پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۳۲ق.ظ
::آخرین مطلب 42 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 5

تشریح پروژه های عمرانی بیمارستان امام رضا(ع) لارستان

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی لارستان در یک گفت و گوی تفصیلی از پروژه های درحال احداث در حوزه درمان و مرکز آموزشی درمانی امام رضا(ع) لار و میزان اعتبار…

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی لارستان در یک گفت و گوی تفصیلی از پروژه های درحال احداث در حوزه درمان و مرکز آموزشی درمانی امام رضا(ع) لار و میزان اعتبار و پیشرفت آن گفت.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لارستان، دکتر بهزاد رضایی، با بیان اینکه پروژه های در دست احداث در بیمارستان امام رضا(ع) لار چند بخش دارد اظهارداشت: یکی از مهم ترین و بزرگترین این پروژه ها احداث بخش زنان و زایمان است که در قالب یک ساختمان مجزای از بیمارستان و در دو طبقه در حال احداث است که این ساختمان با یک تونل هوایی به ساختمان اصلی بیمارستان در قسمت زایشگاه متصل می‌شود.

وی افزود: این پروژه که در زیربنای ۹۷۳ متر مربع و با گنجایش تعداد ۳۷ تخت زنان در حال احداث است تاکنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و به موازات آن درخواست تجهیزات نیز داده شده است.

رضایی بحث توسعه اتاق عمل و احداث آنژیو گرافی را از دیگر پروژه ها برشمرد و تصریح کرد: واحد مراقبت های قلبی یک پکیج کامل از آنژیوگرافی و اتاق عمل قلب است که اتاق عمل عمومی فعلی نیز به آن افزوده می شود.

وی افزود: در حال حاضر هشت تخت در اتاق عمل وجود دارد که  با احداث پروژه آنژیوگرافی که تاکنون در بیمارستان وجود نداشته تعداد پنج تخت دیگر را به اتاق عمل بیمارستان اضافه می کنیم.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی لارستان خاطرنشان کرد: این پروژه که خارج از ساختمان اصلی و بصورت الحاقی به بیمارستان قرار دارد در متراژ ۲۰۹۶ مترمربع و با پیشرفت فیزیکی ده درصد درحال ساخت است که با سرعت بسیار مطلوبی توسط خیر در حال احداث است.

دکتر رضایی بیان کرد: در فاز اول این پروژه مبلغ ۳ میلیارد تومان صرف ساخت فضای فیزیکی می شود.

وی( ICU 2 داخلی) را پروژه بعدی بیمارستان امام رضا(ع) لار معرفی کرد و افزود: در حال حاضر ICU بیمارستان امام رضا(ع) لار با ظرفیت ده تخت درحال خدمت رسانی است که با احداث ICU  جدید تعداد ده تخت اضافه شده و ظرفیت کل به بیست تخت افزایش می یابد.

دکتر رضایی با بیان اینکه مواردی از قبیل ICU، NICU ،ظرفیت و تجهیزات آن برای یک بیمارستان مادر حائز اهمیت است گفت: بیمارستانی که قرار است یک مرکز اصلی در جنوب فارس و تا حدودی جنوب کشور باشد باید مواردی از جمله ICU با ظرفیت مناسب را در خود جای دهد که با احداث این پروژه ۱۰ تخت شامل: ۹ تخت ICU و یک تخت ایزوله فشار منفی به ظرفیت بیمارستان لار اضافه می شود.

وی با اشاره به نقش بسزای خیر در پروژه مذکور تصریح کرد: این پروژه که در متراژ ۴۷۰ متر مربع و با اعتبار عمرانی یک میلیارد تومان در حال احداث است، با پیشرفت ۹۵ درصدی، نزدیکترین پروژه به افتتاح در بیمارستان است.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی لارستان افزود: تجهیزات ICU 2  نیز که قریب به یک میلیارد تومان است با حمایت و همراهی جناب آقای دکتر جعفرپور نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی از وزارتخانه ارزی درخواست شده که بخشی از آن را هیات امنای ارزی و بخشی را دانشکده علوم پزشکی   متقبل می شوند.

دکتر رضایی نصب دستگاه اکسیژن ساز را پروژه بعدی بیمارستان برشمرد و خاطرنشان کرد: بدیهی است که بیمارستان امام رضا(ع) لار با حجم کنونی دیگر نمی تواند با استفاده ازکپسول تامین اکسیژن نماید و نیاز به دستگاه اکسیژن ساز دارد.

وی تصریح کرد: این دستگاه نیاز به یک فضای مجزا دارد که این فضا هم اکنون با ۳۰۰ میلیون تومان آورده خیر در زیربنایی به مساحت ۱۵۰ متر با  ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است.

 معاون درمان دانشکده علوم پزشکی لارستان در خصوص دستگاه سی تی اسکن اظهارداشت:  در بحث CT SCAN دو دستگاه مد نظر است که یک دستگاه ۱۲۸ اسلایس بوده و در ساختمان درمانگاه هاشمی زاده نصب می شود که این دستگاه با پیگیری های جناب آقای دکتر جعفرپور، نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی و ریاست دانشکده علوم پزشکی تهیه شده و آماده انتقال به درمانگاه و بهره برداری است و ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. با مدیریت مناسبی که از دانشکده علوم پزشکی انجام شده در کنار این دستگاه ۱۲۸ اسلایس که برای امور تخصصی و فوق تخصصی قلب مانند سی تی آنژو پیش بینی شده، یک دستگاه CT SCAN 16 اسلایس هم خریداری شده که قرار است در کنار ساختمان جدید اورژانس مستقر شود.

وی با بیان اینکه این دستگاه به کمک سی تی اسکن ۲ اسلایسی موجود در بیمارستان می آید افزود: در واقع وضع موجود ما یک دستگاه دو اسلایس است که با انجام این پروژه ها، به زودی بیمارستان امام رضا(ع) لار به یک دستگاه دو اسلایس، یک دستگاه ۱۶ اسلایس و یک دستگاه سی تی اسکن ۱۲۸ اسلایس مجهز می شود که این  یک جهش بسیار خوبی را رقم زده و در آینده نزدیک مجموعه این چند اتفاق جهش بزرگی به وضع بیمارستان می دهد.

دکتر رضایی خاطرنشان کرد: این پروژه ۶۵ مترمربع زیربنا دارد که تاکنون ده درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با توجه به استقرارش در کنار اورژانس جدید باید هم گون با آن ساخت و سازش ادامه پیدا کند.

وی تصریح کرد: رقم پیش بینی شده از سمت خیر ۳۰۰ میلیون تومان بوده که البته دستگاه قیمت بالاتری دارد و امیدواریم با کمک دانشکده این مورد هم به سرانجام برسد.

معاون درمان دانشکده در خصوص اورژانس جدید، با اشاره به اینکه اورژانسی در حال احداث نیست بلکه اورژانس قدیم در حال بازسازی است گفت: فضای اورژانس نسبت به آنچه که قبلا در بیمارستان بوده بسیار افزایش خواهد داشت.

دکتر رضایی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۶ تخت در اورژانس فعلی داریم که ۱۸ تخت در بحث الحاقیه اورژانس به آن اضافه می شود که افزایش ظرفیت اورژانس را در پی دارد.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه دارای متراژی به مساحت ۷۴۰ متر مربع بوده و ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی لارستان تصریح کرد: با توجه به اینکه بازسازی در محل اورژانس فعلی در حال اجراست و با توجه به اینکه ستون ها، کابل‌ها و داکت های تاسیسات از قبل وجود دارد، ساخت و بازسازی این پروژه ، حساسیت و محدودیت‌های مهندسی خاصی دارد، که با استفاده از مهندسان توانمند دانشکده و مهندسان خارج از آن با مشورت گرفتن از دکتر عباسی که مسئول گروه طب اورژانس دانشگاه تهران است نقشه  با تغییرات جزئی تایید و درحال اجراست.

وی گفت: این پروژه ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و اعتبار پیش بینی شده ۲ میلیارد تومان است که ۵۰ درصد از طرف خیر تامین می‌شود و ۵۰ درصد آن به عهده بیمارستان است.

رضایی به پروژه بعدی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر آشپزخانه مرکزی نداریم که این موضوع نقطه ضعف بزرگی برای بیمارستان بود که این پروژه  ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که در زیربنای ۷۵۰متر مربع با هزینه ۱۵۰ میلیون تومان در دست ساخت است.

وی با اشاره به پروژه PNICU  اظهارداشت: بخش هایی از قبیل NICU در بیمارستان‌های برخی از شهرستان‌های استان وجود دارد، اما PNICU یا همان ICU کودکان در حال حاضر تنها در بیمارستان نمازی شیراز وجود دارد که از این لحاظ احداث آن در لار از اهمیت بالایی برخوردار است.

رضایی گفت: برای این بخش ۸ تخت در نظر گرفته شده و این پروژه در متراژ ۷۲۷ مترمربع تاکنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

معاون درمان دانشکده در خصوص پروژه NICU 2 خاطرنشان کرد: با احداث این بخش  پنج تخت به ۱۰ تخت موجود مجموعه اضافه می‌شود تا در مجموع  ۱۵ تخت در این بخش اماده خدمت باشد.

وی گفت: این پروژه در زیربنایی به مساحت ۱۷۵ مترمربع و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه پیش بینی شده برای بخش فیزیکی آن تاکنون  ۳۰ درصد پیشرفت داشته است.

این مسئول با بیان اینکه غیر از مناطق تحت پوشش خودمان از لامرد ، بستک و شهرهای خارج از مناطق تحت پوشش دانشکده مراجعه کننده داریم تصریح کرد: با اینکار یک ظرفیت خوب برای بخش زنان ایجاد می شود، چراکه وقتی بخش زنان قوی و اتاق عمل قوی و ان ای سی یو قوی داشته باشیم ظرفیت پذیرش ما افزایش یافته و ما یک مرکز در منطقه برای زنان و مادران پرخطر می شویم.

دکتر رضایی خاطرنشان کرد: در بحث نیروی انسانی پزشکی مشکلی نداریم منتها پس از افزایش تخت‌ها نیاز به جذب پرستار داریم.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی لارستان افزود: اعتبار اولیه ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان توسط خیر و یک میلیارد تومان بودجه دولتی بصورت اولیه است که در اختیار قرار گرفته و در بخش خرید تاسیسات مبالغی هم در نظر گرفته شده است که خرید تجهیزات برعهده دولت است.

رضایی در خصوص دیگر پروژه درحال احداث در بیمارستان امام رضا(ع) لار گفت: با توجه به اینکه پزشکان ما بومی نیستند نیاز به پانسیون مجهز و مناسب در مجموعه بیمارستان داشته‌ایم تا بتوانیم حتی زمانی که پزشکان کشیک نیستند هم دسترسی به آنان وجود داشته باشد.

وی افزود: یک مجموعه ۱۸ واحدی پیش بینی شده و در محوطه بیمارستان درحال ساخت است که ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و اعتبار خیر در این پروژه حدود ۲و نیم میلیارد تومان است و مشابه سایر پروژه‌ها ساخت بر عهده خیر و تجهیز آن بر عهده بیمارستان است.

رضایی خاطرنشان کرد: پانسیون اورژانس هوایی پروژه ای دیگر است که از طرف خیر ۷۰ میلیون تومان تامین اعتبار شده اما هنوز استارت نخورده ولی جانمایی انجام شده و تفاهم نامه آن به تازگی به امضا رسیده است و این پانسیون یک واحدی در نزدیکی آشیانه هلی کوپتر احداث می شود.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۸:۲۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین