جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۴ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3
موحدی دبیر ستاد عتبات عالیات لارستان مطرح نمود:

جزئیات فعالیت موکب های لارستان در ایام اربعین+آدرس و نیازمندی ها؛‌مسئولان همراهی کنند

مسئول امور اجرائی موکب امامزاده میر علی بن الحسین شهرستان لارستان جزئیات فعالیت موکبهای لارستان در شهرهای مقدس کربلا و نجف در ایام اربعین را تشریح کرد. به گزارش میلاد…

مسئول امور اجرائی موکب امامزاده میر علی بن الحسین شهرستان لارستان جزئیات فعالیت موکبهای لارستان در شهرهای مقدس کربلا و نجف در ایام اربعین را تشریح کرد. به گزارش میلاد لارستان، یعقوب موحدی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه ستاد بازسازی عتبات عالیات در کشور به دلیل عدم توسعه آبادانی قبور مطهر ائمه در کشور عراق در کشور ایران ایجاد شده است، اظهار داشت: پس از سرنگونی صدام و افزایش بازدیدها و زیارت مردم از قبور مطهر ائمه این احساس ایجاد شد که باید قبور مطهر ائمه بازسازی و توسعه پیدا کند. وی افزود: به همین دلیل این ستاد در کشور ایران ایجاد و در ابتدا ضریح و بارگاه و گلدسته های حرم امیرالمومنین(ع) بازسازی شد و در ادامه با توجه به اینکه حرم ایشان دارای صحنی نبود صحن حضرت زهرا(س) شروع به ساخت شد که در حال حاضر در مراحل نهایی به سر می برد.

دبیر ستاد بازسازی عتبات عالیات لارستان با اشاره به اینکه این صحن با مساحتی بالغ بر ۶۱ هزارمترمربع در پنج طبقه و به مدت پنج سال با کمک مهندسان ماهر از کل جهان ساخته شده است، تصریح کرد: هم اکنون نیز در کربلای معلی صحن حضرت زینب کبری(س) با مساحت ۵ هزارمترمربع و در ۴ طبقه در حال ساخت است. موحدی با بیان اینکه این مکان بین تل زینبیه و خیمه گاه واقع شده است، ادامه داد: همه افراد می توانند در ساخت و ساز این دو پروژه بزرگ اسلامی شرکت کنند.

وی با اذعان به اینکه در شهرستان لارستان ستاد عتبات عالیات به آدرس لار، شهرقدیم، میدان صحبت لاری به طرف بلوار زنده یاد نخبه الفقهایی واقع شده است که از شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۹ صبح تا حدود ۱۲ فعالیت خود را انجام می دهد، خاطر نشان کرد: شماره تلفن دفتر برای همکاری ۵۲۳۴۸۶۱۹ است و مردم می توانند برای پرداخت کمک های نقدی خود جهت این امر خیر به این دفتر تحویل یا با مراجعه به بانک ملی شعبه میدان به شماره حساب ۰۱۰۴۳۳۳۹۸۶۰۰۰ به نام ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان لارستان واریز کنند.

مسئول امور اجرائی موکب امامزاده میر علی بن الحسین شهرستان لارستان با اشاره به اینکه در مدتی که اینجانب مسئولیت دبیری ستاد عتبات عالیات لارستان را بر عهده داشتم و در جلسات استانی و خارج استانی شرکت کرده ام، کمبود ۲ مورد در لارستان احساس شد، افزود: اول اینکه مکانی برای اعزام نیروهای داوطلب در شهرستان وجود نداشت و این افراد که اغلب متخصص های تاسیساتی و فنی هستند می توانند به مدت یک ماه که ۲۵ روز کار و ۵ روز زیارت در عراق هست را به صورت داوطلبانه اعزام شوند.

وی تصریح کرد: بر اساس فعالیت های صورت گرفته شهرستان لارستان رتبه چهارم را بین ستادهای موجود در استان کسب کرده اما با این وجود ما علاوه بر کمبود دفتر، نداشتن یک موکب در زمان پیاده روی اربعین در لارستان را حس کردیم.

موحدی با بیان اینکه پس از بازگشت از دوره، اول موضوع مکان را پیگیری کردیم که حاج عبدالرسول فزونی مکان فعلی را در اختیار ما قرار دادند و قول همکاری از لحاظ خدمه و وسایل در موکب کربلا را نیز به ما دادند، ادامه داد: مورد دیگر وجود موکب در ایام پیاده روی اربعین از شهرستان لارستان را از اردیبهشت ماه پیگیری کردیم که توانستیم این مورد را نیز در تیرماه به ثبت رسانده و ۱۱ شهریورماه مجوز برپایی این موکب به نام امامزاده میرعلی بن الحسین(ع) را صادر کنیم.

 مسئول امور اجرائی موکب امامزاده میر علی بن الحسین شهرستان لارستان با اشاره به اینکه به دلیل اینکه سال اول است این موکب را بر پا خواهیم کرد، یادآور شد: تعدادی از مسئولین موکب های شهرستان های استان فارس در نجف و کربلا ما را یاری می کنند و ما نیز از آنها تجربه کسب خواهیم کرد.

دبیر ستاد بازسازی عتبات عالیات لارستان با بیان اینکه در جهت برپایی این موکب ها نیازمند کمک های نقدی و غیر نقدی مردم متدین لارستان خواهیم بود، ادامه داد: مردم متدین می توانند در جهت همیاری به بانک مسکن شماره حساب ۴۱۱۰۱۷۷۳۸۸۳۲۲ یا به شماره کارت ۶۲۸۰۲۳۱۳۳۸۱۵۵۹۱۳ به نام آقای حاج صمد معتمد و یعقوب موحدی جهت موکب امام زاده میرعلی ابن الحسین(ع) لارستان هزینه های خود را پرداخت کنند.

موحدی پتو، موکت، موتور برق، پنکه، کولر، یخچال و غیره را از اقلام مورد نیاز برای موکب لارستان برشمرد و عنوان کرد: فعلا ۲ موکب در نجف و ۲ موکب در کربلا جهت استفاده زوار با نام لارستان هماهنگ کرده ایم.

وی با تأکید بر اینکه این موکب ها به نام لارستان اما برای استفاده تمامی زوار از لارستانی و غیرلارستانی خواهد بود، گفت: آدرس موکب ها به شرح زیر است:

 

۱-آدرس کربلا:حی المعلمین شارع حر مدرسة اللحسین المحفوظ
۲-کربلا : حرم حضرت عباس به طرف باب البغدادحسینیه ام البنی مقابل هتل البارون،‌ ۱۲۰۰ متر تا حرم مطهر
۳-کربلا:باب البغداد عمودیک ۱۹۵۰متر تاحرم حضرت عباس(ع) کوچه سمت راست کوچه عباس محله محمدیه
۴-نجف اشرف:جاده نجف کربلا تقاطع تفق العسکرین ،مطعم ومشویات علی شامیه،نزدیک وادی سلام،پل بیروت اعشرین
۵-نجف اشرف: نجف اشرف ۲۰۰متر مانده به مسجد سهله به طرف کوفه،بیت الحزان

 

مسئول امور اجرائی موکب امامزاده میر علی بن الحسین شهرستان لارستان با بیان اینکه علاوه بر صبحانه، ناهار و شام در این موکب ها زائران می توانند جهت اسکان نیز از این موکب ها بنام امامزاده میرعلی بن الحسین(ع) لارستان استفاده نمایند، تصریح کرد: چون سال اول است نیازی به اعزام خدمه از لارستان نداریم و تعدادی از دوستان معین شده اند که در جهت کمک در این موکب ها اعزام خواهند شد.

وی با ابراز امیدواری برای تهیه قطعه زمینی در کربلا با همت مردم شریف تشیع و تسنن لارستان برای ساخت موکبی به نام لارستان، افزود: اگر عزیزانی دارای کامیون های یخچالدار هستند و می توانند ما را یاری کنند می توانیم ایشان را به کربلا جهت خدمت اعزام کنیم که این مورد هم یکی از موارد مورد نیاز ما بوده است.

موحدی اذعان داشت: زائرین محترم در نظر بگیرند که جهت اعزام به راهپیمایی اربعین در سامانه سماح ثبت نام نمایند و مسئولین موکب ها مسئول ثبت نام نیستند.

وی با اشاره به اینکه ستاد عتبات عالیات یک شهرستان دارای سه عضو است که امام جمعه به عنوان رئیس، فرماندار و رئیس سپاه ناحیه مقاومت لارستان به عنوان هیئت امنا فعالیت می کنند، اضافه کرد: یک نفر هم مسئولیت دبیری این موضوع را بر عهده دارد.

وی در پایان گفت: از مردم و مسئولین توقع داریم که ما را یاری نمایند زیرا این کارها برای رضای خدا و در راه خدا و خدمت به زوّاران عزیزمی باشد و نیازمند کمک های همه جانبه است.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۸:۰۰ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین