شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۳ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

۲۳ روز تا عید غدیر خم/ روزشمارغدیر(1)

روزشمار غدیر عنوان یادداشت هایی کوتاه است که به امید خدا و به شرط توفیق از امروز ۲۵ ذیقعده تا روز عید غدیر به روایت این واقعه مهم بر اساس…

روزشمار غدیر عنوان یادداشت هایی کوتاه است که به امید خدا و به شرط توفیق از امروز ۲۵ ذیقعده تا روز عید غدیر به روایت این واقعه مهم بر اساس تاریخ نگاری می پردازد. بخش اول از روزشمار غدیر که مربوط به ۲۵ ذیقعده است را با هم مرور می نماییم:

 

روز ۲۵ ذیقعده سال دهم هجری قمری، سال ۶۳۲ میلادی، مصادف با ۴  اسفند سال دهم هجری شمسی. پیامبر خدا صلی الله علیه و اله برای سفر حج، اعلان رسمی نمودند. و اعلام شده که این سفر، آخرین حج رسول گرامی اسلام می باشد و به دستور آن حضرت، منادیانی به اطراف مدینه رفته اند تا همگان بدانند و پیامبر رحمت را همراهی کنند.

و اینک کاروان بزرگ حج، به قافله سالاری برترین مخلوق آفرینش، به سوی مهبط وحی، حرکت می کند. به فرمان پیامبر، مردم لباس احرام برداشته اند.

اهل بیت پیامبر صلی الله علیه و آله، صدیقه کبری و حسنین علیهم السلام همراه این کاروان هستند. قافله عظیم حج، از مدینه خارج می شود و جمعیتی بالغ بر ۷۰ هزار نفر پیاده و سواره، در ۷ کیلومتری مدینه و ۴۸۶ کیلومتری مکه، در محلی به نام ” ذوالحلیفه ” یا ” آباد علی”، مکانی که امروز مسجد ” شجره ” نامیده می شود، متوقف شده، به دستور پیامبر احرام بسته و به سوی حرم امن الهی راهی می شوند تا آداب حج را بیاموزند.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “۲۳ روز تا عید غدیر خم/ روزشمارغدیر(1)”

  1. یک شیعه عاشق مولا گفت:

    جانم علی علیه السلام .

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین