چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۰ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

پلمپ واحدهاي غيرمجاز درماني در لارستان

پلمپ يک واحد غيرمجاز زالو درماني و مرکز تزريقات و پانسمان‎ به گزارش ميلادلارستان به نقل از روابط عمومي دانشکده علوم پزشکي و خدمات بهداشتي درماني لارستان، به همت اداره…

پلمپ يک واحد غيرمجاز زالو درماني و مرکز تزريقات و پانسمان

به گزارش ميلادلارستان به نقل از روابط عمومي دانشکده علوم پزشکي و خدمات بهداشتي درماني لارستان، به همت اداره نظارت بر درمان دانشکده و با همکاري اداره حقوقي و بهداشت محيط آن و همراهي دادستاني و کلانتري شهرستان، يک مرکز تزريقات و پانسمان غيربهداشتي و متخلف و يک واحد غيرمجاز طب سنتي و زالودرماني پلمپ شد.

دکتر مبشري مدير اداره نظارت بر درمان دانشکده علوم پزشکي و خدمات بهداشتي درماني لارستان در اين باره اظهارداشت: با هماهنگي هاي انجام شده با دادستاني و کسب اجازه ورود، به همراه مامور نيروي انتظامي يک مرکز غير مجاز زالو درماني که در يکي از تکايا واقع در محله پيرغيب برپا شده بود پلمپ شد.

وي افزود: اين عمل در يک مکان غير بهداشتي و با لوازمي نامناسب انجام مي شد که فرد خاطي که اصلا صلاحيت انجام طبابت سنتي را نداشت با همکاري بهداشت محيط و اداره حقوقي دانشکده تحويل قانون داده شد.

مدير اداره نظارت بر درمان با گلايه از برخي مراکز آموزشي که بدون مجوز لازم و رعايت قوانين به آموزش اين طب مشغولند بيان کرد: تنها افرادي مي توانند بعنوان دستيار طب سنتي فعاليت داشته باشند که مدرک تحصيلي در يکي از شاخه هاي پيراپزشکي (پرستاري، مامايي و…) را داشته باشند که پس از گذراندن دوره آموزشي طب سنتي مي توانند زير نظر پزشک عمومي دوره ديده فعاليت کنند.

مدير نظارت بر درمان دانشکده علوم پزشکي لارستان افزود: هر فردي که بخواهد خارج از اين موارد يادشده به انجام امور طب سنتي بپردازد قطعا خلاف قانون عمل کرده و با فرد خاطي برخورد لازم صورت مي گيرد.

دکتر مبشري همچنين از تعطيلي يک واحد تزريقات و پانسمان به علت عدم رعايت موارد بهداشتي و تخلفات خبر داد.

***

پلمپ يک واحد  ليزر درماني  غير مجاز در لارستان

به گزارش ميلادلارستان به نقل از روابط عمومي دانشکده علوم پزشکي و خدمات بهداشتي درماني لارستان، در ادامه فعاليت هاي جدي اداره نظارت بر درمان اين دانشکده، با توجه به وصول گزارش هاي مردمي و بازرسي ماموران دانشکده علوم پزشکي، يک مرکز ليزر درماني غير مجاز در لارستان پلمپ شد.

دکتر مبشري، مدير اداره نظارت بر درمان دانشکده علوم پزشکي لارستان در اين خصوص اظهار داشت: با همکاري اداره حقوقي و بهداشت محيط  دانشکده علوم پزشکي و هم چنين پشتيباني و همراهي دادستاني و ماموران کلانتري شهرستان، يک واحد ليزر درماني در منزل در شهرجديد لارستان پلمپ شد.

وي تصريح کرد: اين مرکز بدون تخصص لازم و در محيطي نامناسب با قرار دادن دستگاه ليزر اقدام به ليزر درماني مي کرد که در يک تعامل بين ادارات مربوطه دانشکده و دادستاني و کلانتري اين واحد پلمپ و فرد خاطي به قانون تحويل داده شد.

دکتر مبشري افزود: در زمينه ليزر و ليزر درماني به خصوص در حوزه پوست و مو حکم ديوان عدالت اداري و نامه وزارت صريحا مي‌گويد که انجام اين امور صرفا توسط متخصص پوست، مو دوره ديده بايد انجام شود. وي با بيان اينکه پزشک عمومي در زمينه هاي مختلف مي‌تواند وارد شود ولي نه بصورت تخصصي بيان کرد: ليزر درماني يک امر تخصصي پوست است و انجام آن حتي در مطب پزشکان عمومي ممنوع و تنها پزشک متخصص که دوره لازم را ديده باشد مي‌تواند اقدامات لازم را انجام دهد.

وي با بيان اينکه در کنار جمع آوري دستگاه ها، اقدامات نظارت بر تعرفه متخصصان پوست نيز انجام مي‌شود خاطرنشان‌کرد: بسياري از دستگاه‌هاي مورد استفاده براي ليزر که در منطقه وجود داشته دستگاه‌ اي پي ال است که مناسب براي پوست‌هاي روشن و متوسط شناخته شده و شايد با رنگ پوست غالب افراد منطقه ما مناسب نباشد.

دکتر مبشري با تاکيد بر اجراي صحيح قانون و حفظ سلامت مردم گفت: آگاهي مردم از خدماتي که بايد از مراکز درماني دولتي و خصوصي دريافت کنند و همچنين اطلاع از تخلفات از جمله حقوق بديهي آن‌هاست که اميدواريم با همکاري مردم شريف منطقه بتوانيم به اين مهم دست يابيم.

س-۲۱۰

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۷ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین