای گذشته، اظهار داشت: دیگر دوران بزن در رو گذشته است و ملت ایران نسبت به هر نوع تهدید و تجاوزی پاسخی قاطع به دشمنان خواهند داد.

وی با گرامیداشت میلاد حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) و دهه کرامت، افزود: خوشبختانه برای این ایام برنامه ریزی های گسترده و بسیار خوبی  توسط ستاد بزرگداشت دهه کرامت در سطح لارستان شده است.

امام جمعه لارستان با اشاره به دیدار اخیر کارگزاران حج با رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: هر حاجی ایرانی باید با اعمال و رفتار و گفتار خود به نظام اسلامی آبرو ببخشد چرا که حج نماد کوچکی از مظهر تمدن اسلامی است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه حضور شیعیان به عنوان بخشی از مسلمانان در فریضه حج معرف جمهوری اسلامی و اهل بیت(ع) و فرهنگ بالای ایران اسلامی است، ادامه داد: یکی از ابعاد فریضه حج، سیاسی بودن آن است.

وی با تأکید بر اینکه وحدت، حمایت از مظلومین همچون ملت فلسطین و یمن، برائت از مشرکین در اعمال حج امور سیاسی و مطابق با تعالیم اسلام هستند، عنوان کرد: ابعاد سیاسی حج همان تکلیف دینی و عبادت است.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه برائت از مشرکین یک فریضه اسلامی و یک کار لازم است، گفت: ایجاد الفت و برادری اسلامی یکی دیگر از ابعاد حج است و حجاج ایرانی باید با رفتاری مناسب و عاقلانه و محترمانه در اعمالی مانند نماز جماعت در کنار برادران و خواهران مسلمان حضور داشته باشند.

امام جمعه لارستان در روایات آمده است که نماز خواندن پشت سر برادر اهل سنت مانند کسی است که پشت سر پیامبر(ص) نماز بخواند، تصریح کرد: وحدت عاملی است که قدرت نظام اسلامی را تثبیت می کند.

وی با اشاره به اینکه وقایع و حوادث تلخ و ناگوار تصادفات جاده ای اخیر در راههای مواصلاتی لارستان، گفت: در کمتر از یک ماه در دو حادثه دلخراش شاهد کشته شدن ۱۱ نفر و مصدومیت ۶ نفر در مسیر جهرم-لارستان-بندرعباس بوده ایم که موجب جریحه دارشدن عواطف و احساسات مردم شده است.

این مسئول بلندپایه دینی لارستان خطاب به مسئولان با طرح این موضوع که محور بندرعباس-لارستان-جهرم یک جاده ملی – ترانزیتی محسوب می شود و روزانه بیش از ۷۰۰ تریلر و کامیون عبور می کند، چرا اقدامی در خور توجهی برای دوبانده کردن و استانداردسازی آن صورت نگرفته است، افزود: این محور همچنان یک مسیر قدیمی و یک طرفه باقی مانده است.

امام جمعه لارستان با بیان اینکه شدت اندوه حوادث اخیر موجب شد تا نامه ای خطاب به دکتر روحانی رئیس جمهور محترم مبنی بر طرح مطالبات مردم در زمینه توجه به جاده ترانزیتی بندرعباس-لارستان-جهرم نگاشته شود، تصریح کرد: توقع می رود در این شرایط حساس همه افراد دلسوز اعم از سلایق مختلف سیاسی با استفاده از تمامی ظرفیت ها برای جبران کاستی ها تلاش کنند.

وی با تأکید بر ورود عملی تمامی افراد و نخبگان برای پیگیری و حل مشکلات لارستان، بیان کرد: اجازه ندهید آلودگی های نزاع های سیاسی دامن گیر این موضوع شود و بدانند که توقع مردم رسیدگی به این مشکلات بدون تسویه حساب های سیاسی است.

حجت الاسلام موسوی آمادگی ستاد نماز جمعه لارستان برای تحقق مطالبات مردمی در کنار مسئولین ذیربط در چارچوب قانونی اعلام کرد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۶ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین