جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۶ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

جعفرپور:توسعۀ بازیافت، راه خروج از بحران کاغذ است

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی توسعۀ بازیافت را یکی از راههای خروج از بحران کاغذ دانست. به گزارش میلاد لارستان، جمشید جعفرپور، در گفت‌وگو با شیرازه عنوان کرد: «اهمیت…

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی توسعۀ بازیافت را یکی از راههای خروج از بحران کاغذ دانست.

به گزارش میلاد لارستان، جمشید جعفرپور، در گفت‌وگو با شیرازه عنوان کرد: «اهمیت رسانه‌های مکتوب نظیر جراید و مطبوعات و همین طور جایگاه ویژۀ کتاب و کتاب‌خوانی در بین اقشار جامعه،‌ موضوع کاغذ را به موضوعی حساس تبدیل نموده و کمبود آن اوضاع صنعت چاپ را بغرنج کرده است. کمبود و گرانی کاغذ نه‌تنها برای ناشر، بلکه برای نویسنده و خواننده نیز مشکلات عدیده‌ای را در پی داشته و ادامه یا تشدید این روند، پیامدهای منفی فرهنگی بسیاری در پی خواهد داشت. از همین رو، کاغذ باید در دستۀ کالاهای اساسی قرار بگیرد و شامل ارز دولتی شود.»

جعفرپور در ادامه افزود: «در کشور تنها چند کارخانۀ تولید کاغذ داریم که حتی اگر به ظرفیت تولید اسمی خود نیز برسند، باز با توجه به میزان مصرف کاغذ، نیاز مبرم به واردات احساس می شود.» وی بیان کرد که محدودیت منابع و ملاحظات زیست‌محیطی اجازۀ تولید بیشتر در داخل را به ما نمی‌دهد و تناسب‌نداشتن تولید و مصرف، ما را ناگزیر به واردات کاغذ می‌کند.

نمایندۀ لارستان و خنج و گراش خاطرنشان کرد: «بی‌شک یکی از راه‌های اساسی خروج از بحران کنونی کاغذ، اقبال‌نشان‌دادن به صنعت بازیافت کاغذ است. توجه جدی به این حوزه می‌تواند تا حد چشمگیری نیاز کشور را به واردات کاغذ برطرف نموده و ضمن اشتغال‌زایی پایدار، از خروج ارز نیز جلوگیری کند.»

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین