شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۴۸ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

جعفرپور: حضور زنان در ورزشگاه‌‌ها مساله‌ای فرهنگی است و نه امنیتی

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس معتقد است برخی موضوعات فرهنگی و نیازمند راه‌حل‌های فرهنگی هستند که اگر ذیل گفتمان امنیتی تعریف شود، ناگزیر دوقطبی‌ میان مردم و حاکمیت تولید می‌شود. به…

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس معتقد است برخی موضوعات فرهنگی و نیازمند راه‌حل‌های فرهنگی هستند که اگر ذیل گفتمان امنیتی تعریف شود، ناگزیر دوقطبی‌ میان مردم و حاکمیت تولید می‌شود.

به گزارش میلاد لارستان، جمشید جعفرپور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره ورود زنان به ورزشگاه‌ها گفت: متأسفانه چنین موضوعاتی به خاطر عدم توجه به جایگاه صحیح آن، زمینه ‌ساز بحرانی در سطح ملی شده که دشمنان از آن در جهت پیشبرد مقاصد خود و تخریب وجهه جمهوری اسلامی سوءاستفاده می‌کنند.

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این‌دست موضوعات اساساً فرهنگی و نیازمند راه‌حل‌های فرهنگی هستند، افزود: زمانی که راه گفتگو بسته شود و به دنبال آن باشیم که هر مسئله‌ای را ذیل گفتمان امنیتی تعریف کنیم، ناگزیر دست به تولید تقابل و دوقطبی‌ میان مردم و حاکمیت می‌کنیم.

وی ادامه داد: حضور زنان در ورزشگاه‌‌ها اولویت بدنه زنان جامعه ما نیست اما مسئولان به واسطه دامن‌زدن به حساسیت‌ها، آن را برجسته کرده و مسائل و نیازهای اساسی این بخش از جامعه را به حاشیه می‌برد.

برخورد قضایی؛ انتهایی‌ترین حلقه در زنجیره راه‌حل

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: در نگاه کلان، مسئله حجاب نیز درگیر چنین تناقضاتی شده است؛ در حالی که حجاب و عفاف موضوعی فرهنگی است و برخورد قضایی باید در فرع و انتهای زنجیره راه‌حل قرار داشته باشد.

وی تاکید کرد: اهمال دستگاه‌های اجرایی در حوزه فرهنگ باعث شده تا عمده اقدامات در این زمینه محدود به همین نگاه انتظامی و قضایی باشد.

درخواست گزارش مردمی از افراد بی‌حجاب به چالش‌ جدی در انسجام اجتماعی می‌انجامد

جعفرپور گفت: زمانی که از مردم خواسته می‌شود که به طور مثال ناهنجاری در حوزه حجاب را گزارش دهند، به طور غیرمستقیم تقابلی میان قشر باحجاب و بی‌حجاب ایجاد کرده و به تدریج وحدت و همدلی میان مردم تبدیل به خصومت و دودستگی می‌شود که این نگاه در بلندمدت به شکل‌گیری چالش‌ جدی در وحدت و انسجام اجتماعی می‌انجامد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با استناد به رهنمودهای مقام معظم رهبری درباره افراد بی‌حجاب تصریح کرد: تأکید ایشان همواره بر انجام امر به معروف و نهی از منکر زبانی توسط مردم و پرهیز از ایجاد نفرت به این وسیله بوده است.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۷:۲۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

2 Responses to “جعفرپور: حضور زنان در ورزشگاه‌‌ها مساله‌ای فرهنگی است و نه امنیتی”

  1. بانوی. لارستانی گفت:

    عدم. حضور. زنان. در. اماکن. واستادیوم های. ورزشی. یک. خواسته. ومطالبه. عمومی. است. که. توسط. زنان که. نیمی. از جمعیت. این. مملکت. هستند. دنبال. میشود. قطعا. این. خواسته به حق. انان. دیر. ویا. زود. اجابت. خواهد. شد. این. موضوع. تنها. یک. موضوع. فرهنگی. نیست. مطالبه ای اجتماعی است. که. زنان. جوان. وتحصیل کرده. امروز. ایران. انرا. پیگیری. ومحقق. خواهند. کرد

  2. خانم. معلم از اوز گفت:

    مطمین هستیم. که زنان. ودختران. ایران. زمین در مسیر. مبارزات. وجنبش خود. بر. شاخصه ها. وفرهنگهای کهنه. وفرسوده. که. سالیان. دراز. مانع. پیشرفت. وترقی. انان. شده است فایق می. ایند. وباز کردن. درب. استادیوم های. ورزشی جز کوچکی از انهاست

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین