سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۸:۳۵ب.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

توقیف 429 تن چوب مرکبات فاقد مجوز در لارستان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لارستان، گفت: در شش ماهه نخست سال ۱۳۹۸،توسط پست های قرنطینه نباتی شهرستان لارستان، ۴۹ اندام گیاهی و توقیف ۴۲۹ تن چوب مرکبات فاقد مجوز، معدوم…

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لارستان، گفت: در شش ماهه نخست سال ۱۳۹۸،توسط پست های قرنطینه نباتی شهرستان لارستان، ۴۹ اندام گیاهی و توقیف ۴۲۹ تن چوب مرکبات فاقد مجوز، معدوم شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از پایگاه خبری آوای رودکوف، فرزاد قاسمی، اظهار کرد: از دیگر اقدامات انجام‌شده در همین مدت‌زمانی به توقیف ۴۲۹ تن چوب مرکبات، ۶ تن لیموترش،۲۲۳ اصله تنه نخل و ۴۷ عدد پاجوش نخل توسط پست قرنطینه نباتی چهاربرکه، که فاقد مجوزهای لازم برای عبور بود، می‌توان اشاره کرد.

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی لارستان، بیان کرد: این عملیات معدوم‌سازی بر اهمیت توجه به ورود عوامل خسارتزاي قرنطينه‌اي از ساير استانها به درون استان فارس و احتمال بروز خسارات جبران ناپذير به باغات و مزارع استان فارس، دلالت دارد.
او، اضافه کرد: اجرای عملیات ردیابی عوامل قرنطینه داخلی و خارجی در دو پست قرنطینه نباتی فرودگاه بین‌المللی آیت‌الله آیت‌اللهی و پست قرنطینه چهاربرکه، کنترل می‌شود.

این مسئول در ادامه به بررسی مشکلات بخش کشاورزی شهرستان لارستان در جلسه شورای شهرستان در فرمانداری لارستان، اشاره کرد و گفت: در این جلسه طبق اصول و سیاست‌های سازمان جهاد کشاورزی به سوالات مطرح شده در زمینه کشاورزی پاسخ جامع و کامل داده شد.

قاسمی با اشاره به حضور اداراتی چون علوم پزشکی، آب، راه و شهرسازی و نیروی انتظامی در این جلسه، متذکر شد: در خواست تغییر الگوی کشت در چندین بخش، از جمله موضوعات قابل بررسی در جلسه محسوب شد.

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لارستان از شکایت از طولانی شدن فرایند صدور مجوزهای دامداری از جانب نظام مهندسی در مقایسه با زمان قبل، سخن گفت و تصریح کرد: متولی صدور مجوزهای دامداری در گذشته جهادکشاورزی بود که در زمان کمتر و بصورت رایگان انجام می‌شد.

فرزاد قاسمی، متذکر شد: اعتراض شدید دهیاران و اعضاء شورای روستاها و بخش‌ها به نصب کنتور حجمی و بالا بودن و تفاوت قیمت این کنتورها ( هشت میلیون تومان ) نسبت به مشابه بازار ( حدود یک میلیون تومان ) که شایبه انحصاری بودن آن را بوجودآورده است.
این مسئول شهرستان لارستان از صندوق بیمه محصولات کشاورزی خواست؛ در خصوص پرداخت خسارت به کشاورزان اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهد.

قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود به آماربرداری تخلفات واگذاری در مجتمع دامی جویم لارستان، پرداخت و اذعان داتش: این عملیات آماربرداری به منظور برگرداندن کاربری مجتمع به دامداری، انجام شد.

او، تصریح کرد: بازدید از مجتمع دامداری جهادآباد جویم به منظور بررسی تخلفات و تغییر کاربری در این مجتمع از ابتدای مهر ماه شروع و طی برنامه ریزی انجام شده در سه مرحله به اتمام رسید .

فرزاد قاسمی معاونت سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لارستان، با بیان اینکه این بازدیدها توسط کارشناسان ادارات امور اراضی و تولیدات دامی جهاد کشاورزی شهرستان لارستان و کارشناس مرکز جهاد کشاورزی جویم صورت گرفت، خاطر نشان کرد: مرحله آخر آن امروز یکشنبه ۹۸/۰۷/۱۴ به پایان رسید.

او، یادآور شد: پس از بررسی نتایج این بازدیدها با هرگونه تخلف یا تغییر کاربری برابر قانون برخورد خواهد شد .

به گفته فرزاد قاسمی معاونت سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لارستان، وجود درختان مرکبات و در پی آن افزایش روز افزون مصرف آب در واحدهای غیرفعال و جذابیت احداث باغ شهری از چالشهای مجتمع دامداری جویم، است.

خبرنگار: مدینه صابری

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۵:۴۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین