جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۱۵ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

کاهش شدید ذخائر خونی در فارس

ذخائر تمام گروه‌های خونی در استان فارس کاهش یافته است. به گزارش میلاد لارستان، مدیرکل انتقال خون فارس در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما، گفت: با توجه به سرد…

ذخائر تمام گروه‌های خونی در استان فارس کاهش یافته است.

به گزارش میلاد لارستان، مدیرکل انتقال خون فارس در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما، گفت: با توجه به سرد شدن هوا و کاهش مراجعه اهدا کنندگان و نیاز مستمر بیماران استان به خون و فرآورده‌های خونی خصوصا پلاکت، از مردم برای اهدای خون دعوت می‌شود.

ترابی با اشاره به این که ذخایر گروه های خونی اکنون به وضعیت بحرانی رسیده است، افزود: حضور اقشار مختلف مردم نوعدوست استان فارس برای اهدای خون ضروری است.

وی با بیان اینکه مراکز خون گیری آماده مشارکت مردم برای این کار خداپسندانه هستند، اظهارداشت: انتقال خون فارس به صورت هفتگی نیازمند ۷۰۰ واحد خون است که بتواند از آن‌ها پلاکت، پلاسما و دیگر فرآورده‌های خونی را فراهم کند.

مدیرکل انتقال خون فارس افزود: بیماران صعب العلاج، تالاسمی، هموفیلی، سرطانی و بیماری‌های خاص با مشکلات انعقادی در همه گروه‌های خونی نیازمند فرآورده‌های پلاکت و پلاسما هستند.

ترابی تصریح کرد: مراکز خون گیری مرحوم دکتر حق شناس واقع در میدان نمازی و قوامی از ساعت هشت صبح تا ۲۰ شب آماده خون گیری است.

فارس به دلیل داشتن بیماران تالاسمی و انجام اعمال جراحی‌های پیوندی و بیماری‌های قلبی وعروقی، پر مصرف کننده‌ترین استان فرآورده‌های خونی در کشور است.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۹:۱۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین