دوشنبه ۰۵ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۰ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

سخني با فرهيختگان و تحصيلكرده‌هاي لارستاني

منطقه لارستان از ديرباز مهد فرهنگ و علم اعم از علوم حوزوي  و دانشگاهي بوده است .  در هر زماني كه در برخي شهرستان‌ها قبولي ديپلمه‌ها به تعداد انگشتان دست…

منطقه لارستان از ديرباز مهد فرهنگ و علم اعم از علوم حوزوي  و دانشگاهي بوده است .  در هر زماني كه در برخي شهرستان‌ها قبولي ديپلمه‌ها به تعداد انگشتان دست هم نمي‌رسيده لارستان ساليانه رقم خوبي از پذيرفته‌شدگان دانشگاهي به خود اختصاص مي‌داده است در ۲۰ ساله اخير با تأسيس دو دبيرستان  پسرانه تيزهوشان و دخترانه فرزانگان و دبيرستان‌هاي نمونه دولتي و فعاليت چشمگير عزيزان دانش ‌آموز و دغدغه خانواده‌ها، شمارش پذيرفته‌شدگان دانشگاهي در رشته‌هاي مهم تحصيلي افزايش روزافزوني  نشان مي‌دهد كه در حال حاضر دانش‌آموزان آن زمان با سپري نمودن مدارج و دكترا در جاي جاي ميهن اسلامي و حتي خارج از كشور به خدمت مشغولند.

نكته قابل توجه اين كه رشد علمي آن عزيزان با رشد علمي دانشگاههاي موجود در شهرستان هم‌خواني نداشته  وندارد به همين خاطر تحصيلكرده‌هاي سطوح بالا با مهاجرت به مراكز علمي غالباً از بازگشت به لارستان صرفنظر نموده و در مراكز علمي اعم از مركز استان يا مراكز ديگر استان‌ها و تهران رحل اقامت افكنده و گه‌گاه براي جشني، عيدي، نوروزي، محرّمي و به ندرت رمضاني به لار برگردند.

به هر حال هركجا هستند خداوند آنان را به سلامت دارد و توفيق روزافزون به آنها عنايت فرمايد چيزي كه بايد با آن عزيزان در ميان نهاد اين كه ديدار گوشه‌نشينان نه گناه كه ثوابي مضاعف دارد.

سزاوار است عزيزان تحصيلكرده گوشه چشمي به ديار آباء و اجدادي داشته باشند و با توجه و دقت براي رشد و توسعه آن طرح‌هاي سازنده و مفيد ارائه نمايند ايده‌هايي كه در مراكز مختلف استان‌ها و شهرستان‌هاي بزرگ اجرا مي‌شود و پيشرفت و توسعه و تعالي مناطق به دنبال دارد و در لارستان مي‌توان پياده نمود، ارائه نمايند تا جامعه از آنها بهره‌مند گردد. در مسائل صنعتي و كشاورزي توسعه صنعت و كشاورزي و دامپروري و اهم مسائل مورد لزوم است كه مي‌توان طرح‌هاي جالب و كاربردي با توجه به اكوسيستم منطقه ارائه نمود تا مسئولين حتي‌الامكان از آنان بهره‌برداري نمايند. ضرورت دارد ادارات جهاد كشاورزي و صنعت و معدن و تجارت با شناسايي تحصيل‌كرده‌هاي رشته‌هاي مختلف از آنها بهره‌ ببرند و لارستان را غني بخشند. توسعه  امروز بدون استفاده از  منابع علمي و رشد تكنولوژي ميسر نيست .  تحصيلكرده‌هاي دانشگاهي بهترين گزينه‌ها براي  تحقق توسعه پايدار مي‌باشند.

نكته‌اي كه بايد نماينده محترم مجلس، مسئولين، ادارات، فرمانداري ويژه، و… در نظر داشته باشند اين كه  براي استفاده بهينه از فرصت‌ها تجربيات و بعضاً دلسوزي‌ها سزاوار است در بكارگيري نيروهاي بومي تحصيل‌كرده حق اولويت قائل شوند تا به اين وسيله گامي در رشد بهتر منطقه برداشته شود. ضرورت دارد نكات ذيل مورد توجه قرار گيرد:

-تشكيل بانك اطلاعاتي از دانشجويان شاغل به تحصيل و فارغ‌التحصيلان هر رشته به تفكيك .  سزاوار است آموزش و پرورش عهده‌دار تشكيل اين بانك گردد.

-تلاش نماينده محترم براي اخذ مجوز استخدام نيروهاي بومي  منطقه در دستگاههايي كه با رشته تحصيلي اين عزيزان همخواني دارد يعني اولويت استخدام به نيروهاي منطقه داده شود.

-شعبه‌اي از بنياد نخبگان جنوب فارس در لارستان جهت فراهم نمودن تسهيلات براي اين عزيزان در زمينه‌هاي رفاهي، علمي، استخدامي آنان تشكيل شود.

مديرمسئول

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۴:۲۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین