جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۱۲ق.ظ
::آخرین مطلب 18 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

مشکلات راه در لارستان؛ این بار توقف جاده 2 کیلومتری «تل تله بیرم»

تبدیل راه فرعی لارستان به لامرد به راه اصلی از مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان فارس که تل تله بیرم نیز شامل این راه است و توقف بازسازی آن…

تبدیل راه فرعی لارستان به لامرد به راه اصلی از مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان فارس که تل تله بیرم نیز شامل این راه است و توقف بازسازی آن به یکی از مطالبات مردم این شهرستان تبدیل شده است.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری تسنیم، ماجرای راه‌های لارستان در ماه‌های اخیر به یکی از موضوعات داغ رسانه‌های محلی و استانی تبدیل شده است. ماجرای تصادفات در محور لار – جهرم و لار – بندرعباس و وعده و وعیدهای وزارت راه و شهرسازی و دیگر مسئولان این روزها نقل محافل عمومی و غیرعمومی مردم این شهرستان است.

همین موضوع سبب شده که دیگر نقاط این شهرستان نیز مورد توجه مردم و فضای مجازی قرار بگیرد و حساسیت بیشتری نسبت به راه‌های این شهرستان در میان اذهان عموم شکل بگیرد.

توقف کامل ادامه بازسازی جاده تل تله بیرم

تبدیل راه فرعی لارستان به لامرد به راه اصلی یکی از موضوعاتی است که این روزها در فضای مجازی لارستان منعکس می‌شود و با عنوان « توقف کامل ادامه بازسازی جاده تل تله بیرم/ اداره راه پاسخگو باشد» در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

براساس آنچه به دست خبرگزاری تسنیم رسیده است « بازسازی ۲ کیلومتر باقیمانده جاده تل تله بیرم به طور کامل متوقف شده و به سال‌های بعد موکول شده است. این در حالی است که تبدیل راه فرعی لارستان به لامرد به راه اصلی از مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان فارس است که تل تله بیرم نیز شامل این راه است.

از طرفی حذف تل تله‌های بیرم از وعده‌های انتخاباتی نماینده مردم لارستان بوده و خرابی این جاده همواره سبب نارضایتی مردم بیرم از مسئولان شهرستان بوده است». در پایان این پیام از نماینده، فرماندار و مدیرکل راه و شهرسازی لارستان درخواست شده که با اهتمام جدی‌تری این مسئله را پیگیری کنند.

سرنوشت ۲ کیلومتر باقی مانده تله بیرم

عبدالمجید دستاران، مدیریت ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی لارستان درباره آنچه با عنوان «توقف کامل ادامه بازسازی جاده تل تله بیرم» در فضای مجازی منتشر شده، به تسنیم می‌گوید: طرح تبدیل محور فرعی لار- لامرد به راه اصلی به طول ۴۸ کیلومتر علاوه بر محور فداغ- بیرم، شامل پروژه احداث تونل شهدای خلیج فارس ( بالنگستان ) و راه‌های دسترسی آن به طول ۶ کیلومتر است و از سال ۱۳۹۱ آغاز شده است.

به گفته وی تنها بخشی از این طرح به طول ۵ کیلومتردر محدوده تل تله‌ای بیرم جزء مصوبات سفر ریاست محترم جمهور در سال ۱۳۹۳ بوده استکه نه تنها ۵ کیلومتر مورد تعهد به میزان ۱۰۰ درصد اجرا شده بلکه علاوه بر آن ۴ کیلومتر دیگر از مسیر که شامل سه راهی بیرم تا تقاطع ورودی بیرم نیز بوده است، اجراء و در سال گذشته به بهره‌برداری رسیده است.

براساس گفته‌های دستاران بهسازی ۴ کیلومتر دیگر از این مسیرکه شامل ۲ کیلومتر باقی‌مانده از تل تله‌ای بیرم است با توجه به لزوم اجرای پیوسته عملیات در قالب یک قطعه مجزا توسط مهندسین مشاور ذیصلاح در دست برآورد هزینه و ارائه به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، جهت اخذ مجوز مناقصه است.

آنگونه که مدیریت ساخت و توسعه راه‌ها اداره کل راه و شهرسازی لارستان می‌گوید: پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها تابعی از عوامل مختلف است که مهم‌ترین آن، میزان اعتبار ابلاغی برای هر طرح و میزان تخصیص اعتبار است که توسط مراجع بالادستی صورت می‌پذیرد و خارج از حیطه اختیارات این اداره کل است.

۱۳۰ میلیارد ریال مطالبات پیمانکاران در طرح مذکور

وی تاکید می‌کند که با وجود عدم تخصیص مناسب اعتبارات این اداره کل حداکثر توان عملیاتی و اجرایی و نظارت مستمر بر حُسن اجرای پروژه‌ها را در دستور کار خود داشته و این موضوع در حالی است که مطالبات انباشته پیمانکاران فعال در طرح مذکور بالغ بر ۱۳۰ میلیارد ریال است.

به گفته دستاران علاوه بر پروژه‌های فعال در طرح مذکور احداث راه روستایی کمال آباد بیرم به طول ۳ کیلومتر اجرا شده و در سال ۱۳۹۷ به بهره‌برداری رسیده است.

راه‌ها همواره از محورهای توسعه هر منطقه هستند با توجه به موقعیت شهرستان لارستان و نقشی که می‌تواند در رونق و توسعه جنوب استان فارس و کل استان داشته باشد، تسریع در انجام پروژه‌های راه این شهرستان می‌تواند نقطه عطفی را در توسعه جنوب استان فارس به همراه داشته باشد.

به اضافه اینکه این شهرستان همواره به دلیل تصادفات محور لار – جهرم و لار – بندرعباس و حساسیت این محور یکی از نقاطی است که زیر ذره بین رسانه‌ها و افکار عمومی قرار دارد، بنابراین کمبود اعتبارات و عدم تامین آن در زمینه راه سازی می‌تواند آثار مخربی را در دراز مدت برای این شهرستان به همراه داشته باشد.

خبرنگار: حلیمه زارع

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۴:۴۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین