جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۲۸ب.ظ
::آخرین مطلب 54 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 5

مسئولان بنارویه خواستار راه اندازی کتابخانه، نمایندگی میراث فرهنگی و خانه فرهنگ شدند

مسائل و مشکلات حوزه فرهنگ و هنر، کتابخانه و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بنارویه در محل بخشداری بنارویه بررسی شد. به گزارش میلادلارستان به نقل از صدای بنارویه،…

مسائل و مشکلات حوزه فرهنگ و هنر، کتابخانه و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بنارویه در محل بخشداری بنارویه بررسی شد.

به گزارش میلادلارستان به نقل از صدای بنارویه، به منظور بررسی مسایل و مشکلات حوزه فرهنگ در بخش بنارویه جلسه ای به ریاست علمدار بخشدار بنارویه و با حضور حجتی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، علویه رئیس اداره میراث فرهنگی- صنایع دستی و گردشگری، معتمدیان مدیر نهاد کتابخانه های عمومی لارستان، نجفی مسئول ستاد اقامه نماز جمعه بنارویه، اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستاهای بخش بنارویه، دهیاران و نمایندگان شهرداری و آموزش و پرورش بنارویه و تعدادی از اهالی و دوستداران فرهنگ و هنر در محل بخشداری برگزار شد.

در ابتدای نشست علمدار بخشدار بنارویه بیان داشت: این نشست با توجه به اهمیت موضوع فرهنگ، گردشگری و صنایع دستی در بخش و همچنین برای پیشبرد اهداف تعیین شده در این حوزه تشکیل شده است و همانگونه که از نام ادارات فرهنگ و ارشاد و اسلامی، کتابخانه های عمومی و میراث فرهنگی– صنایع دستی و گردشگری مشخص است ما با سه حوزه کاری مستقل ولی مرتبط با هم روبرو هستیم و با توجه به همپوشانی که هر سه اداره در حوزه کاری خود دارند هر سه اداره جهت حضور همزمان در بخش دعوت به عمل آمده است و باید برای تک تک این حوزه ها برنامه ریزی کنیم تا بتوانیم کارهای عملیاتی و شاخص های هر کدام از این بخش ها را به صورت متوازن توسعه بدهیم.

بخشدار بنارویه میراث فرهنگی را بخش های کوچک به یادگار مانده از هویت، تاریخ و تمدن بنارویه دانست و گفت وظیفه ما و همه مسئولین زنده نگهداشتن این هویت و تاریخ و تمدن چند هزار ساله است.

بخشدار بنارویه وجود بیش از ۲۰ اثر باستانی در بخش بنارویه و همچنین حضور شاعران و نویسندگان متعدد در بخش را نشان دهنده غنای فرهنگی بنارویه دانست و گفت متاسفانه به دلیل عدم وجود زیرساخت های فرهنگی در بخش این تمدن و فرهنگ به خوبی شناخته نشده است.

نماینده عالی دولت در بخش در پایان با اشاره به جمعیت ۱۷ هزار نفری بخش بنارویه، راه اندازی کتابخانه، خانه فرهنگ و نمایندگی میراث فرهنگی را لازمه پیشرفت و توسعه فرهنگی و اجتماعی بخش دانست و ضمن تشکر و قدردانی از فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج سپاه بنارویه بیان داشت: فرماندهی سپاه بنارویه با تمام زحماتی که در تامین امنیت و برقراری آرامش در بخش متحمل می شود بار مسئولیت فعالیت های فرهنگی در بخش را نیز به دوش می کشد و امیدواریم با حمایت همه مسئولین عرصه فرهنگ مسایل و مشکلات این حوزه در بخش مرتفع گردد.

در ادامه نشست معتمدیان مدیر کتابخانه های عمومی، حجتی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و علویه رئیس اداره میراث فرهنگی _ صنایع دستی و گردشگری شهرستان لارستان اقدامات انجام شده و عمده مشکلات موجود در حوزه کاری خود را تشریح و جهت اجرای درخواست های مطرح شده در جلسه آمادگی خود را اعلام نمودند.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۷:۱۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

4 Responses to “مسئولان بنارویه خواستار راه اندازی کتابخانه، نمایندگی میراث فرهنگی و خانه فرهنگ شدند”

  1. شیبانی. از جوبم گفت:

    با تشکر. از مسولین بنارو. کتابخانه. وخانه فرهنگ. شدنی. است. اما. نمایندگی میراث فرهنگی. هنوز. در. جویم. وحتی بخش بزرگ. وفرهنگی. اوز هم. وجود. ندارد. تازه بسیاری. از شهرستانهای فارس نمایندگی. میراث. فرهنگی. دارند

  2. ناشناس گفت:

    منظور از نمایندگی میراث فرهنگی همان نماینده داوطلب میراث فرهنگی هست که جویم هم داره

  3. جوکاری بنارویه گفت:

    منظور آقای بخشدار همان نماینده داوطلب میراث فرهنگی هست نه نمایندگی رسمی و دولتی،،همان نماینده داوطلب که حافظ آثار باشه ،

  4. معلم از بنارویه گفت:

    برابر سرشماری رسمی امار جمعیت شهر بنارویه از جمعیت شهر جویم بیشتر است وانتظار میرود نمایندگی ادارات مختلف هم در بخش بنارویه مستقر شوند برابر امار سال ۹۵ جمعیت جویم ۸۱۰۰ نفر وجمعیت بنارویه ۹۸۰۰ نفر است

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین